40 spørsmål og svar

1. Tre ord om meg: Leken, glad, og sta.

2. Det første jeg gjør om morgenen: Tar på meg en god pysj, og setter meg med pcen på fanget for å besvare kommentarer fra kvelden før. Jeg legger meg ofte mellom 23.00 og 00.00 og da ligger det altid noen ubesvarte kommentarer når jeg våkner om morgenen. Kos!

3. Når jeg hører på radio blir jeg: GLAD med store bokstaver. Jeg har ingen radio hjemme så de eneste gangene jeg hører på radioen er når jeg kjører bil. Da er det synging, hoiing og dansing med volumet på fullt.

4. Jeg gleder meg til: Å dra til Hirtshals med tante, feire bursdagene våre med god mat, shopping og suitekos!

5. Klesskapet mitt er fullt av: Sko, kjoler, bukser, skjørt, gensre, vesker, og støv. Litt for mye støv.

6. Når jeg skal pynte meg: Går jeg alltid med leppestift. Jeg går ikke på fest uten en farge på leppene.

7. Jeg har medlemskap: Hmm.. Jeg er “medlem” av redd barna? Kan man si at det teller som medlemskap?

8. En liten hemmelighet om meg: Vet dere hva, jeg kommer ikke på en eneste hemmelighet. Hver gang jeg kommer på en, noterer jeg dem den ned i en notatbok til jeg har 10 oppsamlede og kan skrive et “10 ting du ikke visste om meg” innlegg. Haha! Nå har jeg akkurat skrevet et slikt innlegg, så nå er jeg bare helt tom!

9: Jeg føler meg mest bra: Om sommeren. Når jeg kan traske rundt i kjoler og pumps dag inn og dag ut.

10. I kaffebaren bestiller jeg: Kakao med krem! Eller fruktte. Mmm! Alt annet enn kaffe.

11. I baren bestiller jeg: Sprudlevin, eller mojito.. Er jeg litt for edru, kan jeg også ta en shot med Jagermeister.

12. I vennegjengen er jeg: Den som lytter og ler. Jeg har aldri følt meg spesielt morsom, men alle kan jo ikke være den morsomme heller? Jeg lytter alltid mer enn jeg prater og ler meg i hjel av venninnes historier. Enkelte av dem samler jo flere syke historier på en uke, enn jeg gjør gjennom et år.

13. I familien er jeg: Den jålete, gavmilde, og samtidig bortskjemte. Hehe, sånn er det å være bestenes eneste barnebarn. <3 På julaften er vi bare fire stykk, men under juletreet ligger det likevel pakker for et helt nabolag. Det eneste jeg liker bedre enn å shoppe til meg selv, er å shoppe til familien.

14. Jeg kan ikke leve uten: Mine kjære og nære.

15. Barn er: Rare og uforutsigbare. Det er med andre ord noe jeg ikke føler behov for å ha før om maaange år.

16. Om natta: Sover jeg som en ubevegelig sjøstjerne. Jeg ligger med armer og ben i alle retninger, og ligger Daniel på min høyre side så ligger minst to kroppsdeler over ham. Det nytter ikke å flytte på meg, for jeg er tung som stein, og har jeg først sovnet så våkner jeg ikke før vekkerklokken ringer.

17. I veska har jeg: Sand fra forrige strandbesøk, et par nye, men ødelagte solbriller, fire bankkort, hele toalettveska, kamera, mobil, og ti tusen usorterte kvitteringer.

18. Trening er: Ikke alltid gøy, men alltid verdt det etterpå!

19. Politikk er: Et tema jeg er redd for skal tas opp i selskap med spesielt engasjerte mennesker. Jeg vet hvem som er i regjering, hvem som er statsminister, og hvem som er finansminister. Stort mer kan jeg flaut nok ikke. *Skjerpings Borge*

20. Kjærlighet er: Lykke. <3 Roten til alt godt.

21. I høst skal jeg unne meg: Minimalt. Kanskje èn reise? Ellers skal lønningene gå rett på sparekonto.

23. På kjøkkenet er jeg: En prøvekanin! Jeg elsker å eksperimentere, og følger sjeldent en oppskrift til punkt og prikke. Jeg blir ofte inspirert av et matbilde jeg har funnet på instagram, Google eller pinterest, og googler gjerne frem flere oppskrifter for å få en forståelse av hvilke ingredienser som er nødvendige i den spesielle retten jeg skal lage. SÅ prøver jeg meg frem, mikser og trikser til jeg har det resultatet jeg mener er perfekt.

24. Jeg er dårligst til: Å ta telefonen, ringe opp igjen, og svare på meldinger. Det er flaut. Geir mener jeg har et psykologisk problem som ikke klarer å ringe opp igjen før det står 30 tapte anrop i loggen.. Jeg vet ikke. Kanskje har han rett. Kanskje ikke.

25. Jeg er flinkest til: Hmm.. Å fokusere på det positive? Setningen jeg sier mest i løpet av en uke må være: “Det går fint”. Eller “fiiiint” for å være nøyaktig. Jeg legger alltid trykk på i’en.

26. Jeg elsker: Daniel. Og det har jeg planer om å gjøre i lange stunder!

27. Hva jeg vil med livet mitt: Ta vare på, og bli tatt vare på av de jeg er glad i. Utdanne meg innenfor et yrke jeg elsker. Reise. Masse! Kjenne på lykken hver eneste dag.

28. Jeg beundrer: Besteforeldrene mine. Bestefar for å ha orden på ALT. Å komme for sent er ikke et tema, og å glemme en regning er ikke aktuelt. Han har kontroll på hver minste ting og er seriøst kongen av brettekanter og koffertpakking. Bestemor beundrer jeg for mange ting, men kanskje aller mest for evnen til å vise kjærlighet. Det står GOD skrevet i hele panna hennes. Bestemors seng er det tryggeste jeg vet om, og hendene hennes er seriøst myke som fjær <3 Farfar beundrer jeg for å være så vanvittig sprek og dedikert. Han er 76 år gammel og står opp klokken 05.00 fire ganger i uken, løper intervaller og svømmer 1500 meter. Måtte jeg også bli så vanvittig rå! Farmor beundrer jeg blant mye annet for den fantastiske fortellerevnen. Jeg la spesielt merke til den under familietreffet vi nylig hadde. Farmor er verdensmester i å dele historier og fortellinger på måter som får oss til å brekke oss i latter. Både hun og farfar er generelt verdensmestre på underholdning. Jeg elsker det <3

29. Det beste jeg vet: Å være på klisseferie. Ååå, jeg vil spole tilbake til avreisedagen 24 juli!

30. Uvane eller ikke uvane: Jeg hater at oppvaskmaskinen ikke tømmer seg selv. I stedet for å gå løs på arbeidet, later jeg som jeg ser en flekk som ikke er gått bort på tallerkenen og kjører maskinen en ekstra gang. Slik forskyver jeg jobben til det “passer meg bedre”.

31. Jeg tror på: Meg selv og mine drømmer.

32. Ved sengekanten har jeg: Tyggis. Daniel får ikke morgenkysset sitt før jeg har tygget i hjel en tyggis, så denne pakken er helt nødvendig.

32. Jeg brenner for: Jeg engasjerer meg for dyr og eldre. Jeg ender alltid opp med å stemme på de politiske partiene som best ivaretar disse. Det kom vel ikke som noe sjokk at jeg elsker dyr, men jeg er kanskje enda mer engasjert i saker som omhandler de eldre. Jeg kan ikke tenke meg noe mer trist og urettferdig som når gode, eldre mennesker ikke blir behandlet med respekt, eller ikke får det de fortjener.

33. Du visste kanskje ikke at jeg: Blogglesing går alltid før avislesing på morgenkvisten. Det viktigste først! Heh.

34. På kvelden er jeg: Alltid trøtt. Jeg er overhode ikke noe nattemenneske.

35. Som venn er jeg: Den du kan komme til for trøst, eller som bestis pleier å si: Oppmuntring. Det kan være trøbbel i paradis, en avlivet katt eller bare en dårlig dag. Skjer det noe fælt så er jeg mer enn gjerne psykolog på deltid <3 Jeg liker å tro at jeg er god på å gjøre om tårer til latter.

36. Det er lov å lyve hvis: Man har gitt hunden til venninnen koteletter til kvelds…

37. Når jeg jobber: Er jeg effektiv og konsentrert. Jeg stenger ute alt som er rundt meg og fokuserer på skrivingen. Går ikke alt som planlagt så klikker det for meg. Det verste som finnes er når nettverket klikker, rett før publisering. Den følelsen når alt du har jobbet med de siste tre timene blir slettet på et blunk. River meg i håret bare av tanken. Haha! Heldigvis er det leenge siden sist.

38. Når jeg har fri: Gjør jeg akkurat det jeg har lyst til. Drar på stranda om sommeren, fisker krabber, går på tur, skåler med venninner og har kosekvelder med kjæresten. Eeeller har alenetid med en god bok.

39. Om fem år er jeg: Fremdeles superforelsket!

40. Om ti år er jeg: Kanskje gift og preggy? Hehe, jeg aner ikke. Lykkelig i hvert fall!

Jeg slenger meg på bloggbølgen! Her har dere 40 spørmål og svar <3

46 kommentarer
    1. Hvem er det du feirer jul med? du sa dere var fire stykk? Feirer du bare med besteforeldrene dine? hehe, bare veldig nysgjerrig 😛

    2. Anonym: Ja, jeg skulle ikke klaget som dyrepleier! <3 Men jeg kan virkelig ikke tenke meg å bo i Oslo. Ikke to små år engang. Jeg føler meg bare ikke hjemme i den byen 🙂

    3. Fint og personlig innlegg som jeg etterspurte for en kort tid tilbake, du er helt rå Marthe! Elsker innleggene dine og du lyser godhet på lang avstand, elsker at du er så glad i familien din, utrolig hyggelig å høre om dem <3 Håper du får en super kveld, det fortjener du virkelig! 🙂

    4. Koselig innlegg, men jeg skjønte ikke helt den med å gi hundens EIER kotelett..mente du kanskje å gi hunden kotelett?…og så lyve om at hunden ikke har fått menneskemat? Husker jeg har lest noe om det før 😀

    5. Amanda: Å tusen takk Amanda! Blir så glad for kommentarer som denne :’) Kjempehyggelig at du likte innlegget <3 Jeg skal ha en super kveld med mine kjære!

      Håper du får noen fine lørdagstimer selv 🙂 Klem

    6. Hehe! Regner ikke med du får dårlig samvittiget om du gir hundens eier en kotelett til kvelds:p skjønner du får det om du gir det til hunden, men hver sin smak! Hehe! Du er søt😄

    7. Dette innlegget var utrolig gøy å lese!! Du blir bare flinkere og flinkere til å blogge!! Lykke til med alt i fremtiden Marthe! Du virker bare god! Har følgt deg helt fra starten av og har enda ikke sett en negativ side! <3 Kos deg masse og nyt resten av dagen du har i Stavanger! Du er rå!! <33

    8. Inger: Åå så herlig å høre Inger 😀 Det er respons som dette som gjør at jeg finner blogging så gøy <3 Tusen takk snille. Det skal jeg gjøre! Ha en super lørdagskveld selv 🙂

    9. wow så utrolig bra innlegg og gud så pen du er og lykke til med bloggen og kommer til å lese bloggen din så mye jeg husker det og ha en super fin kveld videre 🙂

    10. Sånne innlegg er så morsomme å lese:) jeg er enig med Amanda over her, du lyser virkelig godhet på lang avstand:D jeg elsker å lese bloggen din da du virker helt herlig og alltid glad:) men jeg lurer på hva email adressen din er?:) ha en tidenes flott kveld, vakre deg:)

    11. Du er så inspirerende og god, Marthe <3 Jeg vet at det er litt personlig, men feirer du ikke jul med din mor eller far? Eller har du mistet begge foreldrene dine? 🙁 Har nettopp begynt å lese bloggen din, så ble bare litt nysgjerrig 🙂 T

    12. Elsker å lese slike innlegg der man blir bedre kjent med deg! Så gøy og underholdende! Er helt lik deg på det med politikk altså haha! Er det et tema rundt middagsbordet trekker jeg meg heller litt tilbake hehe! Også må jeg bare få si at jeg digger bloggen din og har lest den ufattelig lenge! Du stråler hele tiden og du virker som tidenes herligste person! Ha en fortsatt fin dag og helg!

    13. Supert innlegg. Fulgt bloggen din litt, og liker den veldig godt! 🙂 Så lenger oppe at du feirer jul med bestemor, bestefar og tante.. Er ikke moren din med? Har a sett hun har vært her tidligere :/ 🙂

    14. Dette innlegget likte jeg kjempegodt, gøy å lese! Ønsker deg en fin helg videre 😀 Selv driver jeg å pakker til en venninnetur til Spania, med avreise i morgen, hihih!

    15. Anonym: Jeg har ingen lommebok, så de ligger bare strødd rundt i veska. Umulig å finne når jeg trenger dem. Mulig jeg ønsker meg en lommebok til bursdagen. Hehe. (:

    16. Anonym: Tusen takk for gode ord <3 Jeg har ikke mistet foreldrene mine. De er bare ikke med oss på jul. Pappa bor i Thailand og da er det ikke alltid det passer å komme hjem til jul 🙂

    17. Supert innlegg! Tror faktisk vi er like på en del ting! Morsomt å se 🙂 Forresten blir jeg så glad på dine vegne når du forteller om Daniel, virker som om dere er et superpar<3 😉

    18. R: Herlig å høre! 😀 Det er så moro å dele slike innlegg når de blir så godt tatt imot <3 Hehe, det er godt jeg ikke er alene om politikkproblematikken. -Men aller kan ikke være på hugget der heller! Så lenge vi ikke er helt blanke, eller hva? :'D

      Tusen takk <3 -Og ha en suuper lørdag selv!

    19. Ååå elsker slike innlegg! Hadde håpet på at det aldri skulle ende når jeg leste haha.. Spennende!!<3

    20. Greit nok å ikke ha lommebok, men 4 bankkort er jo galskap og gå rundt med. Holder det ikke med et eller max to? Hvorfor 4?

    21. Så koselig å lese at du setter så pris på besteforeldrene dine! Jeg har mistet alle mine og skulle virkelig ønske jeg kunne få kjent bestemors myke hender en gang til, eller hatt dem i livet mitt litt lenger<3
      Flott innlegg 🙂

    22. Dette var et gøy innlegg!! Har lest bloggen din i noen år nå, men er ikke alt jeg vet om deg! Så var spennende med et sånt inlegg som dette 😀
      Flinke Marthe <3

    23. Elsker dette innlegget! Du blir bare flinkere og flinkere på bloggen,og det er en av grunnene hvorfor jeg har vært leser av deg så lenge 🙂 Du burde være ufattelig stolt av deg selv <3

    24. Anonym: Heisann! Vet du hva? Jeg har faktisk bestemt meg for at jeg ikke skal ha det likevel. Ikke enda. Eneste grunn til at jeg behøver det så sårt nå, er at jeg bor litt landlig, men det skal jeg jo ikke gjøre resten av livet. Jeg klarer meg ganske greit på buss om dagen, så jeg har lagt bilkjøp på hylla. I hvert fall for nå. Hehe!

    25. Hvis du kunne tenke deg å studere dyrepleier men ikke vil bo i Oslo, så har de et treårig studie i Danmark. Du trenger ikke flytte til Danmark å bo der i tre år, men bare være der periodevis når det er skole, ellers kan du ha praksis hjemme i Norge 🙂 Skolen heter Hansenberg, hvis du er interessert 🙂

    26. Så kjekt med slike innlegg! 🙂 Kjenner jeg blir skikkelig glad av å lese nr.28! Du er utrolig heldig med alle dine 4 besteforeldre! De er gode, alle som en 🙂 Jeg har mange flotte minner hvor de er inkludert, blandt annet båtturene med deg og farmoren og farfaren din og den gode maten og atmosfæren hos bestemoren og bestefaren din 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg