Oppskrift: Pasta linguine


Okei, månedens cravings er definitivt pasta. Det er helt skremmende hvor mye pasta jeg spiser om dagen. Det er bare så forbaska godt! -Også passer det til alt. Fisk, biff, pesto.. og alle andre mulige smakfulle sauser… Får jeg valget mellom ris og pasta så går jeg 90% av gangene for tagliatelle. I dag prøvde jeg meg på en pasta linguine variant, og denne er det enkelt å gjøre om til en vegetar-rett også! Jeg må ærlig innrømme at jeg synes spekeskinken er noe av det beste med denne retten, men er du vegetarianer så er jeg sikker på at det vil smake uten skinken også. <3

Du trenger: 1. Pasta for to 2. 2 sjalottløk 3. 1 chilli 4. 1 hvitløk 5. 2 ss olje 6. 5 ss soltørkede tomater i biter 7. 100g spekeskinke i strimler 8. 1 dl matfløte 9. 1 dl kyllingkraft 10. Basilikum

Slik gjør du:

1. Start med å kutte opp løk, chilli, hvitløk og spekeskinke.

2. Surr løk, hvitløk og chilli i en gryte med 2 ss matolje.

3. Tilsett spekeskinken og de soltørkede tomatene.

4. Varm opp 1 dl kyllingkraft og hell også dette over. La det hele koke inn.

5. Til slutt tilsetter du 1 dl matfløte og lar det hele småkoke i 5 minutt til.

6. Kok pastaen etter anvisningen på pakken og bland den inn med sausen når den er ferdigkokt.

Jeg valgte også å strø over noen ristede pinjekjerner og litt basilikumblader. Mmm!

Server med ferske tomater og litt deilig foccaciabrød til!

Kanskje jeg må komme med en oppskrift på foccacia og en dag?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg