100% home made christmas

Hei og hå alle sammen! Aller først: Tusen tusen takk til alle dere som har lagt igjen deres erfaringer, tips og ord under “Our next vacay goes to” innlegget mitt. Dere er altså så fine! Jeg sitter helt overveldet av takknemlighet hver eneste gang jeg spør dere om hjelp! Føler meg faktisk bereist i Dubai selv jeg nå <3 Tusen takk!

Onsdagsmorgenen startet jeg med ukens stallbesøk! Et litt halvdramatisk et også, men mer om det kan vi ta senere. Nå vil jeg dele en cookie-oppskrift med dere! I går ettermiddag lagde jeg meg årets første julekaker, og ettersom jeg er stor fan av både sandkaker og serinakaker, ble det en variant av begge deler. Mmm! Håper det frister. Kakestempelet kjøpte jeg på Hansen og Co for rett under 200 kroner, til dere som måtte lure på det <3

Du trenger: 1. 150g smør 2. 100g sukker 3. 1 egg 4. 250g hvetemel 5. 2 ts bakepulver 6. 2ts vaniljesukker

Slik gjør du:
1. Sett ovnen på 200grader og dekk et stekebrett med bakepapir.
2. Smuldre smøret sammen med hvetemel, bakepulver og vaniljesukker.
3. Visp så inn egg og sukker og bland det hele til en fast og jevn deig.
4. Kjevle deigen flat på kjøkkenbenken. Den skal være ca 5mm tykk. Trykk så ned “100% Home made” stempelet til det dekker hele flata. Press ut hvert stempel med et vinglass som du plasserer opp-ned over stempelmerket. og legg hver ferdige kjeks klar for steking på stekebrettet.
5. Stek midt i ovnen 10-12 minutt og avkjøl på rist før de serveres. Disse smaker best kalde!

Jeg hadde også saften av en halv sitron i, men det kan bare sløyfes. Det gir kanskje litt mindre smak av jul!

Oppskirften gir ca 20 gode kjeks! Et glass melk til er selvsagt også et must. 

20 kommentarer
    1. Maaaartheee!! Sjekk eposten din asap!!
      Har sendt snap til deg om at jeg har sendt avgårde fotoguiden på mail. Rakk ikke å få sendt den i posten, så jeg tok det på mail istedet.
      Får du til å skrive den ut, så gjør det før du reiser imorgen 🙂
      Gi meg gjerne en lyd på face eller noe om du får åpbet filen eller ikke. Hvis du ikke får det til, så må jeg endre filformatet, så det blir enklere for deg å printe den ut 🙂 jeg blei ferdig med den igår. Haha. Tok meg bare to mnd. Høøhøø!

    2. De så kjempegode ut! Jeg bakte lussekatter i går jeg.
      Trøstespiser, måtte gjøre slutt med kjæresten som jeg har vært sammen med i flere år pga at han løy om noe viktig. Så lei meg. :,(
      Vil egentlig ikke ha noen andre men får vel bare hoppe uti igjen.
      Kan du skrive et innlegg med tinder tips? Vet jo at du fant din flotte mann der men synes det er vanskelig å finne noen bra som dessuten er seriøse… Skrev du noe spesielt på profilen din eller hva gjorde du for å velge ut hvem som var verdt å snakke med?

    3. Så gode de ser ut! Vil tipse om at de selger lignende kakestempel på TGR til 30 og 50 kroner, om man ønsker et billigere alternativ 🙂 håper å få bakt slike til helgekosen! 😀

    4. serenekaker og berlinerkrantser er vel de beste eg får til jul.
      Eg skal bake det i år også med spelt og brunt sukker blir de ekstra jummmmmyyy 😀
      Disse så jo griselekre ut da…wow….god jul likssom hahaha, eg venter til uken 🙂

    5. Anonym: Haha! Ikke sant? Plutselig var det jul… Tenkte jeg skulle drøye julestemningen til desember måned i år, men èn uskyldig novemberoppskrift måtte til. <3

    6. Maria: Nam! Lussekatter er jo noe av det beste <3 Huff, leit å høre at det ble slutt med kjæresten Maria, men var det det riktige så er trøstespisingen bare midlertidig! Hmm, jeg skrev ikke noe spesielt på profilen min, og slet mildt sagt ikke ut "like" knappen da det var få jeg fant interessante. Klysete sjekkereplikker eller barisbilder i speilet er ihvertfall ikke noe jeg ville oppsøkt. Hehe! Se etter han "normale" du. Han med helt vanlige bilder og ikke mer informasjon enn hva som er nødvendig. Det føler jeg er litt trygt 🙂 Får du en match så ta kontakt! Skriv hei, og se hva du får igjen av respons! Det er absolutt håp på Tinder også 😀

    7. Hvilket smør bruker du? Margarin? Tine Meierismør?? 🙂
      Fikk utrolig lyst på å bake disse nå! Men får vel vente til i morgen..haha

    8. Vi har laget disse i dag, og deigen ligger i kjøleskapet. I morgen skal vi bake de ut 🙂 *spent* Kjøpte nemlig slike stempel i fjor, men da rakk jeg aldri å bruke de. Eller. Jeg rakk det, men vi hadde allerede bakt fire-fem slag, så det holdt liksom!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg