Tagliatelle med biffstrimler

E.N.D.E.L.I.G! Jeg har hatt litt problemer med internett denne formiddagen, men nå ser det ut til at den nye pcen min har bestemt seg for at den tråløse tilkoblingen skal fungere igjen. Jeg vil bare starte med å si tusen takk til dere som har lagt igjen en kommentar både under forrige innlegg og på instagram! Jeg har tatt en titt på flere av dere og følger allerede mange nye inspirasjonskontoer.

Geir og jeg hadde en avtale klokken 11.00 i dag, og ettersom forbruket mitt har vært helt vanvittig de siste par ukene, gruet jeg meg litt på forhånd. -Meeen nå har det seg jo slik at Geir ikke kan kunsten å være sint. Han kjefter gjerne i et minutt og bruker den neste halvtimen på å ha dårlig samvittighet og lete etter det positive. Hehe, nei Geir er en snill, for ikke å snakke om tålmodig mann.

Over til det dette innlegget egentlig skulle dreie seg om! Denne oppskriften som jeg lovet å dele med dere. Gårsdagens middag besto av tagliatelle med biffstrimler, sopp og fløtesaus, og med en god dose hvitløk, chilli, salt og pepper, ble det riktig så smakfullt! Håper dere får lyst til å prøve ut oppskriften selv. Den er beregnet for to personer!

Nå skulle jeg snart ha vært på vei til trening, men ettersom de tre siste timene har gått til å prøve å blogge, har jeg nå litt arbeid å ta igjen. Derfor blir både jentekvelden og treningsøkten erstattet med bloggarbeid, og mailsvaring. Jaja, det er jammen hyggelig det også!


Du trenger: 1. 100g kantarell 2. 100g champinjong 3. 1 paprika 4. 1 løk 5. 2 fedd hvitløk 6. En rød chilli 7. Biffstrimler 8. 2,5-3 dl matfløte 9. Salt/pepper 10. 1ss margarin 11. Tagliatelle for 2

Slik gjør du:
1. Start med å kutte opp sopp, paprika, løk, chilli og hvitløk.
2. Varm litt matolje i en gryte, hell i paprikaen, løk, chilli og hvitløk og la det hele surres til det er blankt.
3. Stek biffstrimlene i en varm stekepanne til det nesten er gjennomstekt. Ta det så av og legg på en tallerken.
4. Kok tagliatellen etter anvisningen på pakken, sil av vannet og tilsett 1 ss smør. Rør smøret inn i pastaen.
5. Stek soppen gjennomstekt i en stekepanne og tilsett både kjøtt og blandingen av paprika, chilli og løk.
6. Stek det hele sammen, la smakene sette seg og tilsett 2-3dl matfløte. Kok opp og smak til med salt/pepper.


Strø gjerne også over litt revet parmesan før servering!

7 kommentarer
    1. Åh du er jammen heldig som har Geir som er så snill 🙂 Kjedelig å må avlyse trening og jente kveld. Håper du har kost deg m blogg arbeid og mail svaring 🙂 åh det så fantastisk godt ut 😀 Skulle ønske jeg var like flink m å trene som deg, jeg trener bare 2 gang i uken og er ikke i nærheten av det du gjør når du er på trening, du er så flink 😀 Vet jeg ikke har vært så flink og komentere som jeg har vært før men jeg er her 🙂 Håper du har hadd en fin dag og at du har en super kveld å koser deg <3

    2. Hei Marthe! Veeeeldig uvant med bare en oppdatering på deg i dag :O Men er jo kanskje ikke så rart når nettet har streika.. Det er aldri noe moro! Hverken for deg eller for oss andre 😛 Rart hvor avhengig man har blitt av sosiale medier. Instagram, Snapchat, Twitter, Facebook osv. osv. Er jo moro, men skitt så mye tid det tar!
      Middagen din i går sååå utrolig god ut 🙂 Jeg hadde faktisk noe lignende i dag, men med eggenudler istedet og sweet & sour sauce. Nam nam 🙂
      Ha en fortsatt fin kveld! (Jeg falt for fristelsen og se på “I wanna marry Harry”, hahaha 😛 ). Klem<3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg