Let’s talk about breakfast

Først og fremst, tusen takk for all responsen dere kommer med. Det har virkelig vært en fryd å være blogger denne søndagen. Jeg føler ikke jeg har gjort annet enn å trykke oppdater i kommentarfeltene, og likevel har jeg ikke rukket å svare alle. Ah, det er akkurat slik jeg liker det! Jeg skal kose meg med mer lesing om litt, men nå må jeg jo se å få oppdatert dere mer også!

Tenkte jeg skulle kjøre et eget innlegg med fokus på frokostinspo jeg! Det finnes så ufattelig mange spennende frokost/lunch varianter der ute, men i en travel hverdag er det ikke så enkelt å huske på hvilke valgmuligheter man faktisk har. Jeg har ihvertfall perioder hvor det går i de samme type knekkebrødene eller den samme tørre brødskiven morgen etter morgen.

Gjerne toppet med det samme tørre pålegget. Heh. Er det rart man blir lei? Jeg skjønner godt hvorfor vi hopper over frokosten! Under her finner dere litt inspirasjonsbilder fra noen av mine frokostfavoritter. Skulle du ha noe å tilføye så vær så snill og fortell oss hva du synes er godt. Jeg er alltid giret på å prøve noe nytt, og jeg er sikker på at jeg ikke er alene om det!

Pannekakefrokost:

♥ Ananaspannekaker. Her snakker vi minipannekaker på størrelse med ananasringer! Lag en vanlig pannekakerøre og dekk en og en ananasring i røra før du steker pannekaker av det hele.

♥ Blåbærpannekaker. Det er så absolutt godt med A4 pannekaker toppet med syltetøy eller friske bær, men enda bedre synes jeg det er med pannekaker som til og med inneholder bær. Det finnes en rekke gode oppskrifter på nett, så her er det bare å google seg frem!

♥ Havrepannekaker. Sunne, godsmakende frokostpannekaker laget av havre, og foreksempel cottage cheese. Ah, man kan lage frokostpannekaker av så mangt. Bruk kreativiteten!

Frokostgrøt:

♥ Havregrynsgrøt med nøtter og bær. Eller havregrynsgrøt av eplejuice. Bytt ut vannet og kok den på eplejuice, så har du en splitter ny, frisk variant! Topp gjerne med eplebiter og kanel.

♥ Rømmegrøt med litt spekeskinke. Både rømmegrøt og semulegrøt er to storfavoritter hos meg. Kunne spist disse grøtvariantene dagen lang. Er jeg lei av knekkebrød så lager jeg meg grøt.

♥ Semulegrøt med smør og sukker. Minner om barnemat, men herregud så godt det er!

♥ Polentagrøt med knuste mandler. Denne har jeg ikke engang testet selv enda. Det får bli et av ukens mange oppdrag! En oppskrift på denne finner du i siste utgave av Det Nye Shape up.

Salatfrokost:

♥ Cæsarsalat. Sett av litt tid kvelden før, og lag den fra bunnen av!

♥ Jordbærsalat. Se eksempel på bildene over. Tilsetter man litt ruccolasalat, balsamico, fetaost, og noen krutonger så tar man plutselig salaten til et helt nytt nivå. Det er ikke mer som skal til!

♥ Pastasalat med pesto. Dette er en stor favoritt her i hus. Min pestosalat består stort sett av pasta, grønn pesto fra boks, soltørkede tomater, agurk, paprika, mais, og skinke.

Fruktsalat:

♥ Tropisk fruktsalat med alle favorittene i en og samme blanding. For litt ekstra godsmak må du gjerne helle over litt passionsfrukt eller foreksempel en søt og god appelsinsaft. Press et par appelsiner og bland saften med litt melis så blir salaten uslåelig på smak!

Sunne bananpannekaker:

♥ En sikker vinner er disse pannekakene som omtrent lages på most banan. Topp gjerne med enda litt mer banan, eller blåbærsyltetøy som er min favoritt til denne varianten.

Melonsalat:

♥ En enkel salat bestående av melon, spekeskinke, rucculablad, fetaost, olivenolje og salt og pepper. Superenkelt å mikse sammen, også så godt det blir! Absolutt verdt å teste ut om du en morgen har god tid, og er lei av de tørre brødskivene.

Hva er DIN frokostfavoritt? Ah, jeg har jo helt glemt smoothie!

Jaja, mine smoothiefavoritter finner du i et innlegg HER.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg