Den aller første gangen..

Første sms-tabbe…
Jeg var forelsket i en gutt på barneskolen og skulle sende “glad i deg” melding til ham før jeg la meg om kvelden.. Uheldigvis for meg sendte jeg til en helt annen gutt i klassen, og nøyaktig samtidig som jeg fikk sendt “JEG SENDTE FEIL!”, fikk jeg svar…. “Jeg er glad i deg også<3”. Åh…

Første gang jeg ble dumpet…
Var selvsagt på sms. Jeg husker denne dagen som den var i går! Læreren ga meg skylden for et eller annet jeg ikke skulle ha skylden for, og skjelte meg ut foran hele klassen. Dette syntes lille, uskyldige Marthe var så urettferdig at jeg begynte å gråte. Jeg gikk sikkert i fjerde klasse og min daværende kjæreste (og klassekamerat) må ha blitt fryktelig pinlig berørt, for så fort skoledagen tok slutt fikk jeg en tekstmelding hvor det sto “Jeg gjør det slutt”. Hehe! Ingen vits i å gå rundt grøten liksom! Tror jeg har hatt lykkeligere dager..

Første gang jeg farget håret…
Valgte jeg å kun farge tuppene. Jeg var på dette tidspunkt naturlig blond, men nederst i lengden hadde jeg tre centimeter sortfarget hår. Slik gikk jeg gjennom hele det første året på ungdomsskolen og utrolig nok ble jeg aldri mobbet.



Min første ordentlige fyll..

Hadde jeg med tre gode venninner. Vi hadde fått noen til å kjøpe rusbrus til oss og ettersom vi ikke var mer enn 15 år, kunne vi ikke annet enn å drikke oss fulle mens vi satte hjemme og sang singstar. Jeg ante ikke hvor mye kroppen tålte og gikk selvsagt på en kjempesmell. Jeg husker ikke all verdens, men jeg husker at jeg akkurat rakk å kaste opp i sofaen før jeg ble bært inn på soverommet og kledd av for natten. <3 Det var tider det.

Min første tur på byen…
Endte ikke helt som planlagt. Jeg var nemlig bare 17 år gammel! Alle venninnene var født tidlig på året og hadde fylt 18 år for flere uker siden. Vi hadde hatt det kjempegøy på vors og nektet å skilles.. SÅ da bestemte venninnen og jeg oss for at jeg skulle låne bankkortet hennes og snike meg inn på byens utested. Vel, jeg kom til døra, husket  såvidt “mitt eget” personnummer og ante ikke hvilken bank jeg hadde. Det tok ikke mer enn seksti sekund før jeg satte med vaktene på bakrommet. Her fikk jeg beskjed om at saken ville bli anmeldt, og at jeg aldri måtte finne på noe lignende igjen. De tre neste månedene hentet jeg posten for mamma i redsel for at hun skulle finne politibrevet først. Heldigvis kom det aldri da det hele bare var en trussel. Foråsidetsånn, jeg ble skremt!

Min første utenlandsreise alene..
Var til Zimbabwe! Herregud, skal man først fly alene så får man gjøre det ordentlig. Jeg fløy fra Kristiansand til Oslo, til Paris, og så til Johannesburg.. Så sjekket jeg inn på et hotell her for natten, for så å fly videre til Zimbabwe morgenen etter. Dette gikk til bestemors store overraskelse aldeles utmerket! Bønnene ble antagelig hørt, og vaktenglene sendt..

Min første G streng…
Arvet jeg av storesøsteren til en venninne.. Ja, jeg arvet en brukt truse. -MEN jeg turte selvfølgelig ikke å bruke den før jeg hadde spurt mamma om lov, så jeg skrev en lapp da! “Kan jeg få lov til å bruke string truse? Ring rundt, JA eller NEI”. Lappen la jeg på stuegulvet før jeg spurtet inn på rommet og gjemte meg oppå et skap. Jeg har sjelden opplevd slik en glede som da lappen kom i retur med en ring rundt JA.

Første gang jeg ble tatt med alkohol…
Var da jeg etter en skoledag ble møtt med en lapp fra mamma på soverommet: “Jeg fant ciderne dine bak gardinene i vinduskarmen. Satte dem i kjøleskapet så de ikke blir dårlige”.



Håper dere liker disse innleggene med de smågale historiene mine <3
Mitt forrige “den aller første gangen” innlegg kan dere lese HER

71 kommentarer
    1. Så gøy å lese om!!
      Jeg og en vennine skal reise til Kristiansand snart og tenkte å ta en tur på spa. Har du noen tips til en bra plass som ikke er alt for dyrt? 😀
      Hadde forressten vært gøy om du hadde laga ett innlegg likt som dette bare “den siste gangen” 🙂

    2. Haha, disse innleggene må du fortsette med! 😀 bildene var nesten litt dårlig gjort å vise på denne grå januardagen – gjett om de fikk meg til å glede meg til sommer! *teller ned*
      Håper du får en fin dag videre, flinke Marthe <3

    3. Emma: Så bra! 😀 Hmm! Da ville jeg nok ha besøkt Aquarama spa! Her har de alt mulig. Badeland, jacuzzi, spabehandling, treningssenter og det hele. Prisene er heller ikke skyhøye om jeg har forstått det riktig. Ihvertfall ikke for de litt lettere behandlingene 🙂 Et “Den siste gangen” innlegg skal bli. Jeg må bare vente litt ettersom det ikke er så lenge siden jeg skrev et slikt innlegg 🙂 Må jo ha noe å komme med når jeg først setter i gang! Hehe 😀

    4. Irmelin: Hihi, det skal jeg! Men nå har jeg snart brukt opp de gale barn og ungdomshistoriene mine. Hehe! Skulle nesten ønske jeg fant på enda mer sprell i mine yngre dager. <3 Jaja, det er aldri for sent for et nytt påfunn! Neida. Tusen takk Irmelin, og i like måte. God tirsdag! 🙂

    5. så gøy å lese slikt! Men kjenner jeg blir litt nysgjerrig på moren din da vi har møtt resten av din flotte familie! Håper ikke jeg tar opp noe sårt! Jeg som mange andre blir jo naturligvis nysgjerrig på livet ditt! Hehe, uansett hva det måtte være så virker det som om du har tatt det beste valget for deg selv!:-)

    6. Haha!! nå må jeg le. var såå stas med g streng, husker første gang jeg brukte bh. hadde ikke startet å få pupper, så en 65c så ikke akkurat så bra ut på, men jeg følte meg jo såå pen. helt til mamma sa jeg ikke fikk lov å ha på lenger fordi jeg måtte få litt pupper først. så skuffa!

    7. Hahaha, nå fikk jeg meg en god latter – igjen. Innleggene dine er så fantastiske og du er så kreativ på innleggsfronten for tiden! Du fortjener en klapp på skulderen assa <3

    8. Elsker disse innleggene! Skikkelig morsomme å lese mellom alle de “vanlige” innleggene, som forresten også er godt lesestoff <3

    9. hahahahahaha herlighet eg lo mye og godt av masse her….tror tidene har forandret seg, vet ikkje om noen jenter i dag som spør om hvilken truse de kan ha på hahahaha
      Søt historie da<3
      Uff fylla og villa når man var ung..eg var lite full, kun en gang som ikkje var veldig hyggelig....stort sett var eg observatør og mamma, eg reddet mange flossye stuegulv fra rødvin bla hahahaha
      MYE vittig!!
      ha en smashings dag!

    10. hadde vært gøy om du hadde bilder med fra den tiden, eller den kvelden tingene skjedde 🙂 kanskje du ikke har bilder fra alt, men bare en ide?

    11. kaja therese jakobsen: Ja jeg skulle ønske jeg hadde litt flere gamle bilder tilgjengelig. Skulle virkelig ønske jeg kunne vise dere et bilde av meg fra tiden med sortfargede tupper og flat midtskille. Det hadde gjort dagen til mer enn èn! 😀

    12. cuskima: Hehehe! Nei, jeg håper ikke dagens ungdom spør moderen om tillatelse til å gå i string truser. 😀 Håper heller ikke de gjør noe av dette andre! Hehehe. <3 Like greit å redde stuegulv fra rødvin! Du gikk nok ikke glipp av det store ved å bruke kveldene på det 🙂 Ha en super tirsdag du også!

    13. Jeg sitter alene og ler for meg selv! Du er nydelig, elsker sånne innlegg (selv om jeg elsker de fleste innleggene fra deg :P)

    14. Hvorfor skriver du aldri noe om foreldrene dine? Liksom at du har vært hjemme hos dem på middasbesøk eller noe lignendes? 😀
      Håper ikke det er noe som har skjedd, som jeg ikke har fått med meg…

    15. elsker å lese disse innleggene! Man blir kjempe godt kjent med en person haha! gjerne ha flere om du kommer på noe:)

    16. Marthe da, hahaha så morsomt innlegg.👏👏 Var forresten litt gøy å lese at din første reise alene var til Zimbabwe! Jeg reiser dit selv om to måneder! (Også uten mamma og pappa..) Hvordan var det å møte menneskene der? Hvor gammel var du? Jeg er 17 år og såå spent!!😍

    17. Lene: Hehe, glad du likte det Lene 🙂 Åh, du har masse masse å glede deg til! Jeg var 19 år gammel tror jeg, så jeg var et par år eldre enn deg, men menneskene der nede er bare gode som gull så du kommer til å bli kjempegodt tatt imot. <3 Alle tar vare på alle, så selv om det er enormt langt hjemmefra, vil du garantert være i trygge hender. 🙂

    18. Elsker å lese sånne innlegg! Fortsett gjerne med sånne type innlegg! Bloggen din er ganske bra for tiden <3 Få gjerne fler innlegg med frantzenkraft! hahah

    19. Haha! Husker selv jeg kjøpte mine første stringtruser. Jeg var så redd at mamma skulle oppdage det, så jeg vasket de selv i vasken på badet.. 😛

    20. Herregud, bloggingen din er out of this world!! Elsker hvordan du virkelig byr på deg selv, og skriver innlegg som dette – er utrolig morsomt!! Du er jo herlig tvers igjenom:):) stå på!!!

    21. Hvorfor hører vi aldri om din mamma? Blir jo veldig nysgjerrig på hvorfor du ikke svarer på kommentarene om samme spm… Er det noe du ikke vil gå inn på, så er det forståelig. Men svar gjerne det, enn å ignorere det.. For det gjør en bare enda mer nysgjerrig :/ jeg har lest din blogg nå over et år og jeg har Alltid lurt, siden vi har sett/hørt om alle andre i familien, men har aldri villet spørre. Nå nevner du din mor selv og da må jeg spørre:)

    22. arti innlegg! 🙂 jeg lurere på en ting; jeg har lyst til å dra på en slik reise til Zimbabwe som du gjorde,var det et eget reiseselskap du reiste med?:-)
      håper du får en fin dag Marthe!

    23. Kjempe morsomt og fint innlegg! Det er artig med noen forandringer slik at det ikke bare blir det samme 🙂

    24. hilda: Så hyggelig at så mange likte det! 😀 Ja, jeg reiste med http://www.goxplore.no 🙂 Har ingenting å si på de som reiseselskap. 🙂 Alt var veldig greit og oversiktelig, jeg fikk all den informasjonen og hjelpen jeg trengte så disse kunne jeg absolutt ha reist med igjen 🙂

    25. helle: Den kjøp jeg på http://www.thetrendboutique.com for noen år siden. Det er en jen’s pirate booty dress så hvis du vil se på den så må du gjerne søke opp “jen’s pirate booty dress” i søkefeltet. De har bare så vanvittig mye på denne nettsiden at det ellers blir umulig å finne frem. 🙂 Tusen takk! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg