Slik får du julestemningen på plass

I går tikket det inn et leserønske i kommentarfeltet om et blogginnlegg med julestemningstips! Dette syntes jeg hørtes så hyggelig ut at jeg hev meg på oppgaven allerede i går kveld. Under her får dere en enkel liste med åtte punkter som jeg er sikker på bringer frem julestemningen hos flere enn meg. MERRY CHRISTMAS! <3

♥ Dra ut i snøen dere som har den. Voksen-aking er alvorlig talt undervurdert. Det samme er bygging av snømenn, snøhuler og snøballkrig. Herlighet så misunnelig jeg er på dere som får en hvit jul! <3

♥ Få på plass juletreet, tenn levende lys og bruk en hel kveld på å pynte det, Jo tidligere jo bedre sier nå jeg og min julestemning. Man skal jo rekke å nyte synet av verket før det skal tas ned igjen!

♥ Sett av en hel dag til å gå i pyjamas, drikke kakao og spise klemmentiner til du får vondt i magen. Snurr julefilm etter julefilm denne dagen, og la det være ditt eneste fokus. Får du ikke tid i den hektiske førjulstiden, så ta en dag i romjulen da vel! Butikkene er da stengt og de beste filmene går på alle tvkanaler.

♥ Bak til julemusikk! Dette punktet gjør virkelig underverker for julestemningen, og hei! Det er enda to dager igjen til jul! På den tiden kan du bake en hel hau av kakesorter. Lag hjemmelagde karameller, mintsjokolade, glaserte epler, konfektkaker, serinakaker, sjokoladetrøfler, eller kakemenn! Er du helt elendig på bakefronten så kjøp inn en ferdig pepperkakedeig og pynt kakene sammen med familien. Lag en konkurranse av det, le og ha det gøy!

♥ Spis risgrøt med kanel og sukker, og kjør spillkveld med familien på lillejulaften da vel! Eller i romjulen? Bare husk å få brettspillet i hus før butikkene stenger. Jeg har sett en hel hau av bokforhandlere kjøre opptil 70% på spill i hele desember. Det finnes så mange morsomme varianter der ute som får hele familien til å le og kose seg!

♥ Kos deg med årets julegaveshopping. Mange har kanskje gavene i boks allerede, men du som ikke har det. Stress ned! Du har enda mer enn nok tid. Det er kanskje for sent å klikke julegaven hjem fra nett, men du kan fremdeles bruke nettbutikker som inspirasjon til hva du kan kjøpe. Bruk en time eller to på å google gavetips, finn ut nøyaktig hva du skal handle, og drar på shopping! Det sparer deg for en hel del stress.

♥ Sett deg ned og nyt timen med innpakning etterpå. Selv ber jeg bevisst butikkdamene la være å pakke gavene inn så jeg kan sette av noen kvelder til innpakningskos. Da finner jeg frem julekakene, drikker gløgg eller kakao, og rett og slett storkoser meg med mine egne kreative innpakninger. Dette gir jo kjempestemning før jul!

♥ Gjør en god gjerning. Har du råd til å kjøpe julegaver for mange tusen kroner, så har du også råd til å sende en sms med “GLEDE” til 2490. Da gir du bort 80 kroner og dekker to sultne mager på julaften. <3 Det er i disse tider vi tenker spesielt på de som ikke har noe. Å ihvertfall kunne bidra med noe føles godt. Vær god mot alle. Det er ikke mye som skal til for å glede noen. Spesielt ikke han som i disse dager sitter hjemløs og alene på gaten.

Lykke til i jakten på julestemningen! Nå drar jeg ut på gaveshopping igjen <3

21 kommentarer
    1. Utrolig koseligt innlegg Marthe! Jeg ble ferdig med julegavene i går,så i dag skal jeg kose meg med gavepakkingen heheh 🙂

    2. Sandra: <3 Glad du likte det Sandra. Jeg har akkurat kost meg med en times innpakning selv. Siste innspurt nå! Bare tre små gaver igjen :'D Hurra! Håper du får en fin lille-lille-julaften. Hehe <3

    3. De kjeksene du la ut bilde av der så vanvittig gode ut, du har ikke tilfeldigvis lagt ut oppskritften på den tidligere?(a)
      Ellers må jeg bare få si jeg digger bloggen din, selv om jeg er dårlig på å kommentere! <3

    4. Åå tusentakk for at du oppfylte ønsket mitt! <3 var utrolig gøy å lese! 🙂 har allerede fullført to av punktene og kjente julestemningen komme! Kos deg masse videre Marthe! <3

    5. Hei Marthe!
      Du er en utrolig stor inspirasjonskjelde! Kos deg masse i jula 🙂
      Julehilsen fra en fan, hehe

    6. Du husker ikke hvilke bokhandlere du så tilbudet hos? Har ikke sett noen ha 70% rabatt, men det hadde jo vært helt perfekt!

    7. supert innlegg……..ene hundejenten min har forspist seg på sokkesnopet som lå på bordet da eg løp med pakker til en i familien ned i gangen…så hun er gørrdårlig,vondt i magen og litt kvalm..sånn er det når man spiser en voksen pose med m og m og er bare 4 kg….tullejente……
      så siden eg må være våken med henne blir det julemusikk og serenakakebaking til eg ser hun er bedre -vi må nok løpe ut en gang eller to til før eg tør legge meg..men hun er bare uvel og ikkje dyrlege syk heldigvis
      Kose deg masse fine du <3

    8. cuskima: Nei! Haha, huff jeg håper det gikk godt med henne i natt. Bella gjorde det samme flere ganger da jeg passet henne og hver natt ble litt sånn halvskummel med x antall dobesøk. De sier jo at sjokolade er som gift for hunder, men det har alltid gått godt her 🙂 Krysser fingrene <3

    9. Mathilde: Å jeg vet ikke om jeg rekker noe slikt innlegg før jul, nå er det allerede blitt lille julaften og jeg er enda ikke ferdig med julegaveshoppingen, så i dag bærer det ut på en siste tur! <3 Håper jeg kan få til flere slike innlegg til neste år :')

    10. Hun ble skikkelig elendig..drakk over en halv liter vann .spydde bassenger med sjokolade uteover hele stuen og gaten……..eg la meg kl 6…….
      hun har asbestmage til vanlig,men altså M tok knekken på den magen
      I dag er hun fin igjen heldigvis….men eg er trøtt som en sokk og på vei på jobb snart:D
      hahaha god lillejulaften <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg