Filmen som får tåren til å trille

Ååå, så godt humør jeg blir av å skravle med dere! Jeg hadde nesten glemt hvor mye det gir meg. I motsetning til søndagen, hvor jeg stupte i seng klokken 22.00 om kvelden, ble jeg i går sittende til langt på natt og bare kose meg med kommentarene deres. Det er så godt å høre at også dere gleder dere over min “nye” bloggadresse. <3 I dag pøser regnet ned her i sør, og det passer meg perfekt ettersom jeg er i tidenes høstmodus. Ingenting er bedre enn å snurre film på dager som denne, og skulle du være i det triste humøret, så har jeg 18 filmtips på lur.

Det kan da umulig bare være jeg som synes det er deilig å snurre grinefilm en gang i blant? Så lenge den snurres på en dag hvor jeg ikke har planer om å gjøre noe som helst. Jeg blir nemlig så trist at jeg bruker mange timer på å komme meg igjen.. Jeg har ved flere anledninger tatt meg selv i å felle en tåre lenge etter at filmen har tatt slutt. Spesielt av disse sanne historiene. Heh! Kanskje dere kjenner dere igjen? Jeg blir egentlig ikke så fryktelig fort rørt, men når jeg først blir det så må jeg sitte med tørkepapiret resten av dagen. Da skal øynene virkelig tømmes! De to filmene jeg har grått mest av i mitt liv er definitivt Marley & Me, og A Walk to Remember. A Little bit of Heaven så jeg også ganske nylig, og hjelpe meg som tårene trillet.. Det er så mange fine filmer der ute!

♥ The Boy in the Striped Pajamas ♥ Heaven is for Real ♥ A Walk to Remember ♥ Aurore ♥ The Notebook ♥ A Little Bit of Heaven ♥ Hachiko ♥ Cinderella Man ♥ Marley & Me ♥ Raice Your Voice ♥ The Fault in our Stars ♥ My Sister’s Keeper ♥ Dear John ♥ The Help ♥ Safe Haven ♥ The Lucky One ♥ Million Dollar Baby ♥ The Impossible


Har dere noe mer å tilføye listen av tidenes gråtefilmer?
Nå fikk jeg lyst til å se alle om igjen. Høstværet kan bare komme!

62 kommentarer
    1. Kan du ordne sånn at du får Reply i kommentarfeltet ditt?
      Er så håpløst vanskelig når du ikke har det…

    2. Hei Marthe! God morgen til deg 🙂 Åååå, så mange gode filmtips, og flere jeg ikke har sett. Det er BRA! Hva er dine planer for dagen da? 🙂 Klem<3

    3. Nora: Jeg vet ikke om det er mulig hos blogg.no? Er det noen andre bloggere som har det? For da vil jeg selvfølgelig ordne meg det selv. 🙂 Jeg har en replyknapp inne på selve innloggingssiden, men når kommentaren min blir publisert så skjønner jeg at det er litt vanskelig for dere å finne frem til svaret mitt. <3

    4. Ida Rygnestad: God morgen Ida! <3 Så bra! Da vet du hva du skal snurre neste gang du får lyst til å tømme systemet for tårer. Hehe. Mine planer for dagen er å blogge og trene som en helt. Tenkte jeg skulle prøve meg på en ny runde "dette visste du ikke om meg". Så får jeg min kjære på sleepover sent i kveld. Hva har du på planen? :'D

    5. Så bra filmutvalg! Skal definitivt se en av disse hvis jeg føler for en grinefilm 😀
      Ååå, Marley & Me gråter jeg også av. Hver. Gang. Den er så fin og trist på samme tid! Jeg elsker virkelig den filmen. Nå elsker jeg alle filmer med hunder i da, så hahah! Jeg syns faktisk Hatchiko var enda tristere, da satt jeg og hulket høyt. Kjempefin og inspirerende film det og <3

    6. Linn: Nei, den har jeg heller ikke sett! Hurra 😀 Jeg har hørt om den, men aldri sett den. Daniel og jeg skal sette oss på saken 😀 Kanskje allerede i kveld?

    7. The best of me er min nr.1 grinefilm. Den er helt fantastisk!
      Forresten veldig hyggelig at du har fått deg ny jobb, ønsker deg all hell og lykke!:)
      Hilsen fast bloggleser!

    8. My sister’s keeper gråt jeg av iallefall. Så den igjen senere på skolen en gang, tror ikke det var et tørt øye i hele klasserommet! Ikke bare er det en trist film, men også en BRA film. Anbefales!!

    9. Jeg så nettopp en film ved navn “if i stay”, den faller innenfor samme kategorien. Om du ikke har sett alle filmene som er basert på bøkene til Nicolas Sparks vil jeg også anbefale å se alle de, forøvrig også lese bøkene. “en gave for livet” “pay it forward” “freedom writers” og “remember the titans” er også gode filmer.

    10. Hei! Ble kjempeglad når jeg så du hadde byttet over til blogg.no igjen! Men skulle bare si at på bloglovin står det fremdeles din “gamle” adresse, så de nye innleggene på denne bloggen kommer ikke opp:( Ha en kjempefin dag! 🙂

    11. Åh, har sett de fleste av desse filmene, men jeg snurrer dem om igjen gang på gang. ahah de er sååå fantastiske! Anbefaler virkelig The longest ride! Virkelig en gråtefilm men er helt fantastisk! Nicholas spark sine filmer er på toppen av lista, anbefaler alle sammen haah! Håper du får en fantastisk dag Marthe!! Er så glad du er tilbake her <3 <3

    12. Anbefaler deg å se The longes ride, den er helt nydelig, tror enkelte gutter liker den også. Den handler om okseridning og kjærlighet! 🙂

    13. The impossible, gud hvordan klarer de å lage en så grusom men fantastisk film på en gang. Tror jeg aldri har grått så mye i en kinosal som jeg gjorde av denne.
      Hvis du ikke alt har sett den så vil jeg anbefale deg å se filmen “The best of me”, denne er så fin men vond på samme tid, så den for første gang for en liten stund tilbake, og den var virkelig vært å se 😀 Ønsker deg en strålende dag <3

    14. kristine: Hmm, nei de har den kanskje ikke på verken viaplay, netflix eller popcorntime? Kanskje det går ann å gå inn i en dvd butikk og spørre om den kan bestilles? Om du har lyst til å kjøpe den da. Den er superbra, så faren er stor for at du vil se den mer enn en gang <3

    15. Hei Marthe! Wow, så flink du skal være i dag da 🙂 Digg å få brukt kroppen litt 🙂
      Å ja, du må gjerne ha et slikt innlegg igjen – gøy 😀
      Jeg har selv vært på trening, og resten av dagen skal nytes inne med en (eller flere) av filmforslagene dine 🙂 (er jo drittvær ute 🙁 ). Ha en fortsatt fin dag! Klem<3

    16. Sånn som alle sier: filmene som er basert på Nicholas sparks sine bøker er et must å se! The longest ride er den siste jeg så, nydelig film! The best of me og message in a bottle er og kjempe gode <3 supert med sånne innlegg forresten! Og gøy å kunne kommentere igjen!! 😀

    17. Passet perfekt å lese dette innlegget i dag! Trengte noen filmtips. The boy in the striped pyjamas var jo bare så bra og fæl samtidig! Vet du forresten hva en stakkars nyflyttet nordlening i Kristiansand kan finne på før skolen starter? Noen steder jeg bør oppsøke, steder å jogge seg en tur eller noe? 😀 Er jo helt lost her nede… Hehe 🙂

    18. Kristine J: Å så bra! Det virker som hele landet har fått øsepøsende regn i dag. Mihi, litt koselig er det da! <3 Hmm, hvis du er på jakt etter løpeløyper så ville jeg ha besøkt Jegersberg på lund eller Baneheia! Der er det veldig fine stier både med grusveier og skogsstier 🙂 Ellers er det ikke så mye annet enn Fiskebrygga, Dyreparken, og Sørlandssenteret jeg kan komme på av "attraksjoner" her i byen. Heh! Du har ikke kommet til det mest spenstige stedet, men det er utroolig fint her likevel. Stort sett alltid fint vær, godt studentmiljø, fine restauranter og herlige, snille folk! 😀

    19. cuskima: Alright! 😀 Herlighet så mange nye filmer jeg har notert meg ned i dag. Skal.Se.Alle! <3 Jeg er så lei av å se dårlige filmer, så når jeg først får anbefalt noen ordentlig gode, er det frem med pennen med en gang 😀

    20. Ida Rygnestad: Hei Ida! Flere slike innlegg skal bli. Har på følelsen at de vil komme til nytte i høst 😀 Hihi, for et vær vi har fått i dag. Druknet da jeg gikk til butikken for en times tid siden, men det var verdt det da jeg kom hjem med en pakke med tidenes H2o sko. Skal vise dere i morgen 😀 Helt rå! Du må kose deg innendørs med et deilig teppe og et av filmforslagene her! Minst 😀 Klem

    21. Hei Marthe! Hahahahha, nå lo jeg høyt (sorry 😛 ). Men godt jeg var inne i noen timer i stad ja, for SOM det hølja ned her :-O VÆRSTE jeg har sett! Men nå har det gitt seg, og sola prøøøøver å komme frem. Men ifølge yr skal det bli knallvær her i hovedstaden i en hel uke nå 😀 Mellom 20 og 22 grader – slikt liker jeg 🙂
      Gleder meg til å se h2O skoene! Også lucky you da som har fått et par med Lene Orvik solbriller! #misunnelig
      Ha en fin tirsdags ettermiddag 🙂 Jeg har ligget på sofaen siden jeg skrev det, og planen er å fortsette med det resten av kvelden. DIGG! Klem<3

    22. Jeg gråter så jeg uler og må ta paracet etterpå hvis jeg ser på “p.s. I love you”. Tidenes grinefilm! The Blind Side er også nydelig <3

    23. Hei Marthe! med det samme du holder på! så må jeg bare anbefale deg filmen ” Endless love ” den er fantastisk fin, og lokker nok fram en liten tåre i øyekroken! håpe du fortsatt har en fin dag 🙂

    24. Heisann! Føle du har glømt tidenes med klassiske grinefilm Titanic.. Er ikkje mange som kan sitta gjennom den filmen uten å bli litt våt rundt augekanten :’)
      Personlig syns ikkje eg The Longerst Ride var noko fantastisk.. Den var for all del grei men det blir ikkje meir obvious enn det der.. Litt skuffa av Sparks etter eg såg den..
      Men gratulera med “ny” jobb! Foretrekker detta forumet mykje bedre enn UB og digge det når du legge ut filmtips sånn som det her! Keep up the good work! <3

    25. Hvis du ikke har sett the longest ride, så MÅ du se den med engang. Jeg har aldri grått så mye som under den filmen. Den er så gjennomført og det er en rød tråd gjennom hele filmen som bare gjør den helt fantastisk! 😀

    26. Du måå se The longest ride og The best of me av Nicolas Sparks! Kjempe kjekke og suuper triste filmer 😢😄

    27. Må bare anbefale noen filmer:
      Begynner å grine av traileren selvom jeg har sett filmen fler ganger. Hachi: A Dog’s Tale.
      også har vi; a doplhin tale og a dolphin tale 2.
      Alle disse er basert på sann historie, noe som gjør det enda mer trist :´)

    28. Ååh Hachiko…begynte å gråte så heftig at kjæresten måtte ut å “lufte meg” :’)
      Her var det noen filmer jeg må få sett 😮

    29. If Only er en litt eldre film som alltid får meg til å grine til jeg hulker. Anbefaller den virkelig!

    30. Hei, Marthe 😊 Vi hører ofte om slekta de, men ikke foreldrene dine. Er det en spesiell grunn for at du ikke nevner dem? Klem!

    31. Ååh A Walk To Remember er en av mine favoritt filmer! En vakker og ufattelig trist film :’) Mange av de her jeg ikke har sett,så skal huske dette innlegget til den gang jeg føler for en tårevått film 🙂

    32. Aurore må være noe med den jævilgste filmen jeg noen sinne har sett. Selv om jeg ikke forsto ett ord av det de sa, skjønte jeg jo handlingen. Og det at den er basert på en sann historie, gjør det mye værre, strigråt i flere minutter etterpå..

    33. Så if i stay og the best of me igår:( ååå, herregud for noen filmer! Tårene stoppa ikke å renne, men de er faktisk værst 2 gang man ser de:(

    34. Åff tårene slutta virkelig ikke å renne gjennom The Impossible.. Jeg husker og at Soul Surfer var en veldig rørende film. Ikke nødvendigvis fossefall som rant, men veldig trist og sann historie!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg