8 ways to make mondays great

♥ Du har akkurat blitt servert en ny mulighet til å bli sprek! Start uken med en mandagsøkt da vel? Ikke akkurat mitt favorittpunkt, men den godfølelsen jeg sitter igjen med etterpå gjør det verdt det hver eneste gang.

♥ Stress ned! Å stå opp om mandagen er hardt, men gjør det likevel. Ikke dropp frokosten for å få sove de 20 minuttene ekstra. Det er ikke verdt det! Stå opp når alarmen ringer, nyt en ekstra god frokost, en ekstra god kaffekopp og noen sider av ditt favoritt-inspirasjonsblad. Mandagen er dagen du skal fylles med ny inspirasjon!

♥ Gjør noe for en du bryr deg om. Husk, vi går alle gjennom denne “situasjonen” vi kaller mandag. Ved å gjøre en annens dag hakket bedre, vil du med en gang føle deg litt bedre selv også. Legg igjen en hyggelig lapp, SMIL til en fremmed, eller overraske noen med en god og varm kaffekopp! Det er ikke så mye som skal til alltid.

♥ Dress for energy! Mandagen er en fin dag og pynte seg på. Etter en daffere søndag tilbrakt sminkefri og i joggebuksene, er det om mandagsmorgenen litt stas å bruke 10 minutt ekstra på å finne seg et pent antrekk! Eller 7 minutt ekstra på frisyren. Jeg blir ihvertfall veldig glad av å gå ut døren med følelsen av at jeg er velstelt.

♥ Gjør ukens storhandel og fyll kjøleskapet proppfullt med variert og god mat! Mitt desidert favoritt-gjøremål hver mandag. Morgenen startes alltid med en tur på butikken for å kjøpe middagsingredienser, bloggingredienser, brød, melk, juice og en HAU av deilig pålegg. Nooom! Fullt kjøleskap = hverdagsglede.

♥ Du har en ny, blank uke foran deg. Lag en plan for hvordan den skal se ut! Bare sørg for at den inneholder både fornuftig og ufornuftig. Du skal leve litt og! Sett deg noen ukesmål og gled deg over alt du har i vente.

♥ Mandagen er den store tvdagen! Første skole eller arbeidsdag etter helgen er alltid litt hard. Da er det deilig å kunne sette av kvelden til noen avslappende timer i sofaen med favorittprogrammene. Jakten på kjærligheten, Farmen og 71 grader nord snurres på vår skjerm etter en løpeøkt med bestis i kveld!

♥ Hvis du var for opptatt eller lat til å gjøre det i helgen.. Kjøp deg noen blomster og frisk opp leiligheten! Sett på litt gladmusikk og sveip moppen i en halvtime. Det går så fort å vaske seg til hverdagsglede! Jeg kjøpte meg blomster på fredag og skrubbet heimen i går, så nå sitter jeg her og kjenner på lykken av et rent hjem <3

Ah, dette ble min mandagsfrokost! Jordbæryoughurt toppet med mandler, frukt, kokos og bær <3

Mandagsklem fra meg til dere <3 Nå skal jeg i gang med middagen!
Jeg har fått Daniels tillatelse til å lage indisk, og er derfor i lykkerus <3

20 kommentarer
    1. Så koselig innlegg Marthe <3 Blir alltid i litt bedre humør etter jeg har lest bloggen din, flotte tips 🙂

    2. Åh, hadde bare mandagen vært rolig og fin! Det pleier alltid være stress fra alle kanter… Gleder meg til tirsdag 😉 <3

    3. Ida: Hehe, ja det er vel stort sett sånn hos folk flest :’) Du får sette mannen i gir på kjøkkenet så får du ihvertfall litt ro før middag! Haha 😀

    4. Åå, elsker virkelig bloggen din nå for tiden! Dette innlegget gjorde en ellers ganske kjedelig mandag hakket bedre 🙂 Så inspirerende <3

    5. Å, tusen takk for inspirasjonen! Dette skal jeg ta til meg. Mandagsmorgenen hater jeg virkelig!

    6. Kan du skrive ett innlegg om hva dere gjorde når dere malte kjøkkenet deres.. Fremgangsmåte, hva du trenger og slikt 🙂

    7. Hei! Kan du lage et innlegg om hva man kan kjøpe i julegaver til diverse, både på budskjett og ikke? 🙂 Sliter veldig til typen i år

    8. Åå fint innlegg og dt er sant dt du sier med mandagen, dt er ikke den beste dagen i uka , men dt er starten på en ny uke og dt e jo alltid bra, men som du sier det er bare å stå opp og få unnagjort en del på mandagen og da får man en god følelse 🙂 likte bildene dine godt! Ha en fin mandag og kos dere med god mat ^^
      I går fikk æ jogga + vasket rommet og gått
      Med venner og dt var en herlig følelse og få unna gjort noe på en mandag<3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg