Lasagne med kylling og spinat

Mmm! Nå sitter det to sprikkmette jenter her i sofaen. Vi burde nok allerede stått på badet, men jeg har en blogg å oppdatere og Selini sitter og koser seg med en episode Grey’s anatomy. Den jenta er så snill. Fy søren, i dag kom hun hjem med en pakke til meg som takk for at hun har fått sove her i noen dager. Herlighet så skjønt! Vi gikk forbi en liten “bod” i sentrum hvor de solgte brente mandler i går, og da fortalte jeg at jeg aldri hadde smakt dette før. Tror dere ikke hun hadde vært og kjøpt en pose brente mandler til meg i dag? Inni denne pakken lå det både brente mandler og en nydelig julekrans i sølv fra Kremmerhuset. Åh, jeg får ikke sagt det nok. Disse venninnene mine er alle tiders. Det kommer til å bli helt tomt her når hun drar igjen! Jeg blir vel nødt til å flytte inn en ny venninne!

Over til det dette egentlig skulle dreie seg om.. Nemlig matlagingen! Jeg bestemte meg for å lage oss en ny, spennende lasagnevariant til middag i dag og resultatet ble riktig så smakfullt! Derfor tenkte jeg å dele oppskriften videre med dere. Håper det smaker! <3

Du trenger: 1. 400g kylling i strimler 2. 2 dl eplejuice 3. 3 dl matfløte 4. 3 ts grillkrydder 5. 350g spinat 6. 100g bacon i terninger 7. 200g lasagneplater 8. Krydderposen i Toro’s lasagnepakke. 9. 5 dl melk 10. 3 dl vann 10. Salat + 2 ss grønn pesto eller brød som tilbehør 11. Revet ost (så mye du ønsker)

Slik gjør du:
1. Start med å skjære opp kyllingen i mindre strimler. Stek den i en stekepanne med litt smør.
2. Tilsett baconterningene og stek også disse før du setter alt av på en tallerken og lar det hvile.
3. Stek 350g spinat i en stekepanne med litt smør. Bare i 2-3 minutt. Til spinaten har sunket sammen.
4. Kok 3 dl matfløte og 2 dl eplejuice opp i en kjele. La en liten håndfull ost smelte inn.
5. Dekk en ildfast form med matfløte/eplejuice/ost blandingen, og legg på et lag lasagneplater.
6. Hell så over kylling/bacon blandingen og fordel kjøttet godt ut over platene.
7. Over kyllingen legger du den ferdigstekte spinaten og et nytt lag lasagneplater.

8. Mål opp 5 dl melk og 3 dl vann. Hell dette i en stekepanne og kok opp sammen med krydderet fra Lasagnepakken.
9. Når dette har stått og kokt i 3 minutt heller du sausen over lasagneplatene og dekker med lit revet ost.
10. I mellomtiden kan du hakke opp det du ønsker å ha i salaten. Tilsett 2 ss grønn pesto for å få litt mer smak på den!


Stek midt i ovnen på 225grader i 20 minutt.

Velbekomme! Jeg er sikker på at dette faller i god smak hos dere også. <3
Nå skal jeg hive meg i dusjen så vi ikke kommer tre timer for sent. Heh!

18 kommentarer
    1. Hvordan har du det etter bruddet med Jonas? Jeg er selv i et forhold der jeg ikke er 100 % lykkelig, og er i tvil om jeg burde gjøre det slutt eller jobbe med forholdet. Det er utrolig vansklig, for jeg elsker kjæresten min og vil ikke såre han. Kan du skrive litt om hvordan du kom fram til avgjørelsen din? Da hadde du gjort meg utrolig glad!:)

    2. Hadde også satt pris på et slik innlegg som det hun over nevner, altså om hvordan du kom fram til at det var riktig å gjøre det slutt..
      Lurer også på hvor den nydelige, blå genseren er fra?

    3. Åh så koselig med gave ^^ Mmm så godt ut 😀 her har jeg nettopp sett finalen i skal vi danse må si jeg er veldig fornøyd 😀 ha en kjempe fin kveld videre og kos deg 🙂

    4. Du virker så glad og sprudlende om dagen, og som en super venninne som varter opp med lasagne og jentekvelder. Dette så veldig godt ut og jeg gleder meg til å prøve oppskriften i løpet av uken!

    5. Har fulgt oppskriftene dine LENGE, og tenkte det var på tide å legge igjen en kommentar og si at jeg syns du er kjempe flink! Får veldig mye inspirasjon av oppskriftene dine, og håper du fortsetter med dem. Nå har du vært så flink til å poste dem i det siste, me like! stå på 🙂

    6. Caroline: Å, jeg blir SÅ glad for slike tilbakemeldinger! Tusen takk Caroline 😀 Glad du liker oppskrift-innleggene mine, for de blir det definitivt mange flere av i fremtiden. Du må gjerne komme med ønsker også om du kan komme på noe som du gjerne skulle hatt en god oppskrift på 😀

    7. Kathrine: Tusen takk Kathrine <3 Jeg har det veldig veldig fint om dagen. Glad for å høre at det skinner igjennom blogginnleggene mine 😀 Håper du får lyst til å teste denne ut til uken for den var virkelig god! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg