10 grunner til å elske høsten

Hvorfor hater vi høsten? Ja dagene blir kortere, temperaturen kaldere, og sollyset mindre, men hjelpe meg så mye mer enn høstdepresjon dette kan medbringe! Med riktig innstilling, positive tanker, og kreative idèer kan alle og enhver gjøre den kommende årstiden til den beste av de alle. Under her får dere min egen lille glad-liste over ting jeg setter pris på ved høsten. Håper dere finner litt inspirasjon og glede i den! <3

♥ Tvprogrammer. Sommeren er for min del mer eller mindre tv-fri. Litt fordi det er alt for fint vær til å tilbringe mer tid inne enn høyst nødvendig, og litt fordi det ikke går et eneste morsomt tvprogram. Det er først NÅ det er sesongpremierer på alle favorittseriene! Gud som jeg gleder meg til Farmen, Idol, 71 grader nord, Robinsonsekspedisjonen og Ungkaren. Det er vel de fem programmene jeg elsker. Vel, og jakten på kjærligheten.. Og Skal vi danse… Og Senkveld med Thomas og Harald! Hjelp, jeg kommer til å bli tvslave.

♥ Lyden av plaskende regn. Det er som balsam for sjela å endelig kunne sitte innendørs med god samvittighet! Høsten er for mange en ny start. Noen begynner i jobb, andre i studier.. Øser regnet ned utenfor så kan man vel like godt gjøre noe fornuftig? Som å dra på jobb, eller sitte under et varmt pledd, drikke te og studere?

♥ Behagelige klær. Jeg har ærlig talt ingenting til overs for høstmoten. Militærgrønt, rødvinsrødt, grått, og sennepsgult går igjen hvert år, og jeg kler ingen av dem. -MEN det skal sies at disse strikkeplaggene som butikkene fylles med er de deiligste på jord. Det samme er støvlettene, skjerfene, og de tykke høstjakkene! Ah, jeg gleder meg til å investere i årets diggeste strikk! For ikke å snakke om tykke og gode kosedresser.

♥ Piknik med bålkos og pinnebrød. Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær. Kle deg opp i ditt deiligste ullundertøy, og legg ut på tur. Ha piknik på fjellet, lag bål og stek pinnebrød. Jeg kan ikke tenke meg noe koseligere! Endelig kan vi legge bort den tunge, fete grillmaten som vi har spist oss alt for mette på i sommer.

♥ Sopptur i skogen. Ettersom sommeren ikke har vært like uttørkende som mange andre, sies det at det i år skal bli bra med sopp! Da er det bare å gå til innkjøp av den tradisjonelle stråkurven, hive på seg støvlene og dra ut i skogen! Kantarellene gir høsten mening. <3 Ta med deg kjæresten og lag en romantisk date ut av det!

♥ Høstfargene. Trærene fargelegges av gule, røde, og oransje blader. Et syn man bare aldri må være for opptatt til å la gli forbi. Spør du meg så er de like flotte på trærene som på bakken. Er det noe jeg har lyst til å få til i år, så er det en flere timers ridetur med venninner i høstløvet. Det hadde vært magisk <3

♥ Julen er hakket nærmere! Du kan allerede nå glede deg til butikkene fylles med pepperkaker og julebrus. Jeg kan garantere at du finner kakemenn i butikken allerede i oktober. Julegaveshopping, baking, pynting og julestemning er like rundt hjørnet. Ihvertfall nesten! Tiden frem mot jul går fortere enn du tror.

♥ Gå i hi under dyna om søndagene. Fyre i peisen hver eneste kveld, ta lange bad, tenne 100 stearinlys, og lese bok i favorittkroken. Høsten er en deilig tid for både romantiske kjærestekvelder, og familiestunder.

♥ Dra til varmere strøk. Skal du på ferie i år, så er det nå du booker! Fellesferien er over, og prisene er satt ned med 70%. Nå får du et 5 stjerners hotell en uke i Spania, Tyrkia, Hellas og Egypt til 2000 kroner per person.

♥ Høstmiddager. Det er jaktsesong og tid for vilt! Viltgryte med potetpurè er noe av det beste jeg får! Eller en god biff med kantarellstuing? Eller åh, enda bedre.. Fårikål! Sett av en ettermiddag til å plukke eplene av epletreet ditt og lag en lun eplekake med pisket krem til! Eller lag hjemmelaget plommesyltetøy?

Hva setter dere pris på ved høsten? Er det noe jeg har glemt?

17 kommentarer
    1. Rebecca Solberg: Så bra! 😀 Mission completet! <3 Tenkte jeg skulle prøve å spre litt høstglede i år! Ja, jeg skal ærlig innrømme at jeg har savnet denne plattformen noe innmari <3

    2. Dette hjalp meg, nå blir ikke høsten så ille
      – selv om jeg alltid egentlig har likt den litt<3 Fint å se du er tilbake på blogg.no, liker bedre å kommentere her 😉 Ha en strålende kveld, det skal jeg! Klem

    3. Skulle til å poste denne kommentaren tidligere i dag, men skjønte meg ikke på kommentarfeltet ditt før. Veldig godt å se at du har gått tilbake til denne plattformen! ❤️ høsten er den nest beste årstiden for min del, kanskje mest fordi jeg har bursdag i september! Men alle fargene, mørkere kvelder og koselige stunder med de man er glad i spiller også en stor rolle. Min favorittårstid er vinter, med snø, mørketid og mye snøskuter! Jeg bor i landets nordligste fylke, og trives godt med både to meter snø og -20 grader. Sommeren her nord har ikke vært spesielt god, så nå kan vinteren bare komme for min del. Hvis du ennå ikke har vært her, så må du virkelig ta deg turen i en av vintermånedene. Kjøre snøskuter i mørket, med bare Nordlys og stjerner som eneste lyskilde. Det er ingenting som kan måle seg med det! Grillturer og isfiske, gå på ski og ake i bakken. Haha! Jeg gleder meg. Hilsen fast leser, som kommenterer for første gang! 😊

    4. Kan du ordne sånn at du får Reply i kommentarfeltet ditt?
      Er så håpløst vanskelig når du ikke har det…

    5. Så kjekt innlegg! Selv om vi her på vestlandet har hørt lyden av plaskende regn gjennom hele sommeren 🙂

    6. Haha, jeg som er høsthater kunne tilogmed drømme meg bort i dette inlegget! Gleder meg til å komme godt igjen med treningen, ha ei perfekt treningsøkt og bare komme hjem og legge meg under teppet <3

    7. Jeg ELSKER høsten, selv om sommeren også er fin, så er det høsten som er min favoritt! Liker når alt går tilbake til hverdagen og det normale. Og som du sier så begynner alt på tv igjen 😀 åååh, som jeg gleder med til høsten <3 også er jeg høstbarn, kan være derfor jeg (i motsetning til alle andre, virker det som) liker høsten mye bedre enn våren!

    8. Åååh høsten er min favoritt! Elsker fargene i både naturen og på klærne 🙂 Også er det ingenting som gjør meg mer rolig enn og sitte ved vinduet med en kopp te og høre det plaske utenfor 🙂
      Forresten,godt og se deg tilbake på blogg.no. Det virker som alle kommer tilbake til denne plattformen 🙂

    9. Heeei marthe 🙂
      Jeg har lest bloggen din fast omtrent hver dag i ca 3 år nå. Og jeg må bare si at jeg elsker den,
      Du skriver masse fiiint hele tiden, ikke bare dagens antrekk, men også opplevelser, reiser, bøker,filmer og ikke minst gode oppskrifter. Du er en sann inspirasjon.. Men det er en ting jeg lurer veldig på. Når du besøker familien besøker du alltid en bestemor, å din far bor i Thailand. Men hvor er din mor og mormor? Er kanskje ikke ett kjekt spørsmål, men har aldri hørt noe om dem.
      Masse klemmer. Elsker bloggen din! 💜

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg