Mitt 2014 – Del 2

JULI
I juli måned befant jeg meg fremdeles i Nord-Thailand, mer presist “Chiang Mai”. Jonas og jeg reiste i slutten av juni måned og kom hjem igjen i begynnelsen av juli. Turen var i utgangspunktet ment for å få kjærligheten til å blomstre igjen, men selv om den aldri gjorde det, hadde vi begge det bare helt fantastisk. Jeg var jo fremdeles på reise med min aller beste venn! Vi koste oss fra morgen til kveld og samlet på minner som aldri vil glemmes! Like shopping-gale begge to, kom vi mer eller mindre ruinerte hjem…

Vi landet i Stavanger og ble igjen for familiens store, årlige sommerfest! Farfar hadde leid inn en tryllekunstner for kvelden og morgentimene gikk til både fornøyelsespark, grilling og crockettspill i hagen! Denne helgen er definitivt en av de beste jeg har hatt i hele mitt liv. Å få samlet nesten hele familien på denne måten er så og si omtrent umulig, men med mye planlegging fra farmor og farfars side, fikk vi det til! Det var en utrolig merkelig helg, for jeg hadde det så utrolig BRA samtidig som jeg hadde det forferdelig vondt. Jeg hadde lyst til at helgen skulle være perfekt og bestemte meg derfor for å la være å fortelle noen som helst om Jonas og meg. I stedet gjorde vi alt for at disse dagene skulle bli de beste. -Og det ble de. Fy søren for en familie jeg har. <3

Livsgleden på disse menneskene.. Altså jeg mener…

Jeg kom hjem fra Stavanger, Jonas flyttet ut, bruddet ble offisielt og jeg lå hjemme og fokuserte på å være trist… Så.. Etter fem dager dro jeg til Costa Rica! Dette må være det smarteste valget jeg har tatt i hele år. Jeg fikk samlet tankene, lært spansk på språkkurs, surfet med de andre EF studentene, dratt på utflukter og bare… Samlet inn ny energi i et godt og varmt land! Jeg var borte i 10 dager, kom hjem igjen glad, rik på energi og klar for å venne meg til en helt ny hverdag.

Etter en alt for lang treningsfri sommerferie, var det på an igjen med herr Frantzen! -Og nei, det var heller ikke på dette tidspunkt noe på gang mellom Magnus og meg. Vi har vært, er og forblir bare veldig gode venner og treningspartnere. <3

AUGUST
Til Magnus sin store forskrekkelse, dro jeg bare en uke etter Costa Rica turen min, på ny, treningsfri ferie! Denne gang med bestis! Nå var det Barcelona som skulle utforskes! Annika og jeg sjekket inn på et nydelig hotell som var designet etter galaksen, og solte oss dagen lang. Vel, og shoppet, festet, dro på båtturer og andre utflukter. Akkurat som man skal gjøre på en helt perfekt storbyferie!

Endelig sa jeg meg ferdig med sommerferien og startet med hyppige treningsøkter igjen!

Fy søren så moro jeg har hatt det med crossfit-treningen!

Det var også i august jeg dro på familiebesøk i en hel uke! Magnus skulle selv på familiebesøk og jeg fikk dermed gratis sjåfør!

Direkte fra Stavanger, dro jeg til hovedstaden for jobb! Jeg sjekket inn på Thon hotell i Lillestrøm, deltok på det ene og det andre eventet, spiste masse sushi, hilste på fine bloggere, og fikk en rekke gode produkter med hjem. <3

Slett ingen dårlig arbeidsdag!

August måned nærmet seg slutten, og jeg fylte 22 år! Ettersom Cathrine skulle fylle bare to uke etter meg, bestemte vi oss for å feire sammen hos meg. Det ble et vellykket vors med både kake, champagne, cupcakes, chips og en rekke fine jenter. <3

SEPTEMBER
I stede for å kjøpe gave til bestis, tok jeg henne med til Stavanger! Clarion Hotell sponset oss med toppsuiten sin, og her nøt vi oss med god mat, boblebad-svømming og en rekke gode middager ute! Bestevenninnen fra Stavanger fikk hilse på og bli kjent med bestevenninnen fra Kristiansand, og jeg var herved i evig lykkerus!

OKTOBER
I oktober måned skjedde det litt av hvert! Jeg fikk blant annet kommet meg på et fly igjen.. Denne gang i forbindelse med en jobbreise. Destinasjonen var Belgia, og jobben min gikk ut på å friste dere til å bli turister i Brygge selv! Reisen var sponset og hver dag var en fest. Jeg levde i sus og dus, spiste tre og fem retters til både frokost, middag og kvelds, drakk aaalt for mye vin og intervjuet en rekke verdenskjente kokker. Jeg fikk lære meg å lage belgisk sjokolade, jeg fikk teste ølsmaking av Belgisk øl, jeg fikk sjekket shoppingmulighetene, og jeg ble kjent med flere andre bloggere! Vel, ihvertfall èn. Resten var en gjeng ølglade journalister. <3 Haha!

Belgian chocolate in the making! <3

I oktober fikk jeg også prøvd meg som brudemodell! Jeg skammer meg enda over å ikke ha fått tak i disse brudebildene til dere. Jeg vet dere venter i spenning! Her er ihvertfall noen fra brudekjole-prøvingen. Aldri vært mer fornøyd. Hehehe, måtte til og med ha med meg en personlig fotograf for anledningen. Dette øyeblikket skulle definitivt dokumenteres.

NOVEMBER
November ble kanskje årets roligste måned. Andrea kom på døren og leverte Bella igjen, og jeg brukte timesvis på å kose henne ihjel! Ellers var det også denne måneden frøkna begynte å date litt. En date ble til to, tre, fire og fem.. Jeg koser meg, og med mindre Mister D har andre planer, tenker jeg å fortsette med det jeg! <3

En rekke jentekvelder, treningsøkter og lunchdater med venninner har jeg i følge bloggarkivet også fått tid til i november måned. <3

DESEMBER
Fy søren hvor ble det av denne måneden egentlig? Nå er den riktignok ikke over helt enda, men fy som dagene har flydd. Jeg føler ikke jeg har rukket noe som helst, men jeg har jo faktisk det! Jeg har bakt julebakst, jeg har gått masse med venninner, jeg har pyntet til jul, kjøpt juletre, trent, shoppet, datet, vært på julebord, og ja! Til og med trosset frykten for å være på radio. Hah!

Ikke verst bare det…

Magnus og jeg bestemte oss også for å drive litt veldedighetsarbeid denne måneden! -Så første uke av desember sto vi i butikken “Hopeful”, solgte interiør og spredde organisasjonens gode budskap! <3

For et givende halvår! Mitt 2014 – Del 1 kan dere lese HER
Ha en superduper lille julaften kjære blogglesere <3

13 kommentarer
    1. Kjempe bra innlegg, det er så gøy å lese slike! Håper du får en super fin dag, og en fantastisk jul!!<3

    2. Marthe, du har opplevd mye dette året, ser ut som om det meste har vært positivt! God jul og godt nyttår! Stå på, du er rå og fantastisk, fortsett slik! Det er en fryd å lese bloggen din 🙂

    3. Jeg bare elsker disse type innleggene! Det er sikkert utrolig morsomt for deg å se tilbake på alt du har gjort dette året, alt ser jo kjempegøy ut!! Alle de reisene og alt du har opplevd! 🙂 Nei, som sagt tidligere er bloggen din den eneste jeg leser av de enkle grunnene at den er den aller beste av alle; du skriver innleggene dine på en slik måte at det virker som du forteller det til din bestevenn! Vertfall slik jeg oppfatter det! Du er bare helt fantastiske!! Du gir meg også kjempemye inspirasjon <3 Håper du får en kjempefin morgendag og jeg ønsker deg alt godt i 2015! God jul og godt nytt år, Marthe! <3

    4. Enste grunnen til at du ikke er på førsteplass på blogg.no er fordi du må ha minimalt med haters. Du er gjennomført nydelig og virker så utrolig jordnær. Du har den eneste bloggen jeg gidder å lese, og dette er første gang jeg har kommentert på en blogg. Håper du får en super fin jul!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg