My last weekend – EF språkkurs

Hallo alle sammen! Yes, she is still alive! En så lang, ufrivillig bloggpause har vi aldri hatt på www.martheborge.blogg.no før, og forhåpentligvis vil vi heller aldri få det igjen. Når familien begynner å sende bekymringsmeldinger klokken 00.00 om kvelden etter tre dagers stillhet, så er det på tide å gi lyd ifra seg. Hehe. Jeg har det fint! Jeg har bare vært opptatt med absolutt alt annet enn jobben min dessverre. Eller dessverre kan jeg ikke akkurat si, for jeg har jo hatt tidenes weekend med tidenes folk langt oppi fjellene i Costa Rica! Hvor skal jeg begynne? Vel, til tross for pøsregn, tordenvær og vind, har jeg hatt en helt vanvittig bra helg. Vi var over tretti studenter som bestemte oss for å delta på EF sin weekend-utflukt til “Monteverde”. (Noen kjøligere fjeller, ca 4 timer fra Playa Tamarindo), og gud som latteren min har fått gjennomgå.



På lørdag besøkte vi en nasjonalpark som besto av skog og regn.. Ja det var en regnskog så vi burde vel ha sett det komme, men til tross for at vi ikke så et eneste dyr, var det faktisk en fantastisk opplevelse. All traskingen ga meg nemlig tid til å forbenne noen kalorier samtidig som jeg fikk tømt hodet, og det var rimelig skjønt skal jeg si dere. Fredagen var perfekt! Hele dagen gikk til ziplining, tidenes middag og bungyjumping for de som ønsket å være med på det. Jeg hadde en smule lyst, men da jeg hørte skrikene og forsto at det ville være et 143 meters fall med hodet først(!), tok fornuften overhånd. Hehe, hva da pyse? Jeg holdt meg til et minihopp på 20 meter og det holdt i massevis.

Har mine kjære, gode, tålmodige blogglesere det bra? Jeg har så mye kommentar, mail og blogging å ta igjen at jeg ikke ritkig vet hvor jeg skal starte, men før jeg i det hele tatt begynner å tenke på det, vil jeg bare informere om at jeg nå er tilbake på norsk jord etter et langt reisedøgn! Ettersom jeg er verdens største vimse, var det bare så vidt jeg kom meg på flyet fra Miami til Berlin, men jeg kom meg ihvertfall på! I motsetning til kofferten min.. Jeg vet ikke hvem jeg tror jeg er når jeg er ute og reiser, men jeg innbiller meg ihvertfall at flyene venter på meg. Flyet fra Miami gikk 15.50 i går, og da klokken var 15.40, bestemte jeg meg for å dra til gaten for å se om ombordstigningen var i gang.. Vel, på høytalerne hadde de allerede ropt opp navnet mitt to ganger, og kofferten min var visst blitt lastet av flyet igjen. Hurra! Der kom jeg tuslende blid og fornøyd med å ha rukket å kjøpe meg en sandwich til den lange flyturen. Hehe. Jeg sier det bare.. En dag går det fryketelig galt.



Kofferten ble altså igjen i Miami, men heldigvis går det an å ettersende! Det ordner seg alltid. <3 Ettersom alt av hår, klær, og sminkeprodukter lå i kofferten, ble gårsdagens blogginnlegg erstattet med en hysterisk tur til byen, men NÅ er jeg tilbake med både internett og normal timeplan igjen, så nå skal det bli godt å få blogget som vanlig. Jeg har nemlig savnet dere også! <3 Veldig!

Ekstremværet i fjellene gjorde jobben min nærmest umulig i helgen. Jeg kunne bare ta frem kamera de øyeblikkene vi hadde opphold eller et glimt av sol, så veldig mange blinkskudd ble det dessverre ikke, men jeg deler noen av dem med dere og håper dere synes det har vært hyggelig å følge meg gjennom enda en reise. Jeg har ihvertfall hatt 10 utrolig opplevelsesrike dager hvor jeg har fått lært enda litt mer spansk, og blitt kjent med enda flere, gode mennesker. Dere som skal på språkkurs med EF i fremtiden har jammen noe å se frem til.

Some pics from my EF “mini-graduation”. Kjenner jeg kunne ha skravlet i det uendelige her.
MEN.. Nå vil jeg komme meg ut døren. Jeg har nemlig en hard, men god PT time i vente!

      Reisen er sponset

10 kommentarer
    1. du fortjener en ferie du også da 🙂 alle som jobber har jo ferie 🙂 gjelder vel blogger også 🙂 så artig du har hatt det disse ukene, kan se det på bildene dine! Sikkert en opplevelse for livet 😀

    2. Så bra at du har kost deg! Både ser og høres jo helt fantastisk ut, og jeg må innrømme at det trolig blir en språkreise neste år, om pengene strekker til! Håper du har hatt en like fantastisk tur som du har gitt inntrykk for! 🙂 Ha en fortsatt fin dag og kos deg masse videre 🙂

    3. Utrolig mange flotte bilder! Så bra at du har kost deg, er så glad på dine vegne 😀 Jeg lurte på en ting, synes jeg husker at du hadde kjøpt juicemaskin for en stund siden? Lurte på om du eventuelt kunne ha lagt ut litt oppskrifter på juice? 🙂

    4. Så bra at du har kost deg og at du er trygt hjemme på norsk jord 🙂 denne turen så helt fantastisk ut og jeg blir så glad av at du har hatt det bra 🙂 <3 stoor klem

    5. Har tittet innom og sett at du ikkje har oppdatert,men tenkte i grunnen mer at det gikk på at internett var ikkje tilgjengelig og eller at du var opptatt med dyr og kurs og faktisk lære masse nytt og spennende -så var ikkje SÅ bekymret egentlig.
      Glad your alive en tobæck uansett 🙂
      Lovet jo at VI sku passe på deg ,men ikkje engang vi kan passe på baggasjen din i Miami vettu, det må du klare selv :))
      velkommen hjem og du kommenterer og oppdaterer når du kan og vil du -din blogg 🙂
      Ønsker deg en amazing day <3
      klemmeting

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg