EF språkkurs i Costa Rica



Da var det på høy tid å avsløre min neste reisedestinasjon. Jeg reiser tross alt om nøyaktig en uke! Husker dere da jeg var i hovedstaden for et spennende møte for noen uker siden? Jeg kunne ikke si stort om hva møtet dreide seg om da, men nå har jeg altså fått klarsignal. Jeg skal til Mellom-Amerika, nærmere bestemt Costa Rica! EF sender meg på språkkurs for andre år på rad!


Heldige, heldige meg. I fjor hadde jeg en fantastisk uke med språkkurs både i Barcelona og Malaga, og i år skal jeg få dra helt til Costa Rica! Himmel, så glad jeg ble da jeg fikk dette tilbudet. -Og enda bedre ble det da jeg fikk beskjeden om å velge meg ut en ekstra blogger som reisefølge! Nå kjenner jeg ikke så mange av bloggerne, men Sophie Elise har jeg ihvertfall chattet litt med på facebook, og etter disse samtalene å bedømme virker det som jenta bare er god tvers igjennom. Heldigvis for meg hadde hun både tid og lyst til å være med, så nå reiser bloggbertene på EF språkkurs-ferie sammen! -Til et helt nytt land som ingen av oss har besøkt tidligere.



På 10 dager skal jeg få bygge videre på spansken min, bo midt mellom strand, regnskog og eksotisk dyreliv, gjennoppta surfekunnskapene mine, sjekke ut utelivet og kanskje det beste av alt.. Få en hel dag som frivillig i “Monkey Park”. Jobbe med aper som av ulike grunner ikke har vært så heldige i livet. Åh, vi kommer til å få så mange nye opplevelser og jeg kan ikke vente med å dele dem videre med dere. Nå er vi to som kan hjelpe hverandre på bildeknipsingen så forhåpentligvis blir det mange fine oppdateringer fra denne reisen også.


For dere som ikke har lest bloggen så lenge som et helt år.. EF tilbyr språkkurs i 16 land, fordelt på totalt 40 destinasjoner. Man behøver altså ikke å lære spansk i Costa Rica. EF språkkurs tilbyr hele 7 ulike språk og man kan reise i alt fra 2 til 52 uker. Du kan altså velge om du vil ta et lynkurs som vi skal, eller rett og slett ta et helt år!  Høres noe av dette fristende ut så vil jeg anbefale dere å klikke hjem en gratis EF språkkurs brosjyre HER. Dette koster dere ingenting, og i denne finner dere både informasjon og bilder av alle destinasjonene. Ellers må dere gjerne lese mer om de enkelte tilbudene på EF sin nettside HER.



Ser det ikke fantastisk ut? Åh, Playa Tamarindo, her kommer vi!
Er det noen av dere som har vært her og som vil dele litt erfaringer?

          Reisen er sponset

25 kommentarer
    1. Sjokk at du er sponset! Alt du har gjort den siste tiden, har vært sponsa. Få deg en ordentlig jobb istedenfor.

    2. Anonym: Hvorfor skal hun få seg det du kaller en “ordentlig jobb”, når denne jobben her virker helt fantastisk? Du kommer ikke langt med å være sjalu…vær heller glad på andre sine vegne.

    3. Så gøy dette blir, Marthe!
      Jeg har alltid hatt lyst til å dra på EF-tur, men har aldri fått anledningen til det. Jeg må nok vente til jeg er ferdig med skole.
      Dere får ha det ufattelig hyggelig og koselig – og ta litt bilder og blogge for oss <3

    4. Du er heldig, kom nettopp hjem fra costa rica. Vær forberedt på mye regn, vi hadde regn hver eneste dag, for det er regnsesong nå!

    5. anonym: er du misunnelig? hun har jo hatt en ordentlig jobb på vero moda. hun skal jo begynne å studere til høsten. og hvem takker nei til en sånn mulighet som dette? dessuten er ikke alt hun gjør sponset. thailand turen var ikke sponset

    6. God tur! Jeg reiser også til Costa Rica på “språkreise” den 18., men jeg valgte å droppe spanskkurset og skal heller jobbe frivillig i to uker. Den ene uka skal jeg jobbe på animal rescue center og den andre uka skal jeg jobbe med Havskildpadder.
      Håper du og Sophie får en fantastisk tur!

    7. Du må ta med deg en slik tynn regnponcho som de bl.a selger på Clas Olsson for det regner endel på denne tiden. Ellers: når får du svar på søknad om skole?

    8. Vært i Tamarindo to ganger! Er helt fantastisk, men bull shopping da 🙂 veldig avslappende sted, mye skorpioner og øgler, haha. Men tro meg, dere kommer til å kose dere glugg i hjel:)

    9. Eg så Sophie Elise hadde skrevet om dette på sin blogg og eg sa hun var heldig som fikk reise på tur med fineste deg <3
      Det blir nok en spennende opplevelse tenker eg, og da kanskje spesielt å jobbe med dyrene <3
      ha en super helg :)) og velkommen hjem, dvs velkommen til Norge hahaha, du er jo i Stavanger nå 🙂 Kose deg max på familietreff 🙂 ser du en flott fyr som er tyv i Kardemommeby så er den min fineste lillebror :))

    10. Har bodd der i et halvt år 🙂 Superfint land! Tamarindo er lite da, men stikk innom Eat at Joes og prøv ut nacos as big as your ass. Mandarina har utrolig god smoothie, den er verdt å prøve, masse god søt frukt 🙂 Nibbana og El pescador er favorittene på matfronten. Anbefaler også å besøke CrazyMonkey som er et typisk mellomamerikansk utested med livemusikk og salsadansing 🙂 Har masse andre tips om du er interessert 🙂 Kos deg!

    11. Heldig! Misunnelig til 1000. Du og Sophie Elise kommer til å få det kjempe fiint! 🙂 Å jobbe som frivillig i “monkey park”, virker helt unikt og kommer nok til å bli en opplevelse for livet. Håper dere får en fantastisk tur! <3

    12. Hei!
      Eg og venninen min vurderer EF språkreise til neste sommar, men me klarer ikkje bestemme oss, pga.litt dårlige omtalelser. Anbefaler du språkreise med EF for 2 jenter som blir 16?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg