Sånn går no dagan…

Okei.. Aller først! Gjett hvem som har klart å overtale Frantzen til å være modell for en helg? Hehe, jeg var ikke treg med å ta opp telefonen og finne Magnus på kontaktlisten da Marianne etterspurte en pen, høy, mannlig modell. Han måtte ha en natts tenketid, men så slo den store modellkarriere-drømmen hans inn. Hehehe, mulig han bare er for snill til å takke nei, men jeg kunne uansett ikke annet enn å hoppe av glede! -For vips der fikk jeg en brudgom og! Det var jo bare det denne brudemessen manglet. Dessuten får både dere og jeg se Frantzen bytte ut Reebok shortsen med en penere dress, og det blir helt sikkert heller ikke feil. Wuhuu! *loveråknipsebilde*

Hehehe, over til treningen! -For ja, det blir faktisk en hel del kvalitetstrening på meg også her i garasjen! I går var jeg ærlig talt sikker på at Magnus hadde tenkt til å ta knekken på meg. Etter å ha squatet i 45 minutt fikk jeg nemlig beskjed om å avslutte økten med 50 clean and jerks, og for hvert minutt jeg brukte måtte jeg ta 5 burpees. Når man bruker 15 lange minutter på å fullføre dette, resulterer det faktisk i 70 burpees! Jeg var dau allerede da jeg var halvveis, men det gikk med en heiende Magnus, og det føltes såå deilig etterpå!

En ny test har jeg også vært gjennom den siste uken og den må jeg bare dele med dere! Kanskje noen av dere spreke crossfitjenter der ute får lyst til å prøve dere på det samme og se hvor raskt dere klarer å utføre det på? Økten får dere under her, og for nøyaktig tre måneder siden utførte jeg den på 30 lange minutt. Vet dere ikke hvordan de enkelte øvelsene skal utføres så søk dem gjerne opp på youtube!

Ukens utfordring:
25 pull-ups med strikk
50 markløft
50 armhevninger på knær
50 box jumps
50 floor wipers
50 one arm Kettlebell snatch
25 pull ups med strikk

Forrige torsdag gjorde jeg akkurat det samme på 18,47 minutt! HURRA! Magnus loggfører omtrent enhver økt vi har sammen og jeg får alltid hjerte i halsen når han foreslår at vi skal ta en av de gamle øktene om igjen. Jeg har jo så lyst til å forbedre meg, men samtidig så husker jeg så alt for godt hvor kvalm jeg var etter å ha utført disse øvelsene på 30 harde minutter. Jeg tørr aldri å håpe på noe som helst og da er det virkelig en sann glede å se at tiden forbedrer seg med hele 10 minutt. Himmel, så giret og stolt man blir!

Nei, jeg håper dette gode mønsteret fortsetter i samme retning, for crossfit blir bare gøyere og gøyere! Stor takk til mannen som har klart å opprettholde motivasjonen siden oppstart for over syv måneder siden. Treningen min har aldri vært mer givende.

Okei, jeg må bare. I mean… Don’t forget to do your squats ladies! <3
Ha en sprek tirsdag dere! Sprettrumpen kan dere se mer til HER.

20 kommentarer
    1. Ble gira på å finne ut hvordan jeg gjør det! 😀 så lurer bare på om du gjør 25 pull-ups sammenhengende og videre over på 50 markløft, eller deler du det opp? Og tar du 25 pullups to ganger?

    2. Ingebjørg: Hurra! Så bra 😀 Jeg gjorde 25 pull-ups sammenhengende først, så 50 markløft og alle disse andre øvelsene, og så til slutt 25 nye pull-ups, men da var jeg så sliten at jeg tok 5 og 5 av gangen. 🙂 Fortell meg gjerne hvordan det går! 😀 Spennende!

    3. Har ikke så mye peiling på crossfit men skjønner ikke helt hvordan man kan få gjort øvelsene skikkelig hvis man skal gjøre det så fort som mulig, eller jeg helt på jordet?:)

    4. Camilla: Man kan gjøre øvelser riktig samtidig som man korter ned tiden betraktelig: Mindre pauser og mer eksplosivitet hjelper jo på. Trener man nok vil man jo klare å utføre øvelser raskere ettersom man blir sprekere 🙂
      PS: Dette er en annen Marthe som svarer:P

    5. Så sporty gjort av dere begge å stille i brudeshow. Det må jeg få med meg. Ellers er jeg ikke så inni crossfit trening og aner ikke hva alle øvelsene er. Kanskje du kunne hatt et innlegg hvor du forklarer hva squats, floor wipers og slikt er. Box jumps sier seg jo selv men mange uttrykk har ihvertfall ikke jeg hørt før og da tør jeg ikke stille til en time i tilfelle de bare sier ta en squat liksom og så må jeg se andre gjøre det før jeg vet hva jeg skal gjøre…

    6. Haha! La meg spørre… Hva er det Magnus har gjort med deg på bildet nummer to? Kastet deg opp i luften og tatt i mot, eller hva? Haha!!
      Han virker som en veldig motiverende trener som presser inn masse glede i treningen, du ser så glad ut 😀

    7. Du må love å ta masse bilder når dere skal være modeller, jeg klarer nesten ikke å vente med å se kjekke Magnus i dress!

    8. Frida: Hehehe, ja det stemmer 😀 Kastet meg i løften for så å ta meg imot igjen. Det var ikke så lett å fange på kamera, men du skjønte det! 😀 Ja, Magnus er kjempeflink på alle fronter. Kommer jeg med dårlig humør så drar jeg fra garasjen to timer senere med et smil om munnen. Det slår aldri feil 🙂

    9. Anonym: Ja, der sier du noe! Jeg skal jammen gå sammen med Magnus og prøve å få laget et slikt innlegg hvor jeg forklarer hvordan noen av disse øvelsene med rare navn utføres! 😀

    10. Emma: Floor Wipers er når man ligger på ryggen på bakken, holder en vektstang over hodet, løfter opp begge ben og fører dem samlet til annenhver side av vektstangen. En repetisjon er når du har ført begge ben til begge ender av vektstangen èn gang. Huff, føler meg elendig på å forklare, men her har du en videosnutt fra youtube: http://www.youtube.com/watch?v=VQLtfH9clx4 😀 Tusen takk Emma! God du er. <3

    11. Jeg må helt ærlig si at det virker som at det var du som gjorde det slutt med Jonas for Magnus. Ut i fra bildene og tekstene du har skrevet om pt-timene med Magnus så har jeg følt at du har vært så flørtete. Nå er det ikke lenge siden det ble slutt mellom deg og Jonas, og da syns jeg det er så tullete av deg og gni ting inn i trynet hans. Grunnen til at jeg leste denne bloggen var mye pga jonas også. dere virket så perfekte, og det sa du selv at det også var, men etter det ble slutt så har bloggen forandret seg. Du legger ut mer lettkledde bilder og gir mer faen, og du virker bare ikke helt som den personen du var.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg