Sjokolademousse av avokado


Eller advokato som bestemor ville ha sagt! Hihi, den dama er bare helskjønn <3 Daniel og jeg hadde en kjempefin lørdag sammen i går. Jeg fikk oppdatert bloggen èn gang, og så ville jeg i grunn bare legge bort pcen så fort som overhode mulig. I mai måned reiser vi nemlig så mye bort begge to, at vi de tre(!) neste ukene bare vil få sett hverandre to ganger. Puh! Kjenner jeg aller helst skulle hatt han med meg til Portugal, men det er vel bra å savne litt og <3 Hunden har også forlatt redet i dag tidlig, så nå føler jeg meg faktisk skikkelig alene! Da er det godt å vite at bestis kommer på besøk om to små timer. <3

Må få skravlet litt med hønemor også før avreise! Under får dere oppskriften på en sunnere variant av sjokolademoussè. Planen var i utgangspunktet å lage avokado-sjokoladeis, men jeg eier som kjent ikke tålmodighet, så tanken på å måtte vente på at isen skulle stivne før jeg kunne knipse bloggbildene, gjorde faktisk at jeg ombestemte meg. Det ble supergodt da! -Men en sjokolademoussè er etter min mening ingenting uten vaniljesaus, så jeg toppet med det, og spiste usunt likevel. Heh.. Smaken kommer alltid først!

Du trenger: 1. En stor avokado (Jeg brukte 1 1/2 små) 2. 1ss bakekakao 3. 4ss honning 4. 1/2 ts salt 5. 5 dråper vaniljeessens 6. 2 rader hakket mørk kokesjokolade + bær til å toppe med.

Slik gjør du:

1. Skrap innholder av avokadoen og mos det i en bolle.

2. Tilsett 4 ss honning, 1/2 ts salt, 1 ss kakaopulver og 5 dråper vaniljeessens.

3. Mos alt sammen i en blender/med en stavmikser.

4. Smak til med mer honning/salt. Salt er superduper undervurdert i sjokolade!

5. Hakk opp litt mørk kokesjokolade, server den ferdige moussen i de tomme avokadoskallene, og topp med bær og knust sjokolade. Sjokoladen for å få litt knasende tyggemotstand!

Sett kaldt en liten stund før servering, og bruk gjerne også en kald avokado. Håper det smaker!

Vi sees igjen om litt! Ha en fin søndag videre<3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg