Marthe svarer – Q&A

Du er så heldig som har så mange gode venner! Hvordan har du fått en så stor vennekrets?
For å være ærlig så aner jeg ikke! Jeg føler meg superheldig som har de venninnene jeg har, for de er alle sammen så alt for GODE. Jeg er ikke morsom, jeg har sjeldent noen interessante historier på lur og jeg er ingen psykolog, men jeg liker å tro at jeg er både glad og snill, og selvfølgelig er jeg der for vennene mine når de trenger meg. Dessuten er jeg den som ler av venninnenes gale historier. Noen må jo være den personen også! Hehe. Jeg tror bare det handler om å være grei, og sette pris på hverandre. Man blir ikke populær i klassen bare av å ha et pent ansikt. Du må være litt grei også! Det er de snille, inkluderende menneskene som får gode venner de har livet ut. Prøv å skaffe deg en vennekrets som holder deg oppe fremfor en vennekrets som drar deg ned. Jeg har alltid sagt at det er mye bedre å ha èn god venn enn tyve dårlige.

Selvtilliten din lyser opp gjennom alle bildene du tar. Hva er dine dirty secrets for å bli glad i deg selv?
La andre være andre. Ikke sammenligne deg med modeller, tv kjendiser eller dama på reklamen i motebladet. Fokuser på å være den beste versjonen av deg selv, for du er unik på din måte. Sett pris på komplimentene du får. Ta dem til deg, og tro på dem! Det er de mest usikre menneskene som slenger drit. Husk på det neste gang du blir kritisert av en du trodde var din venn. Å snakke nedlatende om andre kan få en til å føle seg bedre selv, men ærlig talt? Er det ikke da disse usikre menneskene det er synd på? Ta vare på deg selv, vær positiv og ikke heng deg opp i små feil du gjør. Alle har og gjør feil. Le av dem og kom deg videre. Gi deg selv ros når du gjør noe bra, og hev hodet. Vis folket hvem du er! Kroppspråket sier mye om en person.

Hva tenker du om at flere tusen mennesker synes det er interessant å lese om deg og din hverdag?
Jeg synes selvsagt det er rart å tenke på. Tanken på at så mange mennesker på et vis føler de kjenner meg, er ganske uvirkelig. Noen av bloggleserene mine ser faktisk på meg som en venn, og tanken på det gjør meg både rørt og glad. Det vil nok aldri gå ordentlig opp for meg, men når jeg setter i gang spørsmålsrunder som denne og spørsmålene tikker inn, kjenner jeg litt ekstra på det. I utgangspunktet skulle dette være en overfladisk blogg hvor jeg delte antrekk, skrev om skjønnhetsprodukter, dagens innkjøp, og gjerne litt middagsoppskrifter, men jeg ser jo hva veldig mange av dere egentlig skulle ønske at jeg skrev om. Jeg har sikkert fått hundre spørsmål fra sinte lesere som overhode ikke kan forstå hvorfor jeg ikke vil brette ut hele livet mitt på denne bloggen. Jeg har jo valgt å være en offentlig person! Ikke et eneste familiemedlem skal skjermes fra bloggen og aller helst skulle dere hatt det lille som er av familiekrangler, beskrevet i detalj. Jeg kommer nok aldri til å forstå meg helt på behovet for å vite absolutt alt hele tiden, men vi er forskjellige og det er bra. Jeg må likevel si jeg er glad det er jeg som bestemmer hva som skal utdeles på denne bloggen og hva som ikke skal det. Jeg kommer aldri til å la meg bli presset til å skrive om noe jeg ikke har lyst til, og det må dere det gjelder enten respektere eller hate meg for.

Jeg lurer på hvordan statistikken for antall sidevisninger ser ut? Man kan jo se statistikken for unike lesere, men jeg er innom bloggen din 3-4 ganger daglig. Derfor lurer jeg på om sidevisningsstatistikken er mye høyere?
Statistikken for antall sidevisninger ligger stort sett alltid på det dobbelte, så i gjennomsnitt kan man nok si at enhver bloggleser er innom 2 ganger daglig. Slik er det selvfølgelig likevel ikke. Noen er kanskje innom en gang mens andre trykker på “update” knappen fire-fem ganger daglig.

Hva er forskjellen på innlegg hvor det står annonse og innlegg hvor det står reklame?
Jeg tror aldri jeg har hatt et innlegg som er markert som “reklame”, men det bør ihvertfall ha samme betydning som “annonse”. Altså at innlegget er betalt. Er innlegget merket som “annonse” så betyr det at bloggeren har mottatt penger for å skrive blogginnlegget. Er innlegget markert med “sponset” så betyr det at alle eller deler av produktene som er blitt vist frem i innlegget er sponset og er innlegget markert med “affiliateslenker” så betyr det at bloggeren kan tjene penger på salg gjennom blogglenkene. Kjøper du en kjole fra Nelly gjennom min blogglenke så kan jeg altså tjene alt fra 10 til 18% av det salget hvis jeg har markert innlegget med affiliateslenker.

Du fikk bruddet i sommer til å virke så lett! Er du bare veldig sterk? Kan du skrive litt om dagene etterpå og hva som fikk deg til å komme deg videre?
Jeg har fått så utrolig mange mail fra lesere som går igjennom akkurat det samme nå, og som virkelig ikke vet hva de skal gjøre for å komme seg videre. Dere aner ikke hvor lyst jeg har til å hjelpe dere alle. Jeg er overhode ikke noe sterkere enn dere. Jeg tror bare det handlet om at jeg var så sikker! Selv da jeg lå urørlig i sengen og strigråt, visste jeg at valget vi hadde tatt var riktig. Når man ligger og har det forferdelig vondt så har man fort for å velge enkleste løsning, ta kjæresten tilbake (eller prøve), og bli lykkelig igjen. -Men hvor langsiktig er den gleden da? Det var jo en årsak til at dere gjorde det slutt i utgangspunktet. Tenk på hvorfor dere tok den beslutningen. Det er virkelig mitt aller beste råd. Ikke tenk på de gode minnene dere har sammen. Ikke nå. Bruk heller det du har av krefter på å fokusere på det negative.. Hvorfor dere ikke lengre kan være sammen.

Har du virkelig vært glad i personen du har vært sammen med så vil du de første ukene etter bruddet ikke engang orke tanken på å treffe nye gutter. Det er helt normalt å ikke ha lyst til å dra på byen, finne seg en kjekkas og flørte natten lang. Jeg hadde ærlig talt ikke lyst til å se noen de første dagene. Jeg ville ikke prate med verken venner eller familie, og jeg ville kaste opp av tanken på å opprette en profil på Tinder. -Men så dro jeg til Costa Rica og ble tvunget til å tenke på andre ting. Morsomme ting! Jeg ble kjent med nye mennesker, og jeg hadde hele tiden noe på planen! Jeg sier ikke at man må reise utenlands for å komme seg over eksen, men man bør virkelig finne på noe gøy! Ikke sitt så fryktelig mye alene hjemme i startfasen. Gå sammen med venninner, dra på sleepovers, og tilbring tid sammen med de som vil være der for deg. Etterhvert som ukene går, forstår man at man faktisk kan være lykkelig som singel også. Jeg smiler hver eneste dag og det er ingen mann som er årsaken til det. Jeg gleder meg til den dagen jeg skal inn i et nytt forhold, men samtidig så stortrives jeg i mitt eget selskap. Å lære seg det sistnevnte tror jeg er viktig før man finner en seg ny å dele livet med.

Hva håper du på å jobbe som når du er ferdig med studiene dine?
Jeg aner virkelig ikke! Jeg vet ikke engang om jeg vil bli noe innen kommunikasjon og visuelle medier. Akkurat nå kunne jeg faktisk tenke meg å jobbe innen tv og tvproduksjon, men meningene rundt yrker endrer seg hele tiden. Jeg er vanvittig ubesluttsom på den fronten! Jeg blir nesten bare nødt til å ta tiden til hjelp, studere i første omgang og se hva det blir til når studieårene går mot slutten.

Du virker som en person som kommer overens med alle. Er det en type mennesker du bare ikke har sansen for?
Hmm.. Nei, jeg tror jeg er en sånn person som kommer overens med de aller fleste, men det betyr ikke at jeg liker alle type mennesker like godt. Jeg er ikke en “må alltid ha rett” jente og jeg verken protesterer eller diskuterer for å få det som jeg vil. Går jeg sammen med en venninne eller en kamerat som jeg vet ikke kan fordra å tape, velger jeg gjerne å jatte med fremfor å ta opp diskusjonen og fortelle hvor dypt uenig jeg er. Det er selvfølgelig måte på hvor mye jeg går med på og si meg enig i, men noen ganger synes jeg ikke det er verdt å skape dårlig stemning ved å diskutere to relativt uviktige meninger riktige eller gale. Det er sånn jeg er! Kall meg gjerne konfliktsky. Noen ganger tror jeg det er sunt, mens andre ganger kan det være det stikk motsatte. Jeg krangler nemlig ikke med mindre jeg virkelig føler jeg eller mine blir ordentlig urettferdig behandlet, og da snakker vi gjerne om flere situasjoner som over tid har hopet seg opp og som jeg aldri har orket å ta tak i. Til slutt kommer jeg til et punkt hvor jeg ikke klarer mer og da kan jeg jammen være både vanskelig og langsint. -Men nei, det er ingen type mennesker jeg virkelig ikke har sansen for. Jeg ville ikke ha reist på en 2 ukers ferie med tidenes stabeist, men det gjør meg ingenting å tilbringe tid sammen med personer som er stikk motsatte fra meg og min personlighet.

Hvordan har treningen din endret seg etter at du begynte med personlig trener?
Å trene er ikke lengre et orke eller ikkeorke-spørsmål. Jeg VIL trene, og jeg MÅ trene. Jeg har en avtale om å møte Magnus til en tid og et sted. Det er blitt en slags forpliktelse, men samtidig en gøy forpliktelse. Det er noe jeg ser frem til, og noe som også motiverer meg til å hive på joggebuksa og ta burpees hjemme på stuegulvet. Det kan jeg love dere ikke ville ha skjedd for syv måneder siden. Det sprekeste jeg kunne finne på den gang var å ta en joggetur etterfulgt av noen sit-ups på saueskinnsteppet. Målet var ikke å være så fryktelig sterk, men å se bra ut i bikini. Være slank med pene magemuskler. I dag er det ikke akkurat det jeg tenker på når jeg leker med vektstangen i crossfitgarasjen. Jeg vil selvsagt se bra ut i bikini også, men aller mest vil jeg bli flink i alt, sprek og allsidig sterk. Jeg føler jeg har fått en bedre forståelse av hva det er å være sunn, og jeg lærer fremdeles hele tiden noe nytt. Treningen min har blitt MYE mer variert og motivasjonen min går derfor ikke lengre i høye og lave bølger.

 

Er du lei av å blogge eller har du bare en periode hvor du har mye å gjøre?
Jeg er overhode ikke lei av å blogge, men det er noen ting som spiller inn på hvorfor jeg ikke får oppdatert dere som jeg vil om dagen. 1. Jeg har ingen fotograf lengre. Selvutløseren er mitt verste mareritt. For det første så klarer ikke kameraet mitt og fokusere riktig når jeg må løpe frem og tilbake fra knappen til stedet hvor jeg skal stå og posere. Jeg får ett bra bilde av hundre, og det gjør meg så vanvittig frustrert. 2. Jeg har ikke bil. Skal jeg ikke kjøre selvutløser og ta bilder av meg selv så må jeg ha noe annet å ta bilde av. En bloggoppskrift, noen nye klær eller et DIY prosjekt foreksempel.. Hva må jeg da? Jo planlegge, skrive handleliste og handle. Dette tar tid. Å komme seg på butikken tar ikke lengre fem minutt. Bussen går to ganger i timen, og jeg vet dermed at bare handlingen vil ta meg en hel time. Matlagingen med bildeknipsingen tar kanskje også en hel time og bloggingen tar enda en. Når jeg da etter tre timer endelig er ferdig så har jeg ett blogginnlegg! Det er jo ikke bra nok, så da må man i gang med å planlegge neste post. Tidligere kunne jeg bare sette sammen et antrekk hive meg i bilen og få Jonas til å knipse noen superlekre bilder på 10 minutt. Nå må jeg sette meg på nok en buss og selvsagt finne en venninne som har tid og lyst til å gjøre jobben. Samtidig så skal jeg studere, trene og være sosial om kvelden. Det er vanskelig å kombinere alt sammen, men motivasjonen er nå på plass og jeg jobber med saken. <3

Jeg har bestilt time til gelenegler og lurer på et par ting. Sliter det på dine egne negler? Hvor mye koster det og hvor lenge varer det? Er det noe du vil anbefale?
Gelèneglene jeg stadig setter på hos Anita på Auds minste er absolutt å anbefale. Jeg hadde ikke dratt på besøk hver måned siden november i fjor hadde det ikke vært for at jeg virkelig var avhengig. Det er ikke sunt for dine egne negler, men de blir heller ikke ødelagte av gelèen. Når mine negler ramler av etter 4-5 uker så har jeg stort sett alltid lange, naturlige egne under. De er gjerne litt tørre de første 2-3 dagene, men etter å ha vasket hendene, smørt dem inn i litt krem og gjort hverdagslige ting så blir de akkurat som normale igjen. Klarer du da å la være å bite så kan du velge selv om du vil ha dine egne naturlige lange eller om du vil inn til Anita igjen og legge på et lag gelè kun for forsterkningens skyld. Jeg velger noen ganger forlengelse og noen ganger bare forsterkning av mine egne, med en pen farge selvfølgelig. Forlengelse med fransk manikyr eller bare en farge, koster 800 kroner om jeg husker riktig.

Redigerer du huden din eller redigerer du bort noe på bildene du legger ut?
Nei det gjør jeg ikke. Jeg har aldri redigert ansiktet mitt, fjernet en kvise eller noe annet på noen bilder som er blitt lagt ut her på bloggen, men headerene mine er stort sett alltid redigerte. Her får nemlig Annika frie tøyler og da blir gjerne øynene hakket blåere og tennene hakket hvitere. Hehe! Sånn er det når man forstår seg på photoshop.

Hvordan ser du for deg at de neste 5 årene dine blir?
Ohoi. For et vanskelig spørsmål. Jeg vil tippe at jeg studerer til jeg er 25. Fortsetter jeg å leve av bloggen ved siden av studiene så har jeg også som mål å skaffe meg mitt eget sted innen den tid, men om det blir med en mann eller alene vil tiden vise! Hehe, de neste to årene aner jeg ikke hvordan ser ut. Kanskje er jeg forlovet? Kanskje er jeg gift? Jeg vil ihvertfall ha en stykk bebis før jeg når 30! -Og mellom alle disse store planene har jeg lyst til å reise og oppleve mye, mye mer.

Håper dere liker innlegget! Nå hopper jeg avgårde på zumba!

61 kommentarer
    1. Liker svarene dine, men er litt skuffet at du ikke tør å konfrontere de litt vanskeligere og mer personlige spørsmålene jeg så dukket opp i kommentarene til Q&A innlegget. Jeg tror oss leserne hadde satt pris på enten svar på disse spørmålene, eller at du sier ifra at du ikke har lyst til/ikke føler du må svare på slike spørsmål 🙂

    2. Takk for fine svar, og på svaret om gelenegler! Tok det idag, og ble kjempefornøyd! Så får vi se om jeg blir avhengig og tar nytt hver gang de blir dårlige etter noen uker, eller om jeg beholder mine egne. Ha en fin kveld 🙂

    3. er veldig enig med kommentaren ovenfor. du velger bare spørsmål som får deg til å virke som en syykt bra person (ikke at du ikke er det altså..), men vi vil gjerne bli kjent med deg mer personlig og du tar spørsmål som man “kan tenke seg til” på en måte.. veldig skuffet faktisk,

    4. Enig med de to over her. De spørsmålene du har valgt å svare på er veldig overfladiske. Det er nok mange som gjerne vil bli litt “bedre kjent” med deg. Skuffet jeg også..

    5. er så kjipt du aldri svarer på de spørsmålene som gjør slik at vi kan kjenne deg bedre…
      HAR DU SILIKON? mulig å få et svar på det? lurer på det hver gang du legger ut bilde av deg.. sykt irriterende å aldri få svar

    6. synd å si det marthe, men syntes det var noen utrolig kjedelige spørsmål 🙁 syntes du skal lage en del 2 av denne spørsmålsrunden, for såg det var mange gøye spørsmål i forje innlegg 🙂

    7. Utrolig dårlig spørsmål du har valgt, det er tydelig du har kun velgt de som passer deg best.viss du ikke tørr å stå innen for valg av silikon f eksempel, hva er da poenge med å ha det? hva er poenge med å legge ut bilder på instagram når du ikke kan si noe mer om de, når du vet folk kommer til å spør deg om det? overfladiske spørsmål og svar som du har valgt nå gjør ikke til at noen av oss blir bedre kjent med deg. det er du alene som har valgt å ver en offentlig person, da må man kjøre løpet ut også.

    8. Boring.. Hadde gledet meg masse til svarene men disse var jo bare drit kjedelig. Ikke alle jeg gadd å lese engang.

    9. Hei Marthe! Du er vell en av de eneste bloggene jeg fremdeles følger etter flere år! Jeg vil rett og slett bare skryte litt av deg, for du inspirerer utrolig mange, inkludert meg. Du virker utrolig sterk, godhjertet, snill og glad! Mye av det du skriver av og til kjenner jeg meg igjen i, og det tror jeg også andre gjør! Håper du har det like bra som det ser ut som! Ønsker deg all lykke! 😀 Forresten, jeg vet du har lagt ut flere oppskrifter på bloggen og slik.. Jeg er kokk, og visste du at vi faktisk har brukt noen av din oppskrifter på arbeidsplassen min? haha!

    10. Morsomt at du har valgt alle de “positive” spørsmålene 😛 Ser flere har påpekt det over også. For all del, du velger selv hva du vil svare på og ikke, men du er ikke lengre like spennende som du var før. Har full sympati for at du ikke har anledning til å dra så langt pga mangel på bil osv, men du har tross alt mange lesere som forventer gode innlegg og inspirerende oppdateringer. Stort sett er du god på dette, men det har blitt hakket dårligere siden i sommer … Godt at du er på saken, jeg vil nemlig ikke at bloggen din skal bli “kjedelig” etter flere år hvor du har vært sprudlende, spennende og interessant. Stå på, Marthe! Gleder meg til du er back on track 🙂

    11. hva er egentlig vitsen med q&a når vi aldri får svar på det vi egentlig vil vite. utrolig kjedelige spørsmål du velger ut. har lest bloggen din i 3 år, men nå gidder jeg ikke mer.. veldig overfladiske og kjipe innlegg. savner når du var mer personlig, masse gode oppskrifter, fine antrekksbilder.. jeg synes jo du er en interessant jente! men den siste tiden har det ikke vært noe spesielt spennende å komme innom bloggen din.

    12. Du har alltid vært den eneste bloggen jeg har sjekket hver dag, og du er det fortsatt. Du er et stort forbilde for mange, inkl meg. Men, jeg må nok slenge meg på resten ovenfor å si at disse spørsmålene var kjedelig ift alle spørsmålene som kom inn denne gang. Dette her med din mor synes jeg faktisk er en privatsak du ikke har verken vist bilder eller snakket om. Og det synes jeg kan forbli slik. Men ta silikon f.eks. Ja, det er kanskje en privatsak om du har tatt dette og du skal velge selv om du vil svare på det eller ei. Men hvorfor da legge ut bilde på bilde der du faktisk sitter i bikini med de sprettpuppene, men nekte å svare? Jeg føler med en gang du er på spa eller bader eller trener og får mulighet til å vise frampartiet, gjør du dette! Puppene er jo slik som enhver jente ønsker seg, og alle spør fordi de mener de er fantastisk flotte! Hvorfor da ikke bare svare, enkelt og greit? Selvsagt lurer vi da på dette, altså om du har silikon, heeele tiden.I tillegg skriver du at vi er så sykt nysgjerrige, men du hadde da aldri lagt ut bilde av denne mannen dersom du ikke ville ha oppmerksomhet for det. Du skaper reaksjoner på slik, og det er nettopp slik du vil ha det? Hvorfor da klage på at vi er så nysgjerrige? Jeg bare skjønner ikke helt..

    13. Caroline: Jeg kan ikke annet enn å le av dette. Dere vil ikke ha sånne overfladiske spørsmål.. Dere vil heller ha svar på om jeg har silikon eller ikke. For da blir dere mye bedre kjent med meg.. Hehe, jaja!

    14. Sikkert noen som har kommentert det før meg, men du må jo skaffe en fjernkontroll!!!:) da stiller du deg der du vil, også trykker du på fjernkontrollen og kameraet fokuserer før det tar bilde 😀

    15. du er fin, du!
      du bestemmer selv hva du skal svar på. Ønske du ikke svare på silikon spm osv, er det selvfølgelig ikke noe galt i det. du deler det du føler for å dele!
      Hilsen en fast leser, som eeelsker deg, hihi

    16. Har lest bloggen din veldig lenge, og synes du virker som en super jente!! Ser at veldig mange her skriver at du bare svarer på overfladiske spørsmål, og ja det gjør du. Men så må de ikke glemme at enkelte ting er noe man vil holde for seg selv. Noen ønsker å dele alt av privatliv med tusenvis av mennesker, andre ikke. Jeg har respekt for at du ikke ønsker å dele ditt innerste privatliv gjennom bloggen, og det må virkelig flere også få!
      Jeg personlig ville heller aldri ha skrevet om ting som er veldig personlig, for så å dele det med tusenvis av mennesker.
      Selvfølgelig vil folk være nysgjerrig, og stille spørsmål og det får de bare gjøre! Så lenge DU ikke ønsker å dele noe, så gjør du ikke det!
      Håper ellers du får en fin uke, og koser deg masse! Jeg digger både deg og bloggen din <3

    17. Skjønner ikke hva folk klager for. Bloggere må da ha lov til å ha privatliv de også. Vi har ingen rett til å bli sura/skuffa/sint for at de ikke vil dele alt om seg med oss. Hallo? Dere velger selv å lese bloggen, om dere ikke liker den, så la vær. For min del blir i alle fall ikke Marthes blogg bedre om hun gir svar på hvorvidt hun har silikon eller ikke, eller hvorfor hun ikke skriver om sin mor.
      Marthe: Du har en nydelig blogg, og jeg synes du er inspirerende uten å være for overfladisk. Du er en av de som faktisk ikke klager over at du må blogge og hvilken slitsom jobb det er, men virker positiv og takknemlig for de mulighetene bloggen gir deg. Liker særlig godt mat- og treningsinnleggene dine. Takk for at du i alle fall gir meg et positivt avbrekk fra min hverdag når jeg går inn på din blogg.

    18. Heisann! 🙂
      Lurer bare på hvordan du trives på UIA? Hvordan er skolen, og miljøet?
      Vurderer selv å søke der til neste år! 🙂

    19. Folk bryr jo seg om overfladiske ting som silikon osv… Så hva snakker dere om, dere som klager? Det spiller da for faen ingen rolle om hun har silikon eller ikke, hvem hun dater, eller hvordan hennes forhold til foreldrene er? Hva i alle dager får dere ut av å vite det? Hvis dere mener dere blir mer kjent med Marthe ved å vite om hun har silikon, da blir jeg rett og slett skremt! Synes Marthe skriver godt for seg, og så får dere heller sitte å lure dere som er så himla opptatt av silikon og pupper! 😀 Klem til deg Marthe, for at du er den du er!

    20. Søte Marthe, har lest bloggen din nesten siden starten og jeg må si at jeg syns du virker som en fantastisk jente 🙂 Du inspirerer både når det kommer til mote, trening, diy og mat..og du er alltid positiv og takknemlig for de mulighetene bloggen din gir deg 🙂 Og til alle dere over her som klager på at Marthe ikke svarer på de mer personlige spørsmålene.. Hadde dere ville brettet ut om absolutt alt som skjer i privatlivet deres på en blogg som blir lest av flere 1000 mennesker?? Jeg ville iallefall ikke gjort det, og forstår veldig godt at Marthe ikke ønsker å gjøre det..:)

    21. Hva er det dere maser om silikon for? Marthe har jo innaktivt svart på spørsmålet hver gang noen har spurt om det. Og det at hun ikke tørr å stå for det forsterker det jo bare mer? Ja hun har silikon. Get over it.

    22. Eg bare ler -noen er helt idiot i hodet -tror de at du mirakuløst skal svare på ALLE de spørsmålene du IKKJE har svart på ør og eller har sagt at hallo dette er det eg svarer på og dette er min grense. Du er ikkje nett Sophie Elise heller som desverre ikkje har NOEN grenser -og det er sagt i aller best mening -til dere begge 🙂
      Det er DIN blogg og det er du som bestemmer hva du poster av private og mindre private innlegg.
      Eg savner DIYs og litt morsomme tips og Bella <3 , men eg VET hvordan det er å ikkje ha bil og at ting tar tid og at Bella ikkje var din hund, bare til låns:)
      Eg er utrolig glad på dine vegne at du har det så bra og at du er så sterk og har vokst som person gjennom tiden eg har fulgt deg og eg følger med videre selvfølgelig
      ha en vidunderlig dag og håper den blir strålende <3
      klemmeting

    23. Da fikk jeg svar på om du har silikon (tror jeg) Hvis du ikke hadde hatt det hadde du vell bare sakt det? men siden du aldri vil svare så betyr det vell at du har det? Man ser jo det egentlig også siden det står ikke i stil til kroppen din (ikke negativt ment, men brystet er jo fett så er jo rart du har mye fett der og ikke andre plasser)
      Grunnen til at jeg lurer sånn på det er fordi jeg skal ta det om 1 års tid, og hadde så lyst å spørre om du kunne lage et innlegg om hvordan det var, hvor du tok og hva det kostet. Også lurer jeg på om det skjedde noe i seinere tid som gjør at du må operere på nytt eller noe 🙂 er veldig nærvøs for å gjøre det inngrepet men gleder meg såklart også. Dette er noe jeg har tenkt på siden jeg var 15 år. (Er 20 år nå)

    24. kan du ha et innlegg der folk kan si hemmelighetene sine? jeg syns jeg kan huske at du har hatt noe sånt før! 🙂 elsker bloggen din!

    25. Artig at folk henger seg veldig opp med dette silikon. Man kan jo tenke seg fram til det selv.
      Nakenhet selger. Har det alltid gjort. Skal innrømme selv at jeg klikker meg inn her for å se bikinbilder, og det vet Marthe (og andre bloggere). De fleste som er øverst på topplisten legger ut lettkledde bilder. Og det med at hun ikke innrømmer å ha tatt silikon skaper jo bare større debatt og interesse. All PR er god PR.
      Ingen har så faste naturlige store bryster som det. Enkelt og greit.
      Til Line som vurderer å ta silikon… Marthe er ikke fasit. Irriterer meg litt over blogglesere som må spørre bloggerne om tips og råd (spes fotballfrue sitt kommentarfelt). Det står utrolig mye på nett om silikon (Marthe er ikke den eneste i Norge som har tatt det) og flere bloggere har skrevet om det.

    26. Jeg respekterer at du vil holde privatlivet ditt for deg sjøl. Derfor spør jeg aldri disse private spørsmålene når du har spørsmålsrunder. Men ja – jeg må nok innrømme at jeg har blitt litt nysgjerrig på visse ting sjøl etter at samtlige lesere har stilt det samme spørsmålet hver gang du har snakket om familie eller lagt ut bilder av deg selv i badetøy. Tenkte faktisk ikke over saken før folk begynte å spørre, så pga det så har jeg blitt en smule nysgjerrig også. Men som sagt – jeg respekterer privatlivet ditt og syns for all del at du skal plukke ut de spørsmålene som er passende for deg å svare på.
      Når det er sagt, så trur jeg folk stiller disse spørsmålene, fordi dem kanskje ønsker å bli bedre kjent med deg som privatperson også, og ikke bare som en overfladisk blogger. De vil se den mer ekte siden av deg, hvor livet ikke er fremstilt som superpositivt, plettfritt og fullstendig fantastisk hele tiden. For det er jo nemlig slik livet ditt virker å være, når alt skal handle om shopping, klær, sminke og fester.
      Jeg har for all del ingenting imot det, men må likevel innrømme at noen personlige innlegg hadde vært kjekt å lese en gang i blant. Og da snakker jeg ikke bare om det som skjer ifht bloggen, men også det som skjer bak.
      Sier ikke at du skal dokumentere hver minste detalj av alt som skjer i livet ditt, men når folk stiller det samme spørsmålet hele tiden, så vil jeg vel nesten si det er bedre å bare svare ærlig på det enn å overse det fullstendig. Folk blir tross sykt nysgjerrige og spørsmålet vil alltid komme til å dukke opp helt til det blir besvart.
      Det er trasig, men sånn er det. Folk ønsker å bli bedre kjent med personen Marthe og ikke bare den overfladiske Marthe.
      Jeg har hvertfall noen forslag til deg: Kjør en ny kategori som heter “Tankespill”. I disse innleggene kan du dele dine personlige tanker om ting som opptar deg. Ikke om overfladiske ting vel og merke, men litt viktigere ting som kanskje kan gi folk en liten reminder eller en påminnelse. Eller så kan du jo lage en annen kategori, der lesere får mulighet til å dele sine historier med flere andre. Kanskje du blir litt inspirert av dine lesere på en mer personlig måte, og kanskje for alt du vet, så vil kanskje dine lesere hjelpe andre mennesker som er i en vanskelig situasjon.
      Du er et stort forbildet for veldig mange, Marthe – så er det en ting leserne ville satt pris på, så er det at du engasjerer deg i andre sine liv og gir dem en mulighet til å dele både tanker og følelser som kanskje kan hjelpe eller inspirere andre på en god måte. Noen ganger så trenger ikke de personlige innleggene å handle om deg og ditt privatliv, du kan også legge fokus på andre sine liv også. Tross alt så fins det mye viktigere ting å fokusere på i denne verden, enn klær, sminke og hår. Vi har for mye av dette allerede, så kanskje det er på tide å tenke litt nytt for engangs skyld?? 🙂

    27. Mener at Marthe har svart på dette før.
      Marthe Borge svarer.
      Trine: Brystene blir ofte større når man begynner på p piller ja. Det stemmer nok det 🙂 Og det kan nok ha vært tilfelle hos meg også, men man får ikke ballongstore av den grunn. Alle i min familie har “store fordeler” og det er vel der jeg har det fra tenker jeg 🙂
      Anette: Hei Anette! 🙂 Jeg har nok ingen silikon og kan lite på det området dessverre. Hehe 🙂

    28. Haha, må le av en del av kommentarene her.. Det er da helt opp til Marthe å velge hva hun vil svare på? Mange svar er å finne i tidligere spørsmålsrunder, og det hadde vært litt kjedelig for oss som har lest bloggen hennes lenge om hun hver gang skal svare på de samme spørsmålene 😉 Til dere som lurer på om hun har silikon så har hun faktisk svart (maange ganger) på dette spørsmålet; og hun sier hun ikke har gjort det, men tar det som et kompeliment at folk spør.
      Jeg elsker bloggen din, Marte og håper du fortsetter for alltid! Blir alltid glad av å lese det du skriver og du er veldig flink til å inspirere 🙂 Blogg så ofte eller sjeldent du vil, skjønner at du har mye å gjøre ved siden av studier! De trofaste leserne dine vil alltid titte innom uansett <3
      Håper du har en fantastisk uke 🙂

    29. Hærlig å få lært noe nytt om deg 😀 Stå på videre med den gode jobben du gjør med bloggen 😀

    30. må bare le.. Er det mulig å være så desperat etter å få greie på om en person har silikon eller ikke? Er tusen andre steder folk kan finne info om dette, hvis dere lurer så sykt på hvordan det er ?

    31. ALLE disse svarene var vel ikke noe nytt for oss som har lest deg en stund? Syns bloggen din har blitt så kjedelig – det går i treningsinnlegg (MANGE), mat, gamle bilder (oppsumering), ordner neglene (1000 gang), intragram (få flere følgere) og noen interessante innlegg når du reiser eller alkohol med venninner. Den ekte Marthe med humor og muntlige innlegg har litt forsvunnet syns jeg? :/

    32. Det er nok ikke silikon puppene folk bryr seg om, men de spørsmålene som går om å om igjen i kommentarfeltet.. Nemlig de spørsmålene om moren hennes og kristinabe.

    33. Uansett hvilke spørsmål du velger å svare på, så svarer du på de på en ordentlig og utfyllende måte! Synes det er bra av deg å ikke svare på alt mulig, i forhold til de andre rosabloggerne som hvertfall er overfladiske!! beste bloggeren jeg vet om hvertfall! Stå på videre, og synes du er fantastisk som ikke “må” handle og vise fram alt av merkeklær, men heller vise inspirerende innlegg med flotte klær fra de normale butikkene, som de fleste faktisk har nok penger til å handle i! Go’deg spreka, du er et stort forbilde <3

    34. DEN BLÅ GENSEREN DU GÅR MED, SOM HAR HØY HALS, HVOR ER DEN FRA OG HVA ER PRISEN PÅ DEN? ELSKER DEN!!!!

    35. Huff, jeg føler med deg, Marthe! Å skulle forholde seg til hva flere tusen fremmede mener at de har rett til å forvente at du utleverer om deg selv må være veldig slitsomt, og denne runden her bare beviser det. Kanskje de som leser kan vurdere å respektere at bloggere er forskjellige, og at de har rett til å fremstille seg slik de vil? Personlig synes jeg det er forfriskende at ikke alle er like utleverende og dypt personlige hele tiden? Det er ikke alltid jeg vil lese om familieproblemer eller psykiske plager liksom.. Marthe skaper glede og begeistring med sine veldig sprudlende og positive innlegg, og det finnes andre blogger du kan lese hvis dette provoserer deg. Marthe, jeg er nok et stykke utenfor målgruppen din sånn rent aldersmessig, men jeg klikker meg ofte inn fordi engasjementet ditt og det gode humøret ditt smitter! Greit nok at du selger et produkt, men ikke tro at du må forandre deg på noen som helst måte. Håper du føler deg bedre i dag, og sender deg en støttende klem. 🙂

    36. Tror mange burde tenke på at den Marthe vi kjenner er gjennom bloggen. Vi ser ikke “hele” Marthe. Jeg tror mye av grunnen til at folk sier hun er overfladisk ligger nettopp i dette. Tenk litt på at hun også har et liv “utenom” bloggen – et privatliv. Bloggen er jobben hennes. Hvilke bilder og slikt legger man ut på f.eks. instagram? Det er jo stort sett bilder man er fornøyd med. Men allikevel kan det hende man har en grusom dag. Det jeg prøver å si er at med sosiale medier ser man ikke “alt”, det er ikke hele virkeligheten.
      Jeg synes det er trist at noen skal få slike kommentarer på noe som man har lagt mye arbeid i.
      Heia deg, Marthe! 🙂

    37. Veldig kjekt å lese! Takk for at du tok deg tid til å svare på spørsmålene. Du virker som en kjempekjekk og morsom person 🙂

    38. åå blir så frustrert og irritert på de personene som kommenterer stygge ting ovenfor her… Jeg skjønner ikke at de i det hele tatt tar seg tid til å kommentere det. Når noen har lagt så mye tid i et innlegg for å svare på spørsmål så slenger man bare dritt tilbake, herlighet blir så irritert. Skjønner virkelig at kommentarene går innpå deg, men det er så lite rettferdig at noen skal kommentere det arg.
      Du virker som en utrolig herlig person Marthe! Keep up the good work! Han en fortsatt strålende dag fine deg 🙂

    39. Som S sier over her, om hun har silikon eller ikke har hun svart på før. Les i arkiv osv. Og jeg syntes dere skal respektere at hun ikke vil brette ut privatlivet sitt. Hadde vært morsomt å sett hvis dere fikk alle de spørsmålene hun får, om dere svarer på alt. Og mange av tingene dere spør om har dere faktisk ingenting med. Dere KJENNER henne faktisk ikke, dere tror det, og man blir bedre “kjent” med henne fordi hun blogger, men dere er ikke bestevenner, så jeg skjønner godt at hun ikke forteller dere alt. For dere har ikke rettigheter til å vite det, og det er ikke deres sak å vite det.
      Syntes du var flink jeg, Marthe. UIA gjengen får stå sammen 😉
      Henriette

    40. Alle ser jo at Marthe har silikon. Hu e tynn som en flis og brystan ser IKKE naturlig ut. Står ikke i stil til den spinkle kroppen hennes. Rart å ikke kan stå for det når man gjør et slikt inngrep, koffor ska man lyg til sæ at man ble fødd sånn? Du lure ingen. Du E overfladisk.

    41. FOLKENS!
      Jeg vil bare si at det går ann å være tynn og ha store pupper. Jeg selv ser ikke på meg som spesielt tykk, men puppene mine er fortsatt veldig store. Det er bare sånn det er. Man behøver ikke ha silikon selvom man har større pupper enn cup A. Skjønner at dere blir sjalue (hehe) men det finnes viktigere ting en silikon og pupper her i verden. Og det er veldig utrivelig å få spørsmål om puppene sine slengt etter seg hele tiden, sett fra personlige opplevelser.

    42. Morsomt å lese dette her. Marthe har svart MANGE ganger at hun ikke har silikon, og kroppen hennes er helt naturlig. Jeg er som mange andre utrolig misunnelig på henne på akkurat det området, men er absolutt ikke noen grunn til å hakke ned på andre…
      Go Marthe!

    43. Liker at du svarer langt og utfyllende på spørsmålene, veldig bra!:) Ville bare si at jeg virkelig liker bloggen din, og at jeg håper du fortsetter å blogge like mye om trening og sunn mat som til nå. Du har virkelig motivert meg til å skjerpe meg på treningsfronten, du er ett godt forbilde!

    44. Synes du gjør en kjempejobb med innleggene dine! Ikke ta deg nær av denne kritikken, fordi du gjør det faktisk utrolig bra. Synd at folk skal være så utrolig harde mot deg, jeg seg iallefall ikke noe feil med dette innlegget. Lange, men konkrete svar! godt jobbet, Marthe <3

    45. Det var da mye rart å lese her i kommentarfeltet… Syns det var veldig bra dette innlegget- gode svar! Heier på deg- synes du er kjempedyktig!

    46. Hej Marthe 🙂
      Mitt företag kommer snart lansera våra senaste eleganta modeprodukter och göra en exklusiv förlansering till större bloggare och kändisar.
      Eftersom du bloggar om mode och har en cool stil som passar vårt varumärke får du gärna välja ut en modell och färg som du gillar.
      Maila mig om det hade varit intressant så kan jag berätta mer och skicka bild på våra produkter
      Ha en bra dag! 😉
      Carl

    47. Fikk så vondt inni meg av å lese innlegget over, så tenkte jeg skulle legge igjen en kommentar om hvor mye jeg likte dette innlegget og måten du svarer utfyllende på spørsmål. Syns du er en dyktig og inspirerende blogger, og fortjener kun det beste! Pleier ikke å legge igjen kommentarer, det gjorde jeg heller ikke da jeg først leste dette innlegget, men følte for å legge igjen noen oppmuntrende ord. Du er topp, Marthe!

    48. Jeg ble veldig positivt overrasket over spørsmålene og svarene, men nå har ikke jeg vært innom kommentarfeltet da du ba oss stille spørsmål. Jeg følte at dette var et fantastisk fint innlegg der du lot oss bli bedre kjent med deg, så jeg vil bare si at du får stå på videre. Du virker som en herlig jente!

    49. Føler nesten at jeg er nødt til å legge igjen et par fine ord etter at jeg leste gjennom kommentarene over her. Synes det var et veldig fint innlegg jeg, og du svarer godt og utfyllende på spørsmålene, ikke minst! Du er kjempe flink, og jeg må ærlig innrømme at jeg ser veldig opp til deg. Stå på videre flinkeste Marthe!! Jeg heier på deg.

    50. fy søren så frustrerende.
      1. PUPPER er overfladisk, spørsmål om pupper er overfladisk, svar om pupper er overfladisk. Et utseende er overfladisk. Det er ikke slik man blir kjent med en person.
      2. det faktum at noen tar silikon, kan ikke regnes som like overfladisk som det å spørre om det. Dette gjelder deg lenger oppe her som skriver “du E overfladisk”. Alle bryr seg om sine egne pupper, de overfladiske bryr seg om andre sine.
      3. Om marthe legger ut et bilde av en herremann, så kan det bety så mye som at hun henger med en herremann. Man kan ha både gutte- og jentevenner. Og om de driver på, om hun ikke vil si det enda, kjenner dere henne mindre som person av den grunn? Det er så dårlig argument at det kan nesten ikke regnes som et argument en gang. Har dere tenkt at det kanskje ikke er så kjekt for jonas å lese om marthe og hennes gutter, kanskje det ikke er så kjekt for familien til både marthe og jonas å se en ny gutt på bilder, og om det så ikke holder mellom dem så kommer det en ny senere og hvilken bås setter dere lesere henne i da? da er hun plutselig hore, dette har man sett før hos andre bloggere.
      Få det inn i hodene deres at hun deler det hun vil dele, og andre ting dere føler dere ikke vet, kommer nok etterhvert svar på det også. Tror dere virkelig hun holder en kjæreste i skjul for alltid, uten å nevne noe om det på bloggen? neppe.
      DERE er overfladisk. man blir kjent med folk på måten de oppfører seg på, tingene de sier, tingene de mener. Ikke hvem de er med eller hvordan bh-størrelse de bruker. Om dere ikke er enig i det, så prøv å bli kjent med noen andre heller.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg