Ukens middagsoppskrift

God dag, god dag kjære dere! Da var det klart for ukens middagsoppskrift her på www.martheborge.no. Jeg kom hjem fra ukens PT time klokken 12.30 i dag formiddag, og startet rett på middagen så jeg skulle rekke å knipse bildene mine før det var blitt for mørkt! Pasta med rød pesto, parmaskinke og parmesanost sto i dag på menyen, og resultatet ble virkelig supert. Har du dårlig tid en dag, eller bare er fryktelig sliten etter jobb, så er denne pastaretten et perfekt alternativ. Middag må man ha, og denne får du laget fiks ferdig på 15 minutt.

Fremgangsmåte og ingredienser får dere under her! Nå skal jeg hive meg på badet og gjøre meg klar for kveldens date. Jeg skal spise favorittmaten hos favorittgutten i kveld! Hihi. -Og for dere som ikke har fulgt meg lenge nok til å vite hva det betyr: Jeg har en sushidate hos Daniel. <3

Du trenger: 1. 10 Cherrytomater 2. Pasta for to personer 3. 1/2 rød paprika grovhakket 4. 6 skiver parmaskinke 5. 50g parmesanost 6. 3 ss soltørkede tomater 7. 4 ss ristede pinjekjerner 8. 4 ss olivenolje 9. Salt/pepper 10. Saften av 1/2 lime 11. 1 grovhakket sjalottløk

Slik gjør du:
1. Start med den røde pestoen! Grovhakk paprika, og sjalottløk, hell det i en skål og tilsett 3 ss soltørkede tomater, 4 ss olivenolje, 50g revet parmesanost, og saften av 1/2 lime.

2. Mos det hele med en blender og smak pestoen til med salt og pepper.

3. Skjær cherrytomatene i to, legg dem i en ildfast form, hell over litt olivenolje og strø med salt og pepper. Sett formen midt i ovnen på 180 grader i 10-12 minutt.

4. Rist pinjekjernene i en tørr stekepanne med middels varme mens du venter på pastaen.

5. Når tomatene er ferdige og pastaen myk, heller du pestoen over pastaen, blander inn tomatene, heller over pinjekjernene, litt revet parmesanost, og 2-3 skiver parmaskinke i hver porsjon. Liker du basilikum så pynt gjerne også med noen ferske grønne blader!



Så det ikke godt ut? Det var det ihvertfall!
Ha det hyggelig så lenge! <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg