Silk’n Glide – Permanent hårfjerning

Hvor deilig ville det ikke ha vært å være permanent hårfri på hele kroppen? Hvem i all verden er det som ikke skulle ønske de ikke var nødt til å barbere leggene 2-3 ganger i uken? Eller underarmene hver dag? Eller bikinilinja i løpet av hele sommeren?! Jeg tror det er på høy tid å komme med en produktanmeldelse for Silk’n Glide. Jeg har fått en rekke kommentarer fra blogglesere som har etterlyst dette i lange tider nå. Dere husker kanskje at jeg fikk mast til meg en pakke Silk’n Glide hårfjerning fra messen jeg besøkte i samarbeid med Elkjøp for rundt tre måneder siden? Jeg hadde aldri testet ut lysbasert hårfjerning før og ble helt i hundre da jeg hørte om det. Nå har det altså gått tre måneder hvor jeg hyppig har brukt produktet og basert på mine erfaringer tenkte jeg å komme med en liten anmeldelse.

Kanskje dere nå får enda en ting på ønskelisten til jul? Til dere som aldri har hørt om Silk’n Glide, kan jeg fortelle at dette er en lysbasert hårfjerning som permanent reduserer hårveksten på hele kroppen. (Eller der du ønsker å bruke den). Behandlingen gjør ikke vondt, den er effektiv og veldig enkel å utføre. I følge bruksanvisningen fungerer den best på mørke hår, men dette tror jeg kommer litt an på person til person? Jeg har nemlig også fått resultat av å ha brukt den på armene og her har jeg tidligere hatt så lyse hår som overhodet mulig.

Det Silk’n Glide produktet gjør er å sette hårsekkene ut av spill ved å sende lyspulser ned i dem. På denne måten vil hårsekkene bli “bedøvet” og ute av stand til å produsere nye hår. Når det er sagt så vil du ikke bli kvitt hårene på kroppen etter èn behandling, og er du ikke nøye nok så vil du nok heller redusere den fremfor å fjerne den fullstendig. Man må jo treffe enhver hårsekk som befinner seg i huden for å miste absolutt alt. Det er ikke umulig, men det krever litt nøyaktighet, og det virkelige resultatet ser du uansett ikke før etter 2-3 måneder.

Min Silk’n Glide HPL, inneholder 30 000 lyspulser, noe som skal holde i massevis til en full behandling av hele kroppen (over lengre tid). Dette produktet koster 999 kroner og har også fem forskjellige energi-instillinger som du kan velge mellom. Jeg har alltid på full styrke og kjenner kun en slags “varme” når jeg bruker den på steder hvor huden er ekstra tynn. Da kan det av og til kile eller klø et lite sekund. Ellers finnes det også en rosa HPL variant som er enda litt bedre! Denne inneholder nemlig 150 000 lyspulser og koster 1695 kroner HER.



Slik gjør du:
1. Barber først stedet du ønsker å være hårfri på med en vanlig barberhøvel.
2. Plugg så Silk’n Glide i en stikk-kontakt og velg hvilken styrke du vil ha produktet på.
3. Sett lyspulspunktet nederst på leggen, trykk inn knappen, beveg deg oppover, trykk så inn knappen igjen osv osv til hele leggen er tatt både fremme og bak. Det tar ca 25-30 minutt å kjøre behandlingen på begge legger, og når du har brukt Silk’n Glide ETTER vanlig barbering 1-2 ganger i uken i ca 3 måneder, vil du være mer eller mindre permanent hårfri.

Spør hvis dere lurer på noe! Jeg kjenner dette produktet inn og ut <3
Silk’n Glide fås kjøp på alle Elkjøp butikker, eller på nett HER.

       Annonse

[Alt-Text]

52 kommentarer
    1. Hvor kan man bruke denne? Under armene, leggene, lårene, ryggen og underlivet eller? Har nettopp kjøpt denne, men ikke turt å prøve før jeg fant en anmeldelse 🙂 Takk 😀 Aldri mer hår på beina !!!!!

    2. Husk og nevne at denne ikke er 100% trygg. Kroppen skal ikke t til seg for mye unødvendig stråling, i hvert fall ikke regelmessig. Dvs; at dette type produkt kan forårsake at fremtidig eventuell stråling medisinsk svekkes. Er ikke 100% sikker, men søsteren min studerer medisin og frarådet meg å kjøpe denne i sommer. Hun ville jeg skulle vente til nye forskninger var kommet. Ha det i bakhodet 🙂

    3. Etter disse 3 månedene, er du nødt til å bruke den før å opprettholde resultatene? Og har du merket den permanente bortgangen av hår over alt hvor du har brukt den?
      Fint innlegg forresten, ha en fortsatt fin dag:)

    4. Er du blitt permanent hårfri nå som du har brukt den i 3 måneder da? Eller dukker hårene opp nå og da? Og hva vil “permanent” si, er det liksom resten av livet, eller kun en måned? Er bare litt nyskjerrig, siden det er mange slike hårfjerningsdingser som ikke gjør det de lover.
      Bra innlegg 🙂

    5. Har lest på slike produkter før at en ikke bør være brun/sol brun, stemmer det?
      Har hatt lyst på en lenge men er så glad i soling 😄

    6. Åh, dette hadde vært så perfekt for meg som shaver beina en gang per halvår! haha. Og som kanskje barberer under arma max 2 ganger i uka, men heller går med gensere istedenfor singletter for å slippe å shave, haha!
      Men jeg har et spørsmål! Hvor lang tid tar det ca for å få fjerna under arma? Det tar jo rundt 3 mnd på beina, men tar det ca like lang tid under armene? 🙂

    7. Hei! Har lest at man ikke kan ta solarium før en slik behandling, og at huden ikke bør være solbrun. Stemmer dette?

    8. Hei! Bruker du denne på områder der hårene er lyse også? Funker det? Jeg har helt lyse, blonde hår, og mener jeg har lest et sted at ikke det er ideelt da laseren søker etter pigmenter?! Og det er jo ikke pigmenter i hvite hår 🙂 Men om det faktisk funker er det jo helt supert!

    9. Søsteren min har også et lignende produkt, men har aldri tatt det i bruk da det står i bruksanvisningen alle slagt mulige ting du må unngå for å bruke den. Blant annet at du ikke bør sole deg i solarium. Nå vet jeg ikke om det gjelder det samme for ditt produkt, men har du noen opplevelse rundt dette?

    10. Hvor ble det av erfaringene dine? Dette er jo ingen anmeldelse, du sier jo ikke om den faktisk fungerte

    11. Har du prøvd å bruke den “der nede”? hadde vært greit å sluppet og ta braziliansk også… fungerer det på slike hår?

    12. Dette høres helt fantastisk ut!! Noe jeg vurderer å investere i.
      Når jeg leser bloggen din så bruker det å være ett problem, og jeg vet ikke om det er min data eller om det er designet ditt (jeg har ikke samme problem med andre blogger). Det tar veldig lang tid å få opp bildene dine på den “vanlige” siden så jeg må bestandig klikke meg inn på det spesielle innlegget jeg vil lese. Pluss at denne gangen ville ikke bildene lastes opp i det hele tatt. Som sagt, fullt mulig at det er min data men ville bare si ifra.
      Jeg liker veldig godt bloggen din 🙂

    13. Så du trenger ikke barbere deg lenger?
      Du har skrevet: “Hvem i all verden er det som ikke skulle ønske de var nødt til å barbere leggene 2-3 ganger i uken?” Trodde du da mente hvem som virkelig ønsket å barbere leggene. Du mener vel: “Hvem i all verden er det som skulle ønske de ikke var nødt til å barbere leggene 2-3 ganger i uken? ” 🙂

    14. hei, hvis man bare bruker den litt, kan man få mindre hår da? ikke slik at alt blir borte, men bare at det blir litt mindre. for eksempel om man gjør det på armene?

    15. Hei!
      Når jeg har lest på andre slike lasere, så må man vente en stund mellom hver gang man gjør det.. Men du bruker den 1-2 ganger uken??

    16. Tine: Hei hei! Ja, slik jeg har forstått det så er det slik man skal bruke den, så det er det jeg har gjort, og det har gitt veldig gode resultater. 🙂

    17. Maria: Ja, bruker du den litt mindre nøye så vil du bare forminske hårveksten. Treffer du ikke alle hårsekkene så vil du nok bare “ødelegge” noen og få mindre hår på armene om det er der du ønsker å bruke den 🙂

    18. Kristin: Oi! Hehe, takk for beskjed Kristin. Hihi, der har jeg skrevet feil gitt 😀 Nei, jeg har ikke fått bort absolutt alt, men med noen uker til med behandling skal jeg ha fått tatt absolutt alle hårsekker! 😀

    19. Anne: Heh! Ja, det stemmer. Jeg har også lest at man ikke bør ta solarium et visst antall dager før behandlingen, men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har tatt hensyn til dette. Står det at det kan være farlig, så stemmer nok det, men jeg har ikke merket noe så jeg vet ikke på hvilken måte dette kan være skadelig. Kanskje jeg burde ha lest litt mer om akkurat det!

    20. Camilla: Heisann! Ja, jeg har brukt den på armene mine og der har den fungert, men det er kanskje fordi armhårene er blitt bleket av solen? De er nok ikke så lyse naturlig. Produktet skal ikke fungere like godt på lyse hår skjønner du, men på meg har den fungert ypperlig på armene også. Jeg har ingen hår her nå! <3

    21. Jovana: Hehehe, nå måtte jeg le 😀 Du vil kanskje finne det litt slitsomt å måtte bruke produktet 1-2 ganger i uken i 2-3 måneder da. Det tar jo litt tid når man først må barbere og så bruke Silk’n Glide produktet 😀 Hehe! Ja, det tar ca 3 måneder å få fjernet alt hår under armene også. Det kommer litt an på hvor hyppig du bruker produktet, men jeg ville ikke ha brukt det oftere enn 2 ganger i uken ettersom det er stråling 🙂

    22. Line: Nå er det bare det som gjenstår å se da! Jeg tror jeg skal være permanent hårfri nå, men vi får se om hårsekkene på mystisk vis skulle bli fine igjen og produsere nye hår eller om jeg nå får være glattbarbert livet ut. *Fingers crossed for sistnevnte* 😀 Jeg har bare brukt den på armer, under armer og på leggene. Her har jeg mistet nesten all hårvekst nå. 🙂

    23. Amelia: Man kan bruke den på hele kroppen, i ansiktet og ved bikinilinja. Jeg ville ikke ha brukt den all over nedentil ettersom det ikke står i bruksanvisningen at man kan gjøre det, men jeg tipper den ville ha fungert der og. 🙂

    24. Hei, høres ut som en super produkt! Men synes det virker litt skummelt å bruke det i å med at det er stråling, kan huden bli ødelagt/skadet av dette produktet? Kunne vi få vite hvordan det har gått etter ca.2 mnd. til?

    25. Ordentlig laserbehandling kan koste flere tusen kroner på klinikker, og selv det kan ikke garantere at man blir 100 % hårfri. Så et produkt til 999,- blir for godt til å være sant med tanke på absolutt fri for hår resten av livet. Fortell oss gjerne om 20 år om det funket. Har dog ikke prøvd det, men let’s be real. Ikke vet man heller hva man stråler på huden sin.

    26. Er det strips eller noe til den eller blir den brukt med samme “tupp” hver gang? eller bruker man sånn krem som på ultralyd issh?

    27. Hei Marthe! Dette virker jo fantastisk bra, men jeg lurte på en ting; når du opplever at hårene er vekke må du fortsette med behandlingen eller kan du slutte helt? 🙂

    28. Det er dette med solarium som gjør at jeg ikke har turt å prøve produktet ennå da.. Men visst du har solt deg under behandlingsperioden, så tror jeg at jeg satser på at det går fint for meg også! Hehe! Hvor ofte har du tatt solarium under behandlingen?

    29. Anonym: Nei, det er bare denne maskinen. Ingenting skal tilføyes, byttes på eller noe som helst. Man trykker bare på en knapp så kommer denne strålingen og tar knekken på hårsekkene 🙂

    30. Nei jeg ønsker ikke å barbere leggene mine 2 – 3 ganger i uken, men det her må vel vær feil skrevet. Hvorfor reklamere for dette når du skriver at du ønsker å barber deg..

    31. Hei 🙂 Jeg har selv brukt produktet etter at det ble vist på bloggen din, og er så langt fornøyd med det. Men jeg lurer på noe. Er ikke å bruke det 1-2 ganger i uka litt for ofte? I bruksanvisningen står det i hvert fall en gang annenhver uke, og etter 4 behandlinger en gang hver 4. uke.
      Kan det være skadelig å bruke den hver uke? Du har jo snakket med dem personlig, så du vet kanskje noe jeg ikke vet? 🙂

    32. Hei Marthe! 🙂
      Jeg bare lurer på hvordan det var første gangen du skulle bruke den? 🙂 Var det vondt? Jeg har hatt min i over 3 uker, og har enda ikke turt å prøve den! :p hahah

    33. Hej Marthe.
      Der står i brugsanvisningen at man skal starte med at bruge den hver 2. uge og senere hen først hver 4. uge, så hvordan kan det være at du bruger den så ofte? Har din hud taget skade af det eller har du hørt/læst er sted at det ikke er farligt?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg