Making new memories

God morgen! Jeg sier god morgen jeg. Her er nemlig ikke klokken mer enn 07.00. Det er så utrolig rart å ligge hele åtte timer bak dere! Når min dag starter så er jo deres nærmest slutt. Jeg blir nesten nødt til å blogge på nattestid her for at dere skal ha noe å lese på om morgenen. Vanligvis ligger jeg jo foran dere når jeg er ute og reiser! -Men men. Det er på nattestid konsentrasjonsevnen min er best så det gjør ingen verdens ting. Jeg våknet med en hoven ankel og tidenes ømme legger, men bortsett fra det har jeg det helt knall! Hehe, gårsdagens “tubing”, eller elve-rafting som jeg kalte det i forrige innlegg, tok nemlig HELT av. Jeg blir bare nødt til å fortelle dere om denne opplevelsen for det er det sykeste jeg har vært med på. Jeg tror ikke jeg så en eneste person komme opp fra elven uten et blåmerke, brannsår eller blødende kne. Til og med noen av mannfolka så ut til å ha felt en tåre på veien ned. Det der ha gått under kategorien “ekstremsport”. Jeg satte meg i den søte baderingen fullt sminket, med hjelm, bikini og sko, og var superklar for en hyggelig kjøretur ned den 4 kilometer lange elva.. Etter 10 sekund lå jeg i vannet. Skoene ble tatt med elvestrømmen på 0 sekund og de samme ble baderingen.

Jeg hadde fått klar beskjed om å ikke sette føttene ned mens jeg ble dratt nedover ettersom vi da kunne skade oss på alle de spisse stenene, så den første halve kilometeren fløt jeg bare nedover mens jeg drakk en halvliter av det brune elvevannet. Ler meg ihjel. Jeg skjønte etterhvert at jeg aldri ville komme meg opp om jeg ikke satte føttene ned, så da krysset jeg fingrene og gjorde det. Foråsidetsånn.. Jeg ble mørbanket, men jeg klarte å klamre meg til en stein og der lå jeg helt til en mann kom og hentet meg. De neste kilometerne kjørte jeg sammen med ham og da vi var kommet til de siste 200 meterne fikk vi lov til å gå opp fra vannet og gå den siste biten. Heh! 98% av oss gikk, og jeg var (uten sko) 10 centimeter fra å tråkke på et hvitt slangeskinn. Ei av de andre EF jentene hadde klart å sette seg fast i en busk og hadde på sekundene hun satt der blitt bitt av en edderkopp på størrelse med hånden hennes. Heldigvis gikk det godt med henne også! Haha, vi ler av det i dag, men jeg tror ingen av oss kommer til å prøve tubing igjen. It was insane!

Ef student: Okey, if i smoked, i would definitely need a cigarette after this.

SÅ over til den rolige delen av dagen! Jeg har jo allerede fortalt om det fine hotspring-besøket, men det var på langt nær bare det vi fikk oppleve i går. Jeg fikk også ri på hest og prøve ziplining i Costa Ricas regnskog! Følte meg som Tarzan der jeg fløy opp-ned mellom jungel, trær, fossefall og elver. Gud så gøy! Det er dere bare nødt til å få gjort om dere skal til Costa Rica i nærmeste fremtid. <3

Ikke undervurder ziplining sier jeg bare!

Ellers har jeg fått hilse på de fineste kuene jeg har sett i mitt liv. He-rre-gud. GI MEG EN! Dere skulle sett disse beistene i virkeligheten. En fullvoksen løve er ikke halvparten så majestetisk! Jeg forelsket meg rett og slett i en ku, og jeg tror ikke jeg var den eneste.

Ef student: Woaw! Is this a tumor?

Hahaha… Jeg døde. Det var ikke en svulst.

Helt til slutt vil jeg bare igjen få takke for alle de gode ordene dere har lagt igjen de siste dagene. Den store tidsforskjellen gjør at jeg ikke får svart på alle kommentarer med en gang de tikker inn, men jeg vil at dere skal vite at alt blir lest og satt stor stor pris på. <3 Nå drar jeg på Costa Rica beach for å slikke sol og hygge meg med de andre. <3 Vi skrives!

24 kommentarer
    1. Hahah, høres ut som du har det spennende og veldig fantastisk! Du er heldig som får oppleve så masse!! Misunner deg 🙂 kos deg videre!

    2. Herre min gud det høres jo bare helt fantastisk ut! Alt du får oppleve. Åh Bare bildene er jo ren fryd å se, og at vi får høre om disse flotte opplevelsene<3 FOR en inspirasjon<33333

    3. Herregud det høres jo dritskummelt ut! :O Tror ikke jeg hadde turt det, hehe. Men alt det andre virket fint da 🙂

    4. Du er fantastisk! Elsker å lese bloggen din. Du skriver så pent, ryddig og morsomt! Stå på 🙂 Kos deg masse videre!

    5. Åh, dette så super morsomt ut! Jeg hadde nok syntes at tubinga hadde hvert litt små skummelt, men hadde nok prøvd det allikevel. Ridningen så fantastisk ut, men nå driver jeg jo med det, så hadde kanskje hvert det jeg hadde likt best! Hehe. Jeg blir så GLAD av og se at du koser deg Marthe, for det fortjener du så VELDIG. Husk at du er en nydelig jente, både innvendig og utvendig. Stor klem <3

    6. hahahahahahaha eg dør av deg ( eller dere)
      Eg har tubet i Florida og vi fikk hver sin digre tube og sto i kø med folk foran og bak i laaaaang kø ikkje sant
      Da du sto og sku hoppe uti var det et skilt som sa aligators are a part of the natural enviroment in Florida , please note that tubing is at your own risk.
      WTF? hadde jo kunnet snu, var jo haugevis bak meg
      Hoppet uti og flippet ut da eg ikkje klarte å styre og endte up i bushe nær kanten på elven. Der liker de seg vettu 😛
      Fikk meg løs og så fløt eg bedagelig nedover, helt til eg så en diger aligator i vannet under meg -ganske hysterisk kan man si,men syns den så litt rar ut så kom en til og da eg hadde roet meg ned så eg to dykkere i GRØNNgrø dykkerdrakt -selvsagt eg mener why not likssom?
      hahahahaha
      var amazing,men tok timesvis og vi var sulten som ulver -eller aligatorer etterpå :))

    7. For noen fantastiske fine bilder! Håper du storkoser deg med denne fine opplevelsen du har fått mulighet til, selv om det kanskje er noen triste stunder! <3 *klem*

    8. Det ser ut som du stortrives, selv etter forholdene. Stå på videre, du er en herlig jente! Kos deg masse videre, gleder meg til å se flere oppdateringer 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg