Date night at Fishmarkedurinn

Ååå, for en vanvittig kveld! Jeg vet virkelig ikke hvor jeg skal begynne. Tusen takk til dere som tipset oss om restauranten Fishmarkedurinn, for i går kveld tror jeg vi begge spiste vårt livs beste måltid. Himmel og hav så mye MAT! Tre timer ble vi sittende og nyte hele åtte retter med syv glass vin til. Vi bestilte like godt kokkens sammensatte vinmeny til rettene våre, som forøvrig også var “The chef’s choice”. Ingen dum avgjørelse, for så mye god fisk har jeg aldri spist noen sinne. Vi fikk servert alt fra blåskjell, kamskjell, sushi, hval, blekksprut, laks, tørrfisk, torsk og noe jeg etter fem glass vin ikke engang fikk med meg hva var, men alt og da mener jeg virkelig hver minste smule gikk ned i begges mager. HerreGUD så godt det var. Jeg er enda helt amazed…

Dere kan tro formen ble fin etter syv glass med både prosecco, hvitvin, dessertvin, øl, og rødviner.. Vi klarte ikke engang å tømme halve innholdet i glassene, og likevel husker jeg bare halve taxituren hjem. Ler meg ihjel.. Jaja, nå vet dere hvor dere skal spise og drikke den dagen dere også bestemmer dere for å ta turen til Island! En åtteretters middag på fishmarkedurinn koster rundt 800 kroner per person. 1200kr om du vil ha vinmeny til.

Jeg er så glad for at vi har reservert bord på grillmarkedurinn i kveld så vi kan gjenta noe av denne matopplevelsen allerede i dag! Det er samme kokk som driver begge restauranter, så dette måltidet føler vi oss rimelig trygge på at umulig kan slå feil! -Men først er det ut på oppdagelsesferd. Hihi <3

Helikoptertur står på dagens plan! Vi skrives igjen senere <3 

8 kommentarer
    1. Nå vet jeg hvilken restaurant jeg skal besøke hvis jeg drar til Island hvertfall *hjerteøyne* Så mye spennende mat!!
      Kos dere masse på helikoptertur! Dere er virkelig heldige 🙂

    2. Så heldig dere er som skal på helikoptertur over Island! Jeg var på helikoptertur over New York for et og et halvt år siden, og det er en opplevelse jeg sent vil glemme! Så nyyyt turen og ta mange bilder:) Ha en super duper flott dag:)

    3. Jeg vil virkelig anbefale lammet de har i island! Det er det beste lam jeg har fått hele mitt liv!
      Og prøv islandsk sushi hvis dere får mulighete, det er en drøm!

    4. Wow, hørtes ut som et helt fantastisk måltid!
      Og 7 glass vin ja, hahah. Da skjønner jeg at taxi turen var litt skurrete xD så koselig at dere gjentar det allerede i dag. Ha en flott lørdag da 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg