Ukens cravings – J.U.I.C.E

Okei, i dag har jeg offisielt innvilget våren. Klokken er 17.30 når jeg skriver dette innlegget og sola står fremdeles uforstyrret på himmelen og lyser opp byen. Jeg tenkte i dag formiddag at jeg skulle dra på butikken for og handle inn ingredienser til en oppskrift på hjemmepresset juice, og tok handleturen som en gåtur i stedet for å hive meg på bussen. Det er jeg så glad for at jeg gjorde, for fy søren for et nydelig vær vi har hatt! Jeg tror aldri jeg har hatt sånn en vårstemning før! Vanligvis går jeg barnselig som jeg er og sutrer over at det kjennes ut som handleposene skal rive av skuldermusklene, men i dag måtte jeg bare gå og glise. Hehe! Litt for meg selv og litt til alle turgåere som kom meg i møte. Dessuten gjorde det dagen min da jeg femti meter fra leiligheten fikk øye på tre unggutter hoppe i havet. Altså, det må jo være vår når folk bader!?

Ettersom juiceoppskrifter også var ønskene hos flere av dere i går, deler jeg i dag en storfavoritt som Daniel og jeg skal kose oss med i kveld! Han kommer på besøk litt senere i dag, og da skal vi trykke i oss på både reker, juice og hjemmelaget pannacotta med jordbær og lime. Hoho! En underlig kombinasjon, men det blir helt sikkert godt. <3 Dere må ha en super kveld!

Du trenger: 1. 3 appelsiner 2. To bokser hermetiske ananasbiter 3. 1 Lime 4. Bringebær/sitronmelisse/pinnespyd til pynt 5. Isbiter om juicen skal nytes med en gang.

Slik gjør du:

1. Sil juicen fra de hermetiske boksene med ananasbiter, og hell kun bitene i juicemaskinen. Skrell appelsiner og lime og trykk alt sammen ned i maskinen.

2. Tre to små skiver appelsin på et halvt spyd og pynt glassene med juice med dette, et par bringebær og en liten dusk sitronmelisse. Kun for fargenes skyld! Viktig med litt farge <3

3. Skal den ferdigpressede juicen nytes med en gang så tilsett gjerne et par isbiter.

Håper det smaker! Oppskriften holder til to glass. <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg