Tuesday snapshots

Okei, se på dette stedet da! OMG.. Gårsdagen bare fløy forbi. Jeg følte det ble ettermiddag før jeg fikk stått opp, og jeg sto opp klokken 07.00! Klokken 09.00 ble jeg kjørt til et apesenter ca 20 minutt unna skolen, og her fikk jeg blant annet hilse på en familie fra Massachussets som var kommet for å jobbe som frivillige. Å jobbe som frivillig ved dette senteret er også noe man kan gjøre som student ved EF skolen i Costa Rica. Har man lyst til å være dyrepasser for en dag foreksempel så er det fullt mulig om man betaler dyresenteret en liten sum. I Costa Rica er det lovlig å ha ville dyr som kjæledyr og dermed har noen av de lokale gjerne litt for mange til at de kan klare å ta seg av dem. I stedet for å ta knekken på apekatten eller dumpe den i havet, kan de levere den til dette senteret hvor de frivillige tar seg av den, gir den mat og lar den formere seg. Her tar de også inn skadde, ville dyr, steller dem, gjør dem friske og jobber mot å få dem raskest mulig ut i naturen igjen. Man får ikke være i direkte kontakt med dyrene og man får heller ikke gå inn til dem ettersom målet er at de en dag skal ut i den frie natur igjen, så jobben din går stort sett ut på å lage mat, vaske innhengninger og mate dyrene. Synes dette var et så fint tiltak!

Fine lille familien som jobbet ved dette “dyresykehuset”. <3 Da besøket mitt her var over, hadde jeg fremdeles noen timer igjen til skoletimene mine startet så da bestemte EF ansatt “Juan Carlos” seg for å ta meg med på beach-sighseeing! I to timer kjørte vi rundt fra den ene paradis-stranden til den andre før vi spiste frokost bestående av en fruktsalat med nypresset appelsinjuice. JUMMY!



Juan Carlos: Do you see that beautiful beach on the other side?
Marthe: Yes?
Juan Carlos: Well, let’s go!
Marthe: *GLIS*



Jeg har herved funnet meg en favorittstrand, og den fikk jeg faktisk anbefalt fra en av dere lesere i går! “Conchal” heter den. Havet er turkisblått, det er nesten ingen turister her, og sanden er erstattet med noe som ligner knuste, hvite skjell. It’s just perfect. <3

Thank you Costa Rica, for treating me so well <3
Dagens skoletimer begynner om noen timer, men først skal jeg surfe i morgenbølgene!

    Reisen er sponset

12 kommentarer
    1. Åå dette fortjener du så mye! Vurderer skikkelig mye å reise på språkkurs i Costa Rica neste sommer, virker helt fantastisk 🙂 Lurte på om dere har noen regler på språkkurset? Kos deg masse videre, vakre du!

    2. Gud! Så utrolig herlig det ser ut – du er fantastisk flink til å ta bilder! Har du gått på noe kurs eller noe? <3 Du er en nydelig jente og hver gang jeg ser at du har skrevet et nytt innlegg slipper jeg alt jeg har i hendene og leser! Jeg leser gjerne innlegget to ganger og ser nøye på bildene dine. Det er så godt å se hvor fint du har det, at Costa Rica og menneskene du har møtt der tar godt vare på deg <3

    3. å blir mer og mer misunnelig for hvert innlegg!! Spørs nok ikke om jeg må vurdere om jeg skal dra på noe slik tur om ikke lenge jeg å! 🙂 ser jo så fint ut der du er 🙂 og dere gjør så mye forskjellig! Kos deg masse videre marthe <3

    4. Du fikk tid til å dra 🙂 Høres og ser ut som det var verdt det! Savner Conchal når jeg ser disse bildene. Virkelig drømmestranden!

    5. Anonym: Du betaler ikke for å jobbe. Du betaler for å at dyrene skal få mat. Hadde det ikke vært for de frivillige så ville man ikke kunnet holde et slikt dyresenter her i Costa Rica. Det får nemlig ingen støtte. 🙂

    6. åå, er skikkelig misunnelig på deg altså..
      Men hvor er den blå shortsen fra? :):) Den så utrolig fin ut!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg