Let’s go ride some horses!

Sånn ca SÅ lykkelig var jeg da jeg våknet til hvit utsikt denne mandagen. Altså snøen kan godt stoppe nå, for jeg vil nødig ta i bruk måkespaden, men fy så fint det er med hvitkledd natur. Ah! Andrea og jeg avtalte i går at vi skulle starte den nye uken med en ridetur ute i skog og mark! So we did.. To hvite hester på tur i den hvite skogen. Det var rett og slett magisk.. Vel, helt til snøflakene begynte å ligne snøballer og vi nesten frøs til pinner da. Hehe! Nei, jeg koste meg sånn! Virkelig. Jeg hadde jo kledd meg opp i både Daniel Franck ullundertøy, lue, hansker og fleece! Dessuten byttet jeg salen ut med et ullteppe, og red med dette surret rundt både legger og lår. Finnes det noe deiligere enn å ri barbak? Det blir jo nesten som å kjøre bil med setevarmen på styrke 6!

Lille nordlandshingsten og meg! Ja, og den kule treningstightsen som jeg fikk i julegave fra bloggleser Frida! Tusen tusen takk igjen. Herregud som jeg elsker den! <3 Har dere hatt en bra helg? Jeg føler det er årevis siden jeg oppdaterte dere! Lørdagskvelden min gikk som nevnt til festligheter, og da søndagen kom valgte jeg å tilbringe nesten hele dagen hos Mr. D. Da jeg kom hjem satte jeg i halvannen time og funderte på hva i all verden jeg kunne blogge om, før jeg konkluderte med at jeg ble nødt til å ta meg fri.

-Og hvis jeg først skulle ta meg fri så måtte jeg selvfølgelig gjøre noe fornuftig, så da tok jeg meg en god løpetur før jeg ryddet og vasket leiligheten. Først da klokken slo 01.30 ga jeg meg, og da tror jeg ikke det var et spor av støv igjen. Herreminskaber, så flink.

Tusen takk for turen Andrea og Benson! For en start på mandagen.
Nå har jeg litt kommentarsvaring å ta igjen. Alle må få svar! <3

30 kommentarer
    1. Kjempe fine bilder! <3
      Kommer duu noen gang til å fortelle oss hvem mr.D er? Hehe kansje liiiitt nyskjerrig jeg hehe! Nei, unnskyld meg! Såklart skal du få holde privatlivet ditt for deg selv! Ha en nydelig dag! Så kjempe fint ut med hvit snø der! Her i Stavanger er det jammen meg litt sol, selv om det også er masser av vind! Haha nå skal jeg ikke skrive en hel tale, men ja... Haha<3

    2. Hester er så fine! Håper dere koste dere 🙂
      Tidligere har du skrevet om JorgObé masken som skal fjerne hudormer, funker den på deg og bruker du den enda?

    3. Åh, så fin den var på deg!! Er så glad du likte den <3
      For noen herlige bilder 😀 savner skikkelig å ri når jeg ser på dem. Det finnes jo ikke noe bedre enn å bare kose seg på hesteryggen, og i snøen til og med. Drømmeland 😀 denne mandagen har bestått i god, sunn middag, ukeshandling og nå, trening! Her er det legday som står for tur 😀
      Må forresten tipse om dagens middag. Syns den var utrolig god!
      Torskefilet, lett saltet og stekt raskt på pannen
      Skinke
      Brokkoli
      Blomkål
      Gulrot
      Fullkornspasta kokt
      Alt samlet i ildfast form med skinkeost på tube lagt over, og litt revet gulost. Krydre med salt og pepper, inn i ovnen på 200 gr i 10 minutt. Nam!
      Klemmer! <3

    4. Anonym: Hehehe, som jeg pleier å si.. Vi får sjå, vi får sjå! 😀 Tusen takk! Så god du er. <3 Du må gjerne skrive en tale for min del. Liker godt å lese om være jeg, og spesielt i favorittbyen Stavanger 😀 Hehe! Du må ha en super mandagskveld selv. Nå flyr jeg avgårde på middag! <3

    5. Sandra: Hei hei! Ja, det har jeg. Jeg brukte den for noen år siden og syntes den fungerte veldig bra, men selv om hudormene forsvinner der og da så kommer de jo alltid tilbake. Det er jo bare slik det er med de bittesmå, sorte prikkene spesielt rundt nesepartiet. 🙂

    6. Frida Bringslimark: Ja, er du gal. Fineste jeg eier! Kunne egentlig ikke brukes i stallen, men jeg kunne ikke dy meg når jeg visste kamera skulle være med! Må prøve å være litt kul for bloggen da.. Haha <3 Herlighet, så flink du er. Tusen takk for oppskrift. Er det noe jeg trenger så er det faktisk litt inspirasjon på middagsfronten selv denne uken. -Så det passet ypperlig. Hørtes jo kjeempegodt ut! Dette skal jeg nok få til 😀 Klem!

    7. Hei Marthe! Da har du hatt en fin start på mandagen 🙂 Men jeg må le ass, du var hos Mr. D i hele går, og når du kommer hjem og har “fri”, så tar du deg en løpetur og vasker/rydder hele leiligheten. Hahahaha! Effektiv er du iallefall, det skal du ha! Kos deg på middag med venninne 🙂 Klem<3

    8. Kjære Marthe, jeg skjønner at de fleste bildene av deg på hesten er tatt bare som pynt. Men vær så snill å ha på deg hjelmen neste gang. Du er et forbilde for så mange unge jenter og garantert mange som driver med hest. Selv om bildene er tatt “utenom ridetur”, er det SÅ mye bedre å inspirere unge jenter til å ha på hjelmen også når man bare står i ro for å ta bilder:-)

    9. Åååå! Så heldig du er som får ta en ridetur i ny og ne! 🙂 Jeg savner det sånn – og det er flere år siden jeg sluttet. En dag når tiden og pengene strekker til, skal jeg begynne igjen
      Har du venninner som har hest eller får du bare komme i stallen å låne deg en hest eller to? 😛

    10. Suzanne: Ja, det er virkelig superhyggelig å ta en tur en gang i ny og ne. 🙂 Jeg er så heldig å ha flere venninner med egen hest så jeg prøver å ta meg et stallbesøk en gang i blant. 🙂

    11. Det der er ikke å ri barbak. Du har jo sal under teppet. Men, ja det er fantastisk å ri rett på hesteryggen.

    12. Hei igjen! Tenkte å bestille den jakken til meg selv.. men lurte på hvordan den er i størrelsen? 🙂 bruker normalt strl S i jakker, men er litt lang i armene så etter målene så må jeg har strl 38 på armene, men er redd at den blir stor og påsette rundt ellers.. siden jeg tilvanlig har s..

    13. Jeg må bare kommentere igjen. Jeg har vært på hestestudie i nord amerika, og lært blant annet om hvordan indianerne red osv. Disse barbaksalene, som du har under teppet nå, de har et ufortjent navn. Det er IKKE å ri barbak! Beklager, måtte bare få det ut! Ha en fortsatt fin dag 🙂

    14. Heisann 🙂 har ridd på Benson før! Han er supersøt^^ elsker bloggen din og leser den hver dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg