Twisted beach waves

Tjo hei fra Stavanger! Jeg tror bare jeg kan gi opp disse antrekkshootene, for her har regnet ramlet ned konstant siden jeg kom. Jeg får heller finne på noe annet lurt! Som å tipse dere om en veldig enkel måte å lage bølger i håret på – uten hjelp av krølltang! Mange har nok prøvd ut dette før, men jeg håper ihvertfall noen av dere kan bli et triks rikere etter dette lille blogginnlegget. <3 Det er ikke alle som har både krøll, bølge og kreppetang i hus, men en rettetang tror jeg det er flere som har. Eller tar jeg feil?

Nå skal det sies at jeg allerede hadde krøllet håret med bølgetangen min da jeg i dag tidlig fant ut at jeg ville tipset dere om dette, men jeg tror jeg ved hjelp av bilder likevel har klart å beskrive hvordan dere enkelt skal få det til! Bølgene vil med denne metoden ikke bli like store som de jeg har på bildene, men har du en god rettetang og riktig hårspray så vil du altså få tidenes beach waves.

Du trenger: 1. En rettetang 2. 2,4 eller 6 strikk 3. En god hårspray

Slik gjør du:
1. Start med rett hår, og del det i 2 til 6 hårddeler. Jo tykkeret håret er, jo flere hårdeler tar du.
2. Spray håret med en god dose hårspray, sett på rettetanga, og tvinn en og en hårdel som vist på bilde nr. 2.
3. Start øverst, legg det tvinnede håret i rettetanga, klem igjen og hold i 7-8 sekund. Flytt så rettetanga noen centimeter ned og klem igjen. Slik fortsetter du til hele hårdelen er blitt varmet opp. Deretter sprayer du med litt mer hårspray før du lar det tvinnede håret gli ut av seg selv. Fortsett til alle hårdeler er tatt, og du skal nå ha fått naturlige beach-waves!

Har dere andre tips til å få de perfekte strandkrøllene? <3
Jeg har hørt at saltvannsspray fungerer ypperlig til denne looken?

19 kommentarer

Siste innlegg