How to make: Bodyscrub

Hei alle sammen! Denne morgenen har løpt litt fra meg, men nå sitter jeg endelig med pcen på fanget igjen! Jeg har vært i møte med Geir, tatt ukens storhandel, og ordnet med krukke og skrubbingredienser til dagens første blogginnlegg! Åjada! Jeg har laget hjemmelaget skrubb denne formiddagen, og G-U-D så bra resultatet ble! Den ene krukken fylte jeg med en skrubb av kaffe og økologisk kokos, mens den andre fikk en friskere duft av ren sitronsaft. Begge to både duftet og føltes helt fantastisk på hendene da jeg skrubbet meg inn. Kanskje et tips til en personlig, fin, liten gave? Disse krukkene kjøpte jeg på Clas Ohlson i dag for 35 kr stykk! Har dere sett noe så søtt? Det står “300ml With something i like” på glasset <3 Clas Ohlson altså. Jeg digger den butikken. 

Kokosoljen jeg har brukt får du kjøpt på alle mulige helsekost-butikker. Den er litt dyr (99kr), men skulle jeg laget skrubbene om igjen så tror jeg at jeg ville brukt denne oljen i begge varianter. Olivenolje duger så absolutt det også, men duften av oliven kan ikke måle seg med duften av kokos. Dessuten føltes den helt magisk på kroppen!

Du trenger – Sitronskrubb: 1. Saften av 1 sitron 2. 4 dl hvitt perlesukker 3. 0,5 dl olivenolje Du trenger – Kaffeskrubb: 1. 1,5dl brunt sukker 2. 2 dl finkornet kaffe 3. 0,5 dl Kokosolje fra Sunnkost-butikker

Slik gjør du – Sitronskrubb
1. Mål opp sukker og olje. Hell ingrediensene i en bolle rør inn saften av 1 sitron. Det er ikke sikkert du behøver 0,5 dl olivenolje. Kanskje holder det med 0,3 dl. Du velger selv hvilken konsistens du ønsker å ha på skrubben.

Slik gjør du – Kaffe og kokosskrubb:
1. Kokosoljen smelter når den når 24 grader, så varm 0,5 dl i mikroen i 10 små sekund. Ikke lengre. Den skal ikke bli så varm at sukkeret i skrubben vil smelte. Mål så opp ingrediensene av sukker og kaffe, og bland alt sammen. Behøver du litt mer olje, så varmer du litt til! Prøv deg frem til du har det du synes er en perfekt skrubb.

Nå håper jeg dere får lyst til å prøve dere på en hjemmelaget skrubb selv!
Skrubboppskrifter kommer jeg definitivt til å dele mer av fremover. <3

19 kommentarer
    1. åh, deilig! Har litt craving på sånne krukker fra Clas Ohlson sjølv.. Klarte å gå i fra dei sist, men mulig eg må opp igjen ein dag :p

    2. Karina Larsen: Bare hyggelig! Håper det er noen som får bruk for dem der ute 😀 Ikke sant? Klarte nesten ikke å velge mellom alle de søte variantene i dag tidlig. Clas Ohlson skal jammen ikke undervurderes 😀

    3. Dette er så deilig og kjekt å lage selv!😃 Pgså så mye billigere enn å kjøpe. Vet du hvordan det er med sitron og oppbevaring, bør skrubben oppbevares i kjøleskapet?

    4. Suzanne: Ikke sant? 😀 Vet du, det med sitron har jeg ikke tenkt på. Jeg har satt krukkene på kjøkkenbenken nå og tror bare jeg satser på at det går fint å oppbevare dem der 🙂

    5. Så hærlig gavetips! Har nemlig lett etter mer “hjemmelagde” gaver å gi vekk i bursdags- og julegaver og dette tror jeg blir kjempefint å gi bort 🙂 Gleder meg til å prøve. Og så så det jo så enkelt ut!

    6. Blir bare mer og mer imponert av blogger din, fulgt deg i flere år, men gud så god du er 😊 dette skal prøves og krukker skal kjøpes! Er ikke akkurat den beste til å kommentere men du fortjener virkelig applaus for det du gjør du er drit flink, sitter alltid igjen med et smil 😊

    7. Så moro du skryter om Clas Ohlson! Det varmer mitt Clas Ohlson hjerte! Jeg jobber nemlig på Clas Ohlson. 💙

    8. Du trenger også bare å ta brukt kaffepulver og skrubber deg på hele kroppen, da får du en nydelig myk hud 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg