Banankake med sjokolade

Jeg sitter bare her og gliser jeg. Denne dagen har jeg ventet så lenge på! Ja, faktisk helt siden april! Jeg har hatt så lyst til å bare komme i GANG, men som i alle andre jobber har også jeg hatt en oppsigelsestid. Endelig er det august, og endelig er jeg der jeg vil være. Alt er på stell, og motivasjonen er på topp. <3 Livet smiler!

Jeg startet faktisk mandagen med å klikke hjem to nye personlige almanakker. En hverdagsalmanakk for å holde styr på frister, møter og avtaler, og en treningsalmanakk for å få en ryddigere plan for trimmingen min i høst! *Klapppåskuldra* Bakt har jeg også gjort i dag! Har dere hørt!? Dere som har fulgt meg i lange stunder vet at jeg ikke er så fryktelig glad i å bake kaker. Jeg eier jo ikke tålmodighet, så når jeg først bestemmer meg for å sette i gang må jeg være 100% sikker på at det er umulig å feile. Denne banankake-oppskriften er en sånn oppskrift. Det er så vanskelig å feile, at selv en seksåring får den til. Hihi, lykke til! Den smaker like godt kald som varm.

Planen for resten av dagen er bare å kose meg! Utforske min nye blogg, svare på det som måtte ramle inn av kommentarer, og planlegge morgendagen. Jeg har som mål å både blogge og trene som en helt denne uken, så i morgen tidlig drar jeg inn til byen for å kjøpe meg min aller første pulsklokke! Nei, jeg har aldri eid en pulsklokke før, så jeg har på følelsen at øktene vil gi hakket mer mening fremover! For min del handler denne uken om å sette mål. Mål, mål, mål. Mål for hva jeg ønsker å oppnå med bloggen, og mål for hva jeg vil gjøre med treningen. Uansett hva du driver med så tror jeg det er viktig for å opprettholde motivasjonen i hverdagen <3

Du trenger: 1. 2 egg 2. 1dl melk 3. 3 modne bananer (Overmodne gir best smak) 4. 125g smør 5. 1,5 dl sukker 6. 2 ts bakepulver 7. 2 ts vaniljesukker 8. 100g Freia sjokoladeknapper (Jeg brukte de lyse) 9. 5 dl hvetemel



Slik gjør du:

1. Start med å piske romtemperert smør og sukker sammen. Tilsett så ett og ett egg.
2.
Mos bananene med en stavmikser, og hell i røra.
3.
Mål opp de tørre ingrediensene og sikt også disse inn sammen med melken.
4.
Vend forsiktig inn sjokoladebitene, smør en brødform med litt smør, og hell i bananrøra.
5.
Stek midt i ovnen på 180 grader i 35 minutt. Strø over litt melis, og server med et glass melk!

I’m telling you! Glasset med melk er et must!
Hva synes dere om den nye bloggen? Liker dere den?

69 kommentarer
    1. Så gøy med ny blogg!! Liker kommentarfeltet veldig godt her 🙂
      Den kaka så kjempe god ut, må prøve å lage en dag 😀
      Ha en kjempe fin kveld videre, skjønne Marthe <3

    2. Siljehs: Herlig å høre Silje 😀 Jeg er så glad nå! Kaka må du bare prøve. Den var helt vanvittig god. Skikkelig fest i munnen med det melkeglasset til. Mmmm! <3 Tusen takk. Det må du også ha fina!

    3. Nh: Det var ingenting galt. Temaet bak UB er superherlige, men jeg liker oppsettet, design og kommentarfelt bedre hos blogg.no 🙂 Så går det selvsagt også litt på inntekt.

    4. Hei Marthe! OMMAGOOOOD sier bare jeg! *sikle sikle*
      Jeg elsker banan, så den kaka her skal DEFINITIVT lages i løpet av uka 😀 Can’t wait!
      Gratulerer sååå mye med bytting av bloggplattform (kan man si det? 😛 Haha# Moro at ting går din vei, det fortjener du – du er jo så flink! Du har en så utrolig inspirerende, positiv, energisk og sunn blogg. Du får med deg alt; mote, mat, hverdag, fester, trening, utskeielser osv 🙂 Stå på videre! Heier på deg 🙂 Klem<3 #og btw; den Reebok tightsen satt som et skudd 😀 )

    5. Nå ble jeg kjempe overrasket når jeg logget inn på blogg.no og fant deg der, men også kjempe glad! Helt fra du startet den andre bloggen har jeg savnet hvordan kommentarene fungerer, med tanke på at svarene fra deg kommer frem når jeg logger inn på blogg.no 😀
      Denne kaken så jo forresten veldig veldig god ut 🙂 Ønsker deg en strålende kveld videre <3

    6. Sååå glad for dette byttet. Synes din kommunikasjon med leserne er MYYE bedre her på blogg.no enn slik det var på Unitedbloggers. Der kunne det jo være flere innlegg med bare 3 kommentarer. Ahh. Dette var og blir gøy. Et mye bedre kommentarfelt også her. Masse lykke til 🙂

    7. Så flott at alt går veien for deg!! 🙂
      Denne kaka må prøvast asap! Går det ann å bruke vanlig kokesjokolade istedetfor? 🙂

    8. Maren: Ja, jeg er veldig enig! Jeg følte dette var eneste måte å forbedre kommunikasjonen på 🙂 Den store motivasjonen kommer jo av alle de fine tilbakemeldingene, så for at jeg skulle fortsette å ville satse blogg, følte jeg meg avhengig av dette plattformbytte 🙂 Tusen takk Maren! Jeg er så glad! <3

    9. Ida Rygnestad: Hei Ida! Tusen takk! Klart man kan si det 😀 Hihi, da må du fortelle meg hvordan det går. 😀 Og husk det glasset med melk sier jeg bare. Naaaam! Det var prikken over i’en <3 Så herlig at tightsen satte som et skudd! Synes den er råkul. Bor i den selv når jeg trener om dagen 😀

    10. Gratulerer!! Kommer selvfølgelig til å fortsette å lese den flotte bloggen din. Men en ting: var det bare jeg som var glad i kommentarfeltet på den forrige bloggen din. Jeg syns det var mye greiere å kommentere der siden jeg hadde en bruker eller hva jeg skal kalle det. I tillegg er det utrolig hyggelig å få svar på kommentaren 🙂 blir alltid så glad for svar <3 Skal legge igjen en kommentar innimellom her også ofc 🙂 Den kaken så jo sykt god ut! Må prøves! Du deler så mange gode oppskrifter og har testet ut mange av de tidligere 🙂 før jeg runder av har jeg et siste spm; hvor kjøpte du treningsdagboken? Burde skaffe meg en selv 🙂 klemmer fra meg <3

    11. Hei Marthe. Jeg leser bloggen din hele tiden, og må si at jeg synes det er kjempespennende å se hvilket nytt innlegg du kommer med hver dag 🙂 Synes du virker som en veldig jordnær person, som alltid er sprudlende og glad, og det smitter over på oss leserne. Jeg må også spørre, hvilket kamera er det du benytter? Liker kvaliteten på bildene dine veldig godt. Ønsker deg en fin kveld videre 😀

    12. Hei!
      Jeg leste et tidligere innlegg av deg fra 2012 om at sku skulle studere opplevelsesbasert reiseliv i kristiansand. Jeg har desverre ikke fulgt med på din blogg så lenge, men lurte på om du fullførte studiet, hva du synes om det og om jobbmulighetene er store? Rett og slett litt om dette studiet. Hadde satt stor pris på et lite svar!

    13. Kathrine: Heisann! Tusen takk for gode ord. Slike kommentarer er gull verdt <3 Jeg blir så motivert! Kamera jeg bruker er et superbillig speilrefleks i merket Nikon. NikonD3000 koster det og koster rett under 3000 kroner nytt. -Men så har jeg en portrettlinse på som heter Nikon 50mm 1,4 til 3000 kroner i tillegg. Det er denne jeg bruker når jeg tar antrekksbilder, nærbilder av mat eller andre detaljer 🙂 En helt super linse!

    14. Kamilla Haaland: Så bra 😀 Ja, det har jeg 🙂 Det er av flere årsaker. Jeg liker meg bedre under blogg.no. Alt er alltid på stell med design og det tekniske, kommentarfeltet er enklere for både dere lesere og meg, og annonseinntektene er bedre 🙂

    15. Thina: Heisann! Ja, det stemmer, men jeg må ærlig innrømme at jeg har vært noe ubesluttsom når det kommer til studier. Jeg har begynt på både opplevelsesbasert reiseliv og kommunikasjon og visuelle medier siden 2012, men jeg fant ingen av delene interessant nok til at jeg ville fullføre 3 år og jobbe innen yrkene etterpå 🙂 Akkurat opplevelsesbasert reiseliv inneholdt mye mer økonomifag enn jeg hadde sett for meg. Spesielt første året. Man har både økonomifag og økonomi og ledelse, og som om ikke jeg fant dette både vanskelig og uinterresant nok fra før, var fagbøkene i tillegg på engelsk. Hehe, det var ikke noe for meg, men hvis jeg virkelig drømte om å jobbe med reiseliv så ville jeg nok ha satset på dette studiet. Selv til tross for et par mindre interessante fag 🙂

    16. WOHOO!! Er såå glad på dine vegner! elsker at du er tilbake og jeg gleder meg til å følge deg videre her! :* MAsse lykke til!!

    17. WIHU, velkommen tilbake til blogg.no!! 😀 Jeg innså ikke før nå at jeg faktisk likte mye bedre den gamle bloggen. Ikke innholdet, for der leverer du alltid, men designet, kommentarsystemet og bare hele opplevelsen! Så hipp hurra for at du er tilbake her, og tusen ganger gratulerer med ny kontrakt!
      Kaken så forresten helt amazing ut, den skal jeg huske å prøve ut neste gang noe skjer ^^

    18. Eg slo til og bynte på kaka med ein gang! Men røra blei veeeldig tynn, skal det ikkje vere noko kveitemjøl eller lignande i røra? 🙂

    19. Så bra du har bytta tilbake til blogg.no! Skulle liksom sette meg inn i det kommentarfeltet til UB, men det ble liksom aldri noe av. Nå skal jeg være mye mer aktiv i kommentarfeltet! Elsker jo bloggen din ❤️
      Kaka så kjempe god ut! Må prøves.
      Håper du får en super uke og når dine mål. Du er herlig ❤️

    20. Jeg har ikke ord for hvor deilig det endelig er å kunne kommentere igjen uten mye kluss og tøys! Har ikke kommentert en eneste gang siden du byttet bloggplattform, så nå er det fint å endelig kunne gi tilbakemeldinger igjen! Woho sier jeg bare

    21. Åh, endelig 😀 Syntes det var så komplisert å legge igjen kommentarer hos UB, så det har jeg ikke gjort siden du byttet plattform. Nå skal det endres pÅ!

    22. Jannicke: Å guuud å gud å gud! Hvetemel informasjonen er sporløst forsvunnet! Jeg var sikker på at jeg skrev det, men i innlegget står det jo ingen hvetemel. Huff! Det skal selvfølgelig være det i røra. 5 desiliter! <3 Håper ikke du har satt kaka i ovnen enda. Æsj, det var godt du spurte om dette så ikke flere lager den supertynn. Nå er det rettet på i innlegget! Beklager så mye! <3

    23. *tårer i øynene av glede*
      YEZ eg var innom her for noen dager siden..har nemlig aldri slettet denne knappen øverst på vekrtøylinje…der står du vet du med fine bokstaver og NÅÅÅÅÅ kan eg abre klikke der igjen når eg vil lese blogg……OH YEZZZZ
      Nå er eg enda mer glad i deg enn før <3 har savnet deg sånn på blogg.no at du aner det ikkje..var et SLIT å holde på med UB....
      Nå synger eg Im gonna party like its my birthday.....wohooo Eg ble sikkert mest glad av alle hahahahah -easy to please
      Eg har ikkje tid å bake -eg har tatt ned det elendige dusjhjørnet på badet og tatt bilder og lagt ut annonsen på finn.no og laget innlegg på bloggen om badoppgradering og nå skal eg vaske og skure ned badet så det er klart til NYTT møblement 🙂
      wish me luck og velkommen tilbake!!! <3<3<3

    24. Den e komt i ovnen med ca 3 dl kveitemel. Måtte berre gjette til slutt ,men da bli den sikkert ikkje så veldig vellykka, haha 😀 Det går heilt fint, vist den bli dårlig, får eg berre prøve å laga ei ny ein anna dag! Ja, får håpe at ingen andre ha laga den uten kveitmel enda:-)
      Det er fort gjort å glømme sånt, er masse ein må huske på i eit innlegg:-) No gjenstår det kun å sjå kordan brødet blir 😀

    25. Hei, Marthe! Jeg har lest bloggen din i mange år, men dette er første gang jeg kommenterer. Vil bare si at bloggen din er en av mine favoritter, du gir mye glede og motivasjon i en ellers ganske kjedelig hverdag. Det gledes også at du har funnet lykken med Daniel! Ønsker deg alt godt, og håper du fortsetter som blogger i lang, lang tid! Klem

    26. Gratulerer så mye! Jeg får en go’følelse i kroppen når du skriver at du er lykkelig 😀 jeg følger selvfølgelig bloggen din hvor enn den går 🙂 ha en fin kveld videre!
      PS! Den kaka så skikkelig god ut 😀

    27. Oppdatering fra kjøkkenet: etter 1,5 tima i ovnen tar eg ut brødet siden eg skal legge meg. Er steikt, men hakket rå,og litt brent på toppen !
      Hehe! ha ein forsatt fin kveld:-)

    28. Æh endelig klarer jeg å kommentere og, knirkefritt 😀 haha. jeg driver og søker rundt etter almanakker nå selv, både til hverdags og til trening. Så jeg lurte på hvor du bestilte dine? Trenger litt tips 🙂

    29. Jannicke: Ah, så kjedelig! Smakte du på det? Smaken bør vel være god selv om den ble litt rå. Heh! <3 Neste gang blir den perfekt! Jeg lover :'D Tusen takk. God natt! <3

    30. Ragnhild: Du er vel god <3 Tusen takk Ragnhild. Kjempegøy at du følger meg hvor enn jeg blogger. Blir så glad 😀 Kaka var alle tiders, så den må du bare prøve deg på en dag 😀

    31. Celine: For en herlig kommentar! Tusen tusen takk for gode ord Celine. Slikt setter jeg kjempestor pris på! <3 Jeg skal blogge som bare det fremover. Aldri vært mer motivert <3 Stor klem

    32. Rebecca Solberg: Jeg har slitt veldig selv i hele sommer, men nå er det høst, og en ny start! Så nå skal det investeres i pulsklokke og treningsdagbok 😀 Kanskje det hadde hjulpet på din motivasjon også? 🙂

    33. cuskima: Ååå <3 Får lyst til å klemme deg flat faktisk. Digger deg Lin <3 Føler nesten vi er familie. Haha! I wish <3 Det hørtes ut som du og din søster hadde en kjempeuke forrige uke. Det fortjente dere begge!

      For en handywoman! Lykkeyil med nytt bade-møblement. Jeg tror det blir helt knall! 😀

    34. Tattavkvinnene: Tuusen takk! 😀 For en gledens dag! Blogg.no er plattformen ingen slår vet du! <3 Ja, kaken smakte helt nydelig så den må du bare notere ned til en spesiell anledning. Eller bare en tirsdagskveld du får lyst på banankake. Haha! 😀

    35. åhhhh så skjønn du er <3 🙂
      vi kan bare være litt familie vi 🙂 hihihihi
      Ja vi hadde en knall uke.....tiden flyr vet du når vi er sammen..er som da vi bodde sammen 😀 låwit<3
      ja hun hadde jobbet to jobber for å ha råd å komme hit..lønn i UK er rævva desverre....så å betale husleien en mnd alene og komme på ferie koster mange timer med slit og kostymer og styr.
      Etter jul skal hun jobbe med Cirque de Soleil igjen, bedre betalt....så det er bra 🙂
      Glamourus life of a wardrobe mistress....hun kaller det sy og vaske klær kjerring hahaha,,,,,men hun kjenner jo noen skuespillere etterhvert....så er litt glam 😀
      Ja er litt handy,men bestiller rørlegger til alt som har med vann og gjøre.....når dusjen skal skrues på og vasken....da er det rørleggeren som gjør det så eg slipper å ha vann over alt 😀
      nattinatten <3

    36. E.N.D.E.L.I.G Synes selve bloggen din er og alltid har vært veldig bra men har ikke helt hatt sansen for UB. Synes de har vært treige til å endre mest lest kategorien. I sommer har det vært flere dager gamle innlegg på forsiden der nesten som om hele ledelsen hadde ferie på samme tid.. Og kommentarfeltet var heller ikke bra på UB. En av dine sterke sider er nettopp å ta deg tid til og svare og ha dialog med leserne og på UB kunne det være flere innlegg med nesten ingen kommentarer. Det var umotiverende å lese da og sikkert enda mer umotiverende for deg som i tillegg hadde brukt tid til å lage innlegg til oss 😀 Masse masse lykke til. Det her var gøy.

    37. Utrolig bra med bytte, Marthe! Misliker kommentarfeltet på UB, og elsker at bloggene jeg leser dukker opp på blogg.no 🙂 Tipp topp tommel opp! Ha en strålende uke!

    38. Så deilig å ha deg tilbake på blogg.no – nå skal jeg virkelig skjerpe kommenteringen her, flere skal det bli!!! Den kaka så nydelig ut – må testes ut <3 du sprer så mye glede, skjønne deg <3

    39. Liker blogg.no mye bedere. Bloggen din er super fin og du er en av mine favoritt bloggere. Den kaka så himelsk ut og skal prøves ut en dag <3
      Du er fantastisk og jeg gleder meg til å følge deg her <3

    40. Kan du ordne sånn at du får Reply i kommentarfeltet ditt?
      Er så håpløst vanskelig når du ikke har det…

    41. Ja, eg smakte på den! Smakte heilt greit, men merka på konsistensen at det mangle noke iallefall 😀 hehe, ja eg får prøve ein gang til, med rett mengde mel!
      Så vil eg berre sei at eg har lest bloggen din i maange år (sjøl om eg ærlig skal innrømme at eg datt litt av lasset når du skifta plattform, og vart derfor veldig glad når du var tilbake på blogg.no), og eg synst du er ein superflink bloggar, og du virker som ein skikkelig gledesspredar og ei ordntlig god-jenta:-) Stå på videre, du er super! <3 (Og det er såååå undervurdert å svare på kommentara på bloggen sin og ha kontakt med lesarane sine, og det dr du utrulig flink på!)
      Ha ein forsatt fin dag<3

    42. Så bra du har byttet bloggplattform! Jeg stusset så over at du fikk så lite kommentarer på United, for tidligere hadde jeg jo sett du fikk masse kommentarer. Så veldig bra du byttet tilbake 😀 Nå fikk jeg ekstremt lyst til å prøve den kaken! Men jeg har ikke sjokolade.. Bare den boblemelkesjokoladen med karamell.. Mon tro det blir godt å ha i.. Haha. Orker ikke dra på butikken, så kanskje jeg prøver med den sjokoladen! haha

    43. Denne kaken så helt fantastisk ut, så testet den like så godt ut selv! Perfekt kombinasjon med sjokolade og banan, fantastisk var den 🙂

    44. Jannicke: Okei <3 Arh, du bare må prøve deg på den igjen ved en senere anledning, for den er så god med 5 dl hvetemel. Hehe! -Og melk. For all del ikke glem å dyppe i melk. <3

      Herlighet, så hyggelig å høre. Kommentarsvaringen er jo den hyggeligste biten av jobben. Tusen takk for gode ord Jannicke. Moro at du har fulgt meg i mange år! Det føles rimelig bra å være tilbake, og det virker som de fleste leserne også satte pris på dette plattformskifte 🙂

      Du må og ha en strålende onsdag!

    45. Kristina: Ja, jeg er sjeleglad for å være tilbake 🙂 Ah, hvis du prøvde kaken med boblemelkesjokolade med karamell så må du si hvordan det gikk! Haha 😀 Det hørtes ihvertfall superdigg ut 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg