Dette visste du ikke om meg..

Jeg føler meg grådig når jeg takker ja til kvitteringen på dagligvaren. Handler jeg ingredienser til en bloggoppskrift så behøver jeg kvitteringen til regnskapet, men det kan jo ikke den butikkansatte vite! Kanskje hun tror jeg skal sjekke at prisen jeg har betalt stemmer med det som sto i butikken. Arh, jeg finner det like flaut hver gang.

Jeg snakker helt sykt mye i telefonen. Jeg har nemlig to bestevenninner som er veldig glade i å skravle. Ringer ikke hun ene så ringer hun andre. Jeg snakker gjerne med Cathrine i en time før jeg snakker med Iselin i halvannen og når halvannen time har gått så har det definitivt hendt noe nytt i Cathrines liv som jeg må oppdatere meg på! Slik går det noen dager i en evig sirkel. Bare i dag har Cathrine ringt tre ganger (Update: Fire), og Iselin to. Iselin, jeg ringer deg opp igjen litt senere i kveld! Cathrine, jeg ringer deg etter det! Okei? <3

Jeg foretrekker stramme jeans, kjole eller skjørt selv når jeg bare skal sitte hjemme. En løs og deilig kjole er da like behagelig som en joggedress? Jeg reiser heller aldri i løse og “behagelige” klær. Sannsynligheten for at man treffer på Channing Tatum, Zack Efron, eller Brad Pitt er ikke så stor, men den er ihvertfall større på en flyplass! Man vet aldri når Ryan Gosling er på reisefot for filminnspilling, ikke sant? Best å være velkledd til enhver tid!

Jeg missliker folk som ikke sier hei, takk og farvel til butikkansatte. Det er ren høflighet å hilse, svare og takke, og det finnes ingen unnskyldning til å ikke gjøre det. Hehe. Det samme gjelder hilsing på flyvertinner. Herlighet, det må være så kjipt å stå ved inngangen til flyet og si “hei og hadet” trehundreogseksti ganger, og bare få tre svar og to halvhjertede smil tilbake? Neste gang dere går av et fly, SMIL, si farvel og takk for turen!

Jeg har helt siden jeg var liten blitt stresset av å være i nærheten av politimenn. Jeg vet ikke hva det er jeg tror jeg har gjort galt, men disse menneskene i blå uniform får meg til å føle meg skyldig! Det er akkurat som de ser rett igjennom meg.

Jeg må sitte på venstre side i bussen og på tog/fly må jeg alltid skrelle av skoene og krølle meg sammen som en ball. Jeg er ikke så stor med mine 162 centimeter og har derfor aldri opplevd å ikke få plass til hele kroppen i et flysete.

Jeg har aldri vært husredd. Jeg er av den typen som tror jeg kan banke opp enhver inntrenger. Det gjør meg ingenting å være alene hjemme og det gjør meg ingenting å se en skrekkfilm alene, rett før leggetid. Har jeg mareritt så dreier de seg stort sett om edderkopper likevel.

Jeg går bananas i juletider. I år har bestemor, bestefar, tante og jeg inngått en avtale om å kun kjøpe èn julegave til hverandre, og det kjenner jeg allerede nå at jeg vil få store problemer med. Er det noe som gir meg julestemning så er det denne julegaveshoppingen. Jeg føler aldri jeg får handlet nok! Kanskje synes jeg det er ekstra moro ettersom familien min er så liten. Jeg har muligheten til å kjøpe mange gaver til alle sammen, og ved å gjøre det kan jeg få julekvelden til å vare evig. Jeg orker ikke at julaften skal ta slutt! Da er det jo et helt år til neste gang.

Blir jeg sjekket opp på byen så finner jeg det mye enklere å gi telefon-nummeret mitt og bare ikke svare på meldingene, enn å si “neitakk du, jeg er ikke interessert”. -For bare tenk hvis det var jeg som sjekket han opp. Jeg ville ha blitt så lei meg, for ikke å snakke om flau hvis jeg ble avvist! Da foretrekker jeg at han heller tror det er noe galt med telefonen min og at jeg kanskje ikke mottar meldingene hans.

Jeg snakker ikke i store forsamlinger. Jeg har som mange andre bloggere blitt tilbudt å holde bloggforedrag for både bedrifter og skoler mot penger, men jeg klarer ikke engang tanken på det. Jeg elsker å bli kjent med nye mennesker, og jeg er slett ikke sjenert, men å snakke foran en forsamling får meg til å grøsse. Usj! Jeg håper jeg tør å takke ja til et slikt oppdrag en dag så denne tåpelige frykten kan legges på hylla.

Var det noe her dere ikke allerede visste?
Åå, disse sommerantrekkene. <3 Jeg vil ha sol og varme igjen!

32 kommentarer
    1. Nr 4 føler jeg meg veldig igjen på! Jeg jobber på Pizza Hut på gardermoen og sier alltid hei og smiler til kundene mine, det verste jeg vet er når de ikke engang ser på meg, og ikke sier hei! Men det beste er når de både sier hei, hadet og smiler, og kanskje småprater litt! 😀

    2. Haha jeg jobber i butikk og kan love deg at de som spør om du vil ha kvittering ikke ofrer en tanke på hvorfor du trenger den – jo mindre du er en gretten eldre dame som allerede før hun kommer til kassa er sur og tror at halvparten av prisene er feil 😉

    3. Så mye gøy! 😀
      Jeg sier selv alltid takk osv til folk jeg møter på, og kjefter alltid på kjæresten om han ikke gjør det når han går ut. Haha
      Det med kvittering syns jeg er helt greit! For min del handler det jo om å sikre meg retten til å bytte varen om jeg ikke er fornøyd. Hadde det ikke vært for dette, hadde kvitteringer ikke hatt så stor betydning for meg. Unntatt i utlandet! Der tar jeg vare på alle for å se på forbruket osv 🙂

    4. Såå gøy å lese, og jeg kjenner meg igjenn i så mye! Spesielt de punktene som har med høflighet å gjøre, å gud som jeg kan bli oppgitt av andre mennesker jeg ser på butikken eller på bussen. At de ikke viser litt mere respekt, da! Også er det så lite som skal til, om man ikke kan si “hei”, kan en jo i det minste smile!
      Elsker slike innlegg, Marthe, du virker som og er helt sikkert en herlig person å møte på 😀

    5. Nå er det alt for lenge siden jeg har kommentert. Har jo hatt en pause fra min egen blogg, i og med at jeg har altfor mye å ta hånd om rundt mine psykiske lidelser. Nå har jeg som smått begynt å blogge litt igjen – tenker at ferien er en greit tid å blogge på. Siden jeg ikke har fått lagt igjen så mye kommentarer som jeg burde, så vil jeg si at dette var et morsomt innlegg, og at du er virkelig fotogen. En så pen jente som deg kan jo ikke bli misfornøyd med bildene!? <3 Håper du har det bra! Det fortjener du hvertfall utrolig, utrolig mye.
      Klem

    6. JAA! endelig en som forstår, jobber selv i matbutikk og når folk kommer borti og sier “en snus” da blir jeg først og fremst sykt irritert og tenker at dagen hadde blitt mye bedre om alle sa “hei, kan jeg få en snusboks:) “

    7. Så utrolig spennende og gøy å lese slike innlegg! Det er absolutt noe helt annet enn vanlige hverdagsinnlegg og outfit. Man blir jo liksom bedre kjent på en måte og man leser så mye vittige ting om folk 😀 Jeg er helt enig med deg når det kommer til hilsing, takking osv. Det er jo så mye koseligere og ikke minst hyggeligere når folk er fornøyde med butikkhjelpen de har fått og også i andre sammenhenger, definitivt! 😀
      Elsker antrekket med den hvite toppen og det utrolig fiiine blomstrete skjørtet – så gjennomført og velkledd du er alltid, fine Marte! Er også selv veldig opptatt av å kle meg fint hver dag. Man føler seg jo SÅ mye mer vel da og jeg blir også mer pratsom med folk da 😛

    8. Hei Marthe! Sååå utrolig artig innlegg 🙂 Dette likte jeg! Hehe 🙂 Ble enda mer kjent med deg, og i tillegg blir man litt “betrygga” (er ikke bare en selv som er litt rar til tider 😉 hehe). Klem<3

    9. den siste er akkuratt sånn som jeg har det! Hater å snakke foran en samling, bare foran klassen er ekkelt! Gruer meg før hver eneste fremføring.

    10. Så gøy innlegg, morsomt å bli litt mer kjent med deg! Jeg, med mine 160cm, krøller meg også alltid sammen i stoler, flyseter og hvor enn jeg sitter, hehe. Det er jo mye mer behagelig enn å sitte rett opp og ned?!

    11. Hei! Har du testet ut den “Silk’n glide permanent hair removal” som du fikk? Skulle gjerne lest om hvordan den fungerer og OM den fungerer 🙂

    12. Kan du vææær så snill og legge ut et inlegg hvor du hyller 5-10 ynglingsplagg? Altså de plaggene du elsker mest i hele klesskapet ditt og hvor du kjøpte dem? 😀 Elsker bloggen din og jeg har fulgt deg siden tidenes morgen, så hadde satt så pris på om du gjorde det, Marthe <3

    13. elsker å lese slike og gjerne ha flere er såå gøy! men bruker du aaldri joggebukse og hettegenser?:O

    14. elsker å lese slike innlegg. Men har ALDRI tenkt over at det er frekt å si ja til kvitering haha. har bare tenkt at det er en måte å holde orden på hvor mye penger man bruker 🙂

    15. Visste det om politimnen at du er litt OCD visste eg kanskje ikkje hahahahah
      Kvitteringen trenger de fleste, tenk om maten er utgått på dato eller man betaler for ting man ikkje har handlet osv
      Eg står på VITA og vil helst alltid at folk skal ta med kvitteringen, for egen skyld ( securitas) og for min-er det noe problemer kan man kjapt ordne opp ikkje sant 🙂
      Ingen i kassen i noen butikk som ikkje forstår at man vil ha kvittering.
      Venstre side faktisk:P
      Brad Pitt er gift vennen og altfor gammel for deg :D:D:D but i get it eg er litt enig, vær velstelt. Og det å si takk værsegod osv er noe som er nesten utdødd, folk besvimer jo nesten når eg sier det -hææ likssom?
      Det verste eg da vet er å få Ja tilbake….hallo? ja?
      God helg -ja?
      wtf dustekunder hahaha

    16. Elsker slike innlegg som dette – JA til flere slike!!
      Er veldig enig med deg når det gjelder politimenn, og det med å være høflig å si “hei, hade” osv. Jobber ikke selv, men sier alltid hei, takk og hade til de som står i kassa. Om jeg ikke gjør det får jeg faktisk litt dårlig samvittighet haha. Om venninnene mine ikke sier “neiTAKK”, men bare “nei” blir jeg sur, fordi jeg syntes det er så uhøflig.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg