Going home for christmas

Da var jeg på vei hjem for juleferie sammen med mine aller aller beste. <3 Jeg blir bare borte i rett over en uke, men jeg tror aldri jeg har brukt så lang tid på å pakke en koffert. Det er jo umulig å vite hvor mange kjoler man vil få bruk for rundt juletider. Plutselig blir det en bytur her og plutselig blir det et familieselskap der! Jeg pakket like godt med syv jeg. Det bør vel holde! Heh.

Syv kjoler og fem par pysjbukser, kosesokker, strikkegensre og tøfler. Vel, og noen treningstightser. Jeg har verken fått ribbe eller pinnekjøtt servert en eneste gang i år, så faren er stor for at jeg spiser meg rund på dette den kommende uken. Hihi, da er det greit å ihvertfall ha joggeskoene tilgjengelig! Helt juleferie tar jeg meg altså ikke. Dere skal jo også oppdateres! Jeg kan nesten ikke vente med å knipse bilder av bestemors julestue, pakke inn julegaver, lese bok etter bok og se julefilm etter julefilm.

For ikke å snakke om å spise mandariner! Eller klementiner er det vel vi kaller det i disse dager? Her får dere et bildedryss av Marthe i pakke-akten og en fullpakket julekoffert. Hihi, jeg sier meg storfornøyd med innsatsen og kan nå bare glede meg en hau til å feire jul! Vel, først klemme i hjel både familie og barndomsvenninne… Så feire jul. <3

Vi skrives fra Stavanger! God juuuul! <3

31 kommentarer
    1. “For ikke å snakke om å spise mandariner! Eller klementiner er det vel vi kaller det i disse dager?” Vi “kaller” det ikke klementiner. Det HETER klementiner. Mandariner har ikke vært solgt i Norge (fersk da) siden starten av 90-tallet.

    2. Har fulgt bloggen din i evigheter, men er dårlig på å legge igjen kommentarer. Håper du tilgir meg for det! Ha en fantastisk jul, kos deg masse. <3

    3. Mandarin og klementin er to forskjellige frukter, hihi O:-) Mandariner selges ikke i Norge. Beklager at jeg er sær nok til å påpeke det, men to venninner av meg diskuterer det der hver jul, haha!
      God tur og god jul 🙂 Kos deg masse og nyt høytiden!

    4. Åh god tur og kos deg masse hjemme i jula <3 jeg har fått meg leilighet 😀 Ha en fin dag og kos deg 🙂

    5. Ellen: Å du er slett ikke sær av den grunn 😀 hehe, har hørt på flere venninner diskutere dette selv, men du har nok helt rett 😀 Det er to forskjellige frukter 🙂 Tusen takk og i like måte! Good juuul <3

    6. Jeg har fulgt deg en stund nå, og jeg er ikke så flink til å kommentere- men nå må jeg bare! Synes bloggen din er kjempebra og inspirerende! Jeg er innom bloggen din flere ganger daglig og bloggen din er den eneste jeg leser! 🙂 Håper du får en fantastisk jul, det fortjener du!! 🙂
      Har du forresten fått tak i bildene fra brudemessen? Er så spent!!
      God jul Marthe, håper du får en fantastisk jul! <3

    7. Klementinen er søtere enn mandarinen.
      Klementinen har, i motsetning til mandarinen, vanligvis ikke steiner.
      Klementinen er en krysning mellom mandarin og pomerans (en sitrusfrukt hvor skallet brukes som aroma eller hele frukten til marmelade – den spises ikke fersk)
      Mandarinen er lettere å skrelle enn klementinen. Skallet er tykkere og sitter løsere.
      Mandarinen kommer opprinnelig fra det sørlige Kina, men har siden blitt spredd av mennesker.
      info fra Wikipedia
      come om , er det nesten ikke det samme?
      Hvorfor bry seg om navnet når disse fruktene ligner veldig masse egentlig?

    8. hei, hvordan er ditt forhold til foeldrene dine? føler aldri du snakker oom dem, og nå har du ikke nevnt dem i forhold til julefeiring en gang?

    9. Heidi: Tusen tusen takk for gode ord Heidi. Blir såå glad for slike tilbakemeldinger! <3 Håper du får en fin jul selv. Jeg har hatt juleferie i fire timer og den er allerede perfekt. Hehe! Bildene fra brudemessen har jeg dessverre enda ikke fått tak i. Jeg må bare beklage! Vet det er mange som venter spent på disse bildene. Aldri opplevd maken til spente lesere faktisk :'D Planen er altså å få delt noen av dem, men det blir nok ikke før på nyåret nå dessverre. <3

      Juleklem!

    10. Jeg skal si du kan å pakke koffert med stil altså…Jeg ser nå ut som ei rompe når jeg pakker min. Men nå har jeg gjerne en tendens til å pakke i siste liten (og da mener jeg gjerne 15 min før jeg skal ut av døra). Planlegge hva jeg skal ha på meg gjør jeg aldri, så det sparer meg jo for mengdevis med tid – heldigvis. Skulle jeg ha planlagt mine antrekk hver gang jeg skulle ut å reise, ville jeg ha sikkert brukt to dager på å fylle opp kofferten, for så å finne ut at – nei, dette kan jeg ikke ha med eller nei – nå tar jeg med meg for mye unødvendig. Så må jeg tømme kofferten og pakke om igjen, for så igjen finne ut at – huff, dette ble bare fullstendig feil. Jeg tar med det jeg pakka i kofferten først. Så er det på’n igjen, og når jeg endelig er ferdig, så finner jeg plutselig ut at – søren, jeg får ikke igjen kofferten. Den er altfor full. Så da må jeg pakke ut IGJEN og gjøre det hele om igjen.
      Å holde på slik gjør meg bare fullstendig gal. Jeg blir gal bare jeg skriver det her. Haha. Såeh…Kanskje like greit at jeg driter i hele planlegginga og gjør alt i siste minutt likevel 😀

    11. Over til noe viktig, jeg bare må vite hvor du har kjøpt de sølv skoene! :O
      Merker det er alt for lenge siden jeg har tittet innom bloggen din, egentlig de fleste men aahh du har så fine klær. Men plis si du husker hvor skoene er ifra. De er bare helt nydelige!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg