20 quick questions

Når var sist du kjørte ambulanse? Jeg har vel bare kjørt ambulanse èn gang? Det var for et par år siden da jeg våknet på svarte natta med helt sinnsyke magesmerter. Jeg fikk så vondt at jeg bare ville kaste opp, og da vi endelig kom frem til sykehuset gikk alt av smerter bort. De fant aldri ut hva det var, og jeg har aldri hatt det igjen.

Hvilke idretter har du vært innom? Jeg har vært innom håndball, turn, ballett, og ridning. Jeg var vel innom fotball også, men karrieren stoppet da jeg i et friminutt spurte guttene på barneskolen om å få være med å spille. Til svar fikk jeg ikke bare pekefingre og brølende latter, men også en knallhard ball i magen. Jeg tok hintet. 

Hvilken årstid liker du best? Sommeren. -Men når solen skinner kan høsten være minst like bra.

Hvilke uvaner har du? Jeg har en uvane som jeg stadig tar meg selv i å gjøre, og som jeg blir så utrolig flau over. Står jeg i en heis sammen med en gjeng ukjente så har jeg en tendens til å være den som smyger seg forbi alt og alle for å være førstemann ut. “Herregud så flaut”, tenker jeg alltid etterpå. Akkurat som om jeg har så mange flere viktige ting jeg skal rekke.

Hva hører du på nå? Per Husums. Daniel har lesedag og det betyr at Per Husums fysikk-lære går på lydbok i leiligheten fra 08.00 til sånn ca 22.00 om kvelden. Flinke samboeren <3 

Hva var ditt siste innkjøp? Sikkert noe som gikk ned i magesekken.

Hva står på dagens meny? Daniel og jeg skulle egentlig ha vært på skalldyrsfest med jobben hans denne fredagskvelden, men ettersom vi har litt for mye å gjøre begge to, tok vi til fornuften og avlyste. -Men skalldyr skulle jeg ha uansett! For to timer siden nøt vi et digert måltid med masse reker og krabbe. Mmm!

Hva er din favorittsmak på iskrem? Vanilje og karamell. Og jordbær… Og oreo.



Hvis du kunne dratt hvor som helst i verden akkurat NÅ hvor ville du dratt? Akkurat nå hadde det smakt med en laaang klisseferie til Maldivene, men tur til varmere strøk skal vi nok ikke booke før på nyåret. Da drar vi forhåpentligvis til Egypt på snorkle, sol, ørken og badeferie. Ingenting er spikret, men det ville vært fantastisk.

Hvilket språk kunne du tenke deg å lære? Det måtte vel ha blitt spansk da? Etter tre språkkurs i tre land med EF burde jeg ha kunnet litt, men det er helt latterlig hvor raskt man glemmer. Språk er vanskelig!

Hva er din favorittfrukt? Mango. Elsker mango. Er det en frukt forresten? Ikke fortell meg at mango er en nøtt!



Nevn noe du ser frem til? Jeg gleder meg noe helt vilt til Daniel og jeg skal reise til Island! Nå er det snart bare en måned til avreise. Fy søren for en tur det skal bli. Helikoptertur, hvalsafari om morgenen, nordlyssafari om kvelden, besøk på den blå lagunen, og det gode liv med hotell og restaurantbesøk. Jeg gleder meg sånn!

Hvor mange ganger trykker du på slumreknappen før du står opp? To ganger minst!

Hva er det du bare MÅ se på tv? Det er ingenting jeg MÅ se, men jeg er veldig glad i talentprogrammer, og norske program som “Farmen, 71grader nord, jakten på kjærligheten og Hvem bryr seg?”. Jo og haiprogrammer.

Hva bruker du mest penger på? Mat. Jeg bruker mye penger på mat, men det er bare så forbaska koselig å fylle kjøleskapet med alt mellom himmel og jord hver eneste mandag! Jeg elsker når jeg har sytti forskjellige pålegg å velge mellom. For ikke å snakke om juice, sjokomelk og saftflasker. Herregud for et matvrak jeg er.



Hva var drømmeyrket da du vokste opp? Da favoritthobbyen var å plukke biller fra blomsterbedet, drømte jeg som de fleste andre om å bli veterinær. Etterhvert som jeg vokste til, endret drømmeyrket seg til å bli advokat. Bare fordi jeg hadde hørt at advokatene tjente mye penger. Jeg tror farmor har en videosnutt av meg hvor jeg som åtteåring står og sier at jeg skal stå for hele inntekten, mens snekker-mannen min “bare” skal bygge huset vårt. Drømmen var å være sugar mama…

Nevn tre ting du frykter? 1. Undervannsstrømmer. 2. Trange rom 3. Snøskred. Å bli kvalt er kanskje min største skrekk. Tanken på å dø av mangel på luft får meg virkelig til å grøsse. Tenk å bli levende begravd under snøen?!



Hvilken side sover du på i sengen? Siden Daniel ligger på!

Hva var det siste som fikk deg til å le? Siste deltaker i norske talenter. Herregud så bra.

Hva var det siste som fikk deg til å gråte? Mailen jeg akkurat leste fra bloggleser Lin. Jeg føler at Lin og jeg er litt sånn familiemedlemmer ettersom hun har lest bloggen i alle år, jevnlig lagt igjen de fineste kommentarer og støttet meg i utallige situasjoner. På tirsdag gikk den 13 år gamle italienske mynden hennes bort, og den fine, lille historien hun har skrevet bak hendelsen fikk meg å felle noen tårer. “Sitter du og griner Marthe?”, sier Daniel og ser forskrekket på meg fra kontorstolen. “Eh, nei jeg har bare lest en sykt trist mail!” Kan ikke alle bare leve evig?

Synes det er litt gøy med slike innlegg jeg. Håper dere liker dem dere og <3

30 kommentarer
    1. Så gøy innlegg! Haha, jeg merker at jeg sier at nesten alle innleggene du legger ut er så bra og gøy:D Men det tyder vel bare på at jeg elsker bloggen din:) for det gjør jeg virkelig!:) Jeg har spansk på ungdomsskolen, og det er et veldig vanskelig språk å lære. Men det går fint hvis du er motivert:) Ha en superflott kveld, Marthe:) du er nydelig!

    2. Flotte svar, vet ikke hva dt er men digger deg og bloggen 🙂
      Du er bare så skjønn 🙂 ha en herlig fredag <3

    3. wow….her leser eg helt intanenede om at eg og Buffy skal bli nevt på bloggen din…. Du er bare helt utrolig nydelig skjønn og tusen takk for veldig veldig hyggelig kommentar <3 nå er det eg som blir sånn mushy igjen....
      klemmetingene fineste du <3<3<3

    4. Jeg opplevde akkurat det samme som deg. Intense smerter jeg aldri har vært borti før. Det var helt forferdelig. Viste seg at det var en cyste som hadde sprekt. Tok ultralyd etter jeg hadde gått gjennom mange andre tester, og det var da de fant det ut. Ville ha sjekka det om du ikke gjorde det. Kan være lurt å sjekke det opp innimellom da det kan påvirke muligheter for å bli gravid etc. Ettersom det etterlater seg vev osv? Er ikke helt sikker på konsekvensene osv da jeg hadde store smerter når jeg fikk denne informasjonen, men er greit å ha i bakhodet hvertfall 🙂

    5. Jeg er nok likedan når det kommer til pengebruken. Jeg skal ha alle mulige drikkevarer og annet mat tilgjengelig. Lite som ser så deilig ut som et kjøkken fullt av alt mulig drikkendes og spisendes heheh 🙂 Likte innlegget veldig godt Marthe! Alltid interessant og lære mer om deg når jeg har vært en leser så lenge <3

    6. Hedda Kalfoss: Åå <3 Du er så god Hedda! Tusen takk. Ja, jeg tror også at man klarer det man vil klare. Har man lyst nok så får man det som regel til! 🙂

    7. S: Huff, skummelt det der! Jeg har aldri hatt vondt i etterkant så jeg har ikke tatt meg bryet til å sjekke noe mer opp i det, men får jeg det igjen så får jeg heller be om ultralyd jeg også. (:

    8. Vi liker sånne innlegg. Av alle bloggere her i verden er DU den eneste jeg går innom x antall ganger om dagen for å se om det er noe nytt 🙂

    9. Tusen takk -ja vi tar vare på hverandre 🙂 I gå fikk de litt ekstra nam og nye leker-ikkje fordi at de bryr seg om annet enn det de får i munnehuset,men eg følte meg litt bedre 🙂
      ha en vakker dag nydelige du <3

    10. Å, jeg har også opplevd det samme! Våknet midt på natta med ekstreme magesmerter.. Jeg var gjennombløt av svette og klarte ikke bevege meg en gang. Det var grusomt, haha! Ble kjørt til akutten og lå innlagt i nærmere et helt døgn, men de fant aldri ut hva det var på meg heller. Godt det ikke har skjedd flere ganger 🙂 Jeg er fast leser av bloggen din Marthe, den er så fin! Stå på videre 🙂

    11. Liker sånne innlegg jeg også 😀 Gøy å lese!
      Har du foressten sett på best av de beste? Det måå du se. hehe. supergøy!
      Blir alltid glad av å gå inn å lese på bloggen din! For en jobb du gjør. Imponerende! Ha en strålende fin helg 😀

    12. Jeg sitter og hører på Per Husums fysikk nå jeg og. Uff, privatistlivet er ikke gøy… Hva annet er det Daniel gjør for å studere fysikk? Ønsker han lykke til med alle prøver og eksamner framover!

    13. Så morsomt å lese dette innlegget! Kan tenke meg at Daniel begynte å lure når du satt ved PC’en og gråt. Du pleier jo alltid å være så positiv og glad, hvertfall her på bloggen<3

    14. Morsomt innlegg! Siden du er så flink på sånne diy-innlegg, så lurte jeg på om du kunne lage et slikt et med halloween-kostymer? Det hadde vært gøy <3

    15. Lenge siden jeg har fått lagt igjen en kommentar nå, men leser bloggen din hver eneste dag! 😀 Et utrooolig kjekt innlegg, for oss å lese! 😀 Håper helgen din blir helt super, det fortjener du så voldsomt <3

    16. Mulig det kan ha vært en cyste som sprakk …? Lett å undersøke hos GU med ultralyd hvis det ligger flere der… Jeg har opplevd det 2 ganger :s

    17. Hei, Marthe!
      Jeg liker bloggen din kjempe godt. En ting jeg lurer på – hvordan klarer du og Daniel å holde på “gnisten” i forholdet? Er det noe spesielt dere gjør når den begynner å daffe av? Klem!

    18. Dersom dere skal bo i Reykjavik når dere er på Island, er et besøk av restauranten Old Iceland i Reykjavik sentrum virkelig til å anbefale! Lammet de serverer er helt magisk! <3 I tillegg er servicen veldig bra, og atmosfæren superkoselig! Anbefaler å booke bord, da det er en populær plass! 🙂
      Digger bloggen din forresten! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg