Marthes 10 tips til Valentines Day

I går tikket det inn et ønske fra en bloggleser som kunne tenke seg et innlegg med tips til fine ting å finne på den 14. februar! På selveste Valentines Day. <3 Er dere romantiske av dere? Jeg liker å tro at jeg er sånn akkurat passe! Jeg skriver verken dikt eller brev, men ellers er jeg med på det meste! Man må bare ikke glemme å huske på hverandre også i den travle hverdag. Det er jo ingen grunn til å spare kyss, komplimenter, og søte ord til valentines day! Å diske opp med hjemmelaget middag, sjokolade, og vin på en dag man minst venter det, er vel kanskje enda mer romantisk? Jeg synes det er hyggelig at vi har denne ene dagen i året hvor man feirer og koser seg litt ekstra, men det er ikke mye som skal til for at dagen skal bli spesiell. <3 Under her har dere mine tips til hva dere kan finne på som koster minimalt eller enda bedre, ingenting! Håper det kan være til planleggings-inspirasjon for årets store klissedag.

♥ Bad nakne i snøen, fyr opp i peisen og grill marshmallows på spyd! Del en flaske vin, gi hverandre et drøss av komplimenter, klemmer og kyss, og viktigst av alt.. Skru av mobiler og alt annet som kan forstyrre. Bestem dere for at dere kun skal ha fokus på hverandre.

♥ Lag romantisk middag sammen hjemme! Pynt deg litt ekstra, eller gjør det stikk motsatte.. Kjør spillekveld i pysj! Er ikke det minst like romantisk? Sjokolade bør forresten være en selvskreven dessert på en dag som denne.

♥ Skriv noe søtt i duggen på bilvinduet. Eller skrap bilen for frost mens mannen er i morgendusjen. Finnes det noe mer romantisk enn slike små, hyggelige, uventede overraskelser? Valentines day er en ypperlig anledning til å hjelpe! -Gjøre noe for noen du er glad i. Det kan være så lite som å gå på butikken, fylle kjøleskapet med alt han/hun er glad i, rydde rommet hans, eller vaske klærene hennes..

♥ Er dere et aktivt par? Hiv på skøytene, skiene eller joggeskoene! Gå en tur i måneskinnet og hold hender hele veien. <3

♥ Dra på hyttetur, eller sov i telt! Eller enda morsommere.. Sov under åpen himmel! Valentines Day kommer i år på en lørdag. Har dere begge fri fra jobb, så hvorfor ikke gjøre noe ekstra spesielt ut av hele helgen, og dra på tur sammen?

♥ Forbered et skumbad og legg en romantisk flaskepost i badekaret. Er du av den virkelig romantiske typen så tenner du 100 stearinlys, slukker lyset og dekker badevannet med et lag roseblader i tillegg. Høres ut som tidenes klisjè, men hvor mange er det som gjør dette egentlig? Det blir ingen klisjè når ingen gjør det! Vær den evige romantikeren og fyll opp badekaret!

♥ Lag små, håndskrevne gavekort på massasje, middag, frokost på sengen and so on… Gjør det klart for ham at han bare får lov til å ta i bruk et om dagen, og vips så har dere en rekke romaniske dager i vente!

♥ Overrask din kjære med frokost på sengen, en varm kopp kaffe, og tre røde roser. Det er ikke mer som skal til!

♥ Vil du legge litt penger i denne dagen og gi kjæresten en fin valentinsgave? Gi ham en klokke med inskripsjonen: Jeg har alltid tid til deg. Awww <3 Kliss, kliss, kliss.

♥ Legg hyggelige, romantiske eller morsomme lapper der du vet at kjæresten din vil se dem i løpet av dagen… Legg en lapp i skoen og ønsk ham en fin dag på jobb. Legg en morsom lapp under vindusviskeren på bilen, legg noen søte ord i nistepakkeposen, eller legg en hyggelig lapp under middagstallerkenen hans! Det tar deg to minutt å gjøre dagen hans bedre med noen små, søte oppmuntringer.

Har dere noen tips utenom disse? Del dem gjerne med oss! <3

24 kommentarer
    1. så mye fint <3 Skal ta med gubben på kino for å se fifty shades på valentine jeg! haha 😀 jobber på dagtid, men tenkte kanskje å finne no gave ellerno i tillegg 🙂

    2. Åhh jeg elsker valentines day og alt som er romantisk! 😀 elsker sånner dager der man kan gjøre litt ekstra, men føler samtidig at jeg og kjæresten er veldig flink til det i hverdagen! I går kom han hjem med en bukket roser til meg, og på kvelden lå jeg i sengen å så friends, og da kom han å ga meg deeen massasjen med olje å hele pakka helt uoppfordret 😀 <3 så i dag måtte jeg være litt snill tilbake å serverte han frokost på senga! En latte machiato, litt frukt, stearinlys og nystekte rundstykker 😀 3,5 år har vi vært sammen, men er såå glad vi enda vil gjøre slike småting i hverdagen for hverandre.
      Masse god helg Marthe! Klem fra Stavanger

    3. endeligfit: Åh, heldiggris! Haha, om gubben vil kose seg like mye vet jeg ikke, men du gjør vel opp for filmvalget med den gaven han får etterpå 😀 Hehe! <3

    4. Vanja: Åå dette var koselig å lese. Det er jo akkurat slik det skal være! Heldige dere er som har hverandre 😀 Tusen takk Vanja, og i like måte. God helg og lykke til med Valentinsplanleggingen 😀

    5. Karro: Jeg har ikke lagt noen planer for 14 februar, men jeg forteller det nok når den tid kommer. Hehe! D og jeg tar en tidlig valentinsfeiring vi 😀 Ernst hotell har nemlig lovet oss suiten sin helgen før! Wihuuu <3

    6. Åh så mange fine tips 😀 du er en romantikker du Marthe 🙂 <3 ha en fin Fredag og kos deg 😀

    7. Kjæresten min er fra England og han kommer hit akkuratt i tide til valentinsdagen <3 Vi skal iallfall bake valentincupcakene dine sammen, se på film og kose oss hele dagen! 😀 Det blir et par gaver av meg, jeg tenkte å lage sjokoladeroser med jordbær inni også har jeg bestilt en t-skjorte som jeg har skrevet på. Jeg så tutorial av sjokoladerosene på YouTube og de så såååå gode ut! 50 shades of grey skal vi også få med oss, men jeg vet ikke om det blir akkuratt på valentinsdagen.. Kanskje tar vi i bruk noen av de fine tipsene du kom med her 😀
      Håper du og din kjære koser dere masse på valentinsdagen! <3

    8. Så mange bra ideer!! Likte speiselt den første:D Har desverre ikke kjæreste da, men skal uansett klare å kose meg med familien:)

    9. Åå så koselig! Hva med oss som er nysingle? Har hatt en bedre halvdel de siste 5 valentines dagene men står uten date i år.. Blir kanskje hjemmepleie kveld med ansiktsmaske og iskrem 🙂

    10. Valentines er en dag som har passert i stillhet her i huset de siste årene. Med etterhvert tre barn, så blir det ikke mye tid til sånne ting. Men i pr skal vi faktisk ut, helt tilfeldig at denne ut kvelden faller på nettopp Valentines , men jeg gleder meg likefullt, og tror det blir en herlig kveld.

    11. Ååh, så mange koselige tips! Jeg og kjæresten har hatt avstandsforhold i et år nå, han i Kristiansand og jeg i nord…. Vanskelig å møtes ofte nok, men ekstra godt når vi først er sammen!:-D vet ikke helt hva jeg skal finne på ettersom jeg ikke har mulighet å reise nedover da… Det blir godt å flytte sammen til høsten!!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg