Beauty isn’t makeup..

…Haha! Give me a break. Da var det på høy tid med en oppdatering i sminkekategorien! DET har vært etterspurt lenge det. Noen av dere har nesten blitt hissige under kommentarskrivingen de siste månedene. Hihi. Jeg skjønner godt at dere blir utålmodige når det er nærmere to år siden forrige sminkeinnlegg, men saken er at jeg nesten ikke har byttet ut et produkt siden den gang! Jeg har liksom funnet mine favorittprodukter og da prøver jeg å forholde meg til disse fremfor å eksperimentere så fryktelig. Noen produkter er selvsagt fornyet, men dere som har fulgt meg i to år nå vil nok legge merke til at jeg faktisk ikke har så mye nytt og tipse dere med!

Under får dere likevel en oppdatering på hvilke produkter som befinner seg i sminkevesken min. Jeg er ingen ekspert, men jeg føler jammen jeg har lært en ting og to de siste årene. Jeg kan selvfølgelig også i dag ha dårlige dager hvor jeg bare ikke får ting til å fungere på morgenkvisten, men gud hjelpe meg som ting forbedrer seg! Man lærer mye av å prøve og feile sier jeg bare. <3

Mine Produkter: 1. Max Factor Lastin Performance foundation i farge 106 Natural Beige 2. Body Shop all in one base face pudder i farge 06 3. Bronzing powder by h&m i lyseste variant 4. Body Shop Brush on bronze 5. Lancome Le Crayon Khol 01 Noir eyeliner 6. Body Shop vippetang i stål 7. Chanel Ombres Contraste Duo øyenskygge i farge 20 Taupe 8. Dior brynpenn i farge 553 9. Sort Max Factor Masterpiece Max mascara 10. Lipbalm i frisk bringebærduft fra H&m

Fremgangsmåte – Sminkerutiner:
1. Aller først jevner jeg ut huden med et tynt lag foundation. Denne bruker jeg kun under øynene, rundt nesen eller på urenheter.
2. Deretter pudrer jeg hele ansiktet med all in one face base fra Body Shop. Dette er magisk! Det er utrolig tynt, men jeg synes likevel det dekker alt. I tillegg blir man “matt” i huden av det. Man slipper å se svett og skinnende ut etter bare et par timer!
3. Ulempen med Body Shop pudderet er at det er utrolig lyst selv i mørkeste farge. Derfor er jeg helt avhengig av å ha litt solpudder over. Her har jeg brukt h&m sin variant i alle år. Solpudderet koster en slikk og ingenting og fungerer utmerket på min hud!
4. Det siste jeg gjør med huden er å legge roug i kinnbena. Her bruker jeg noen fine, runde kuler fra Body Shop.

5. Brynene mine fyller jeg ut hver eneste morgen med Dior brynpennen som dere ser på bildet over. Denne er så god!
6. Lancome eyelineren legger jeg bare på halve øyelokket. Fra midten og ut til kanten, før jeg legger et lite lag foundation på øyelokket. Jeg synes nemlig at denne Max Factor foundation fungerer minst like godt som eyeprimer!
7. Øyenskyggekosten dypper jeg alltid i litt vann før jeg legger en svak brun skygge ytterst i global-linjen og duser ut ved hjelp av kosten. SÅ gjenstår bare en omgang med vippetangen før jeg legger et lag mascara på vippene. Alltid kun på de øverste vippene.
8. Hvis jeg ikke går for en eller annen spedalsk farge på leppene, legger jeg et supertynt lag foundation på før jeg over der igjen har litt lipbalm med bringebærduft fra H&m. Dette synes jeg nemlig gir et mer naturlig resultat enn en vanlige, nude-farget leppestift.

Håper dette var forståelig. <3 Har dere noen spørsmål så kom med dem!
Et eget innlegg med mine leppestift-favoritter kommer også denne uken.

16 kommentarer
    1. Så mange fine produkter du bruker! Helt enig med deg, føler det ikke er så mye vits i å poste et innlegg om egne sminkeprodukter og rutiner, når de ikke har endret seg så veldig mye 🙂 Men alltid gøy med et slikt innlegg da!
      Ha en kjempefin dag i dag 😀

    2. Åh, dette innlegget har vært savnet, ja! Herlig å endelig få lese om det igjen.
      Jeg syns det er synlig på bildene at du har utviklet deg. Du er like vakker nå som du har vært før, men sminkeferdighetene er absolutt forbedret! Elsker at du tør å gå for en kontrastfarget leppestift!
      Jeg er også et skikkelig vanedyr, og foretrekker å dra meg i senga enn å stå opp litt tidligere for å bruke lengere tid foran speilet.. Her går det i primer – bbcream – concealer – bryn og eyeliner – mascara og blush. Enkelt men helt greit 🙂
      Er helt avhengig av concealeren fra YSL! Den er fantastisk og holder lenge <3

    3. Du burde vise et eget innlegg hvordan du styler bryna dine Marthe 🙂 Jeg føler jeg får hvert bryn helt OK, men de ser jo helt forskjellige ut!! Vet bryn er søstre og ikke tvillinger – men det ser ut som den ene er fra månen og den andre fra kina… hmft

    4. Silje: Ja, jeg burde kanskje prøve på det, men jeg føler liksom ikke at jeg har så mange tips på den fronten heller. Jeg farger dem jo hos Cathrine så jeg har jo en grei form på dem naturlig, så er det jo bare å fylle inn med brynpenn der fargen måtte forsvinne etterhvert. Bryn er jammen vanskelig! -Også har alle selvsagt hver sin mening om hvordan de bør se ut. Hehe!

    5. Frida Bringslimark: Så hyggelig at du likte innlegget Frida! 🙂 Tusen takk for en kjempefin tilbakemelding. <3 Hyggelig å høre at utviklingen min er synlig for dere og. Det håper jeg jo at den er, for fy søren som jeg har sett ut i ungdommen! Haha. <3 Hmm, kanskje jeg og bør prøve ut denne concealeren. Hvor bruker du den og fås den kjøpt på parfymeri? 🙂

    6. Silje: Ja, det gjør jeg også, men jeg foretrekker dem også litt for mørke. Heller det enn litt for lyse spør du meg. 🙂 Så lenge man trives med brynene selv så er det jo det som betyr noe. <3

    7. Du er nydelig, og har fulgt bloggen din i rundt et års tid nå, og digger den! Men tror du ville tatt deg enda bedre ut med litt mindre markerte bryn, hadde selv noen som var veldig like på dine en periode og syntes det var fint, men nå i ettertid ser jeg at det ble litt i overkant. Stå på videre med bloggingen din! Klem fra fast leser <3

    8. verste er sånne ravnebryn eller sånne som møtes på midten eller kanskje tilogmed er tegnet i en fasong som bryn aldri har hatt hahaha
      og bedre med bryn enn strek………en blå strek…….OMGAWD hahaha
      fint innlegg <3

    9. åå den kjolen er så fin!
      Hvordan gjør du det med bh slik at den ikke viser, siden den kjolen er bar rygg? 🙂

    10. Hm. Du er fin, men hva med å prøve brynskygge istedenfor brynpenn? Synes det blir finere, mer naturlig og softere for ansiktet. Solpudderet fra bodyshop, til 100 kr, er mye finere enn hm sitt. Det er mattere og derfor finere til hverdags. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg