Brekkie of my life

NAM! Nå har jeg akkurat laget meg tidenes snacks til lunsj. Regnet plasker ned utenfor, så noe piknik i hagen ble det ikke denne onsdagen, men jeg kan faktisk ikke klage på noe som helst etter å ha trykket i meg disse ALT for gode ananas-pannekakene. Gud, så genial jeg er noen ganger. Haha! Nok en glimrende idè, Borge! Syntes det var på sin plass med en ordentlig god lunsj etter en time med boksetrening. Ah, jeg har hatt det så gøy denne morgenen! Skulle gjerne fortalt dere alt nå, men jeg må snart av gårde på jobb og der blir jeg til sent i kveld så dere får bare smøre dere med tålmodighet i disse dager. Har dere litt tid til overs i kveld så får dere jammen se og teste ut denne oppskriften, for den var magisk. <3 Pannekakene er like gode med blåbær som med rørte jordbær på, men de er også HIMMELSKE uten noe som helst. Spør gjerne om dere lurer på noe. Alt av kommentarer vil bli besvart sent i kveld.

Du trenger:
1.
2 egg 2. 1 dl sukker 3. 4 dl hvetemel 4. 1 toppet ts vaniljesukker 5. 1 toppet ts bakepulver 6. 2 dl melk 7. 3 bokser ananasringer



Slik gjør du – Oppskriften gir 12 lapper:
1. Visp sukker, egg og vaniljesukker.
2. Tilsett melk, hvetemel og bakepulver vekselvis.
3. Rør så lite som mulig, men få bort melklumpene.
4. La røren stå og svelle i ca 15 minutter.
5. Dypp en og en ananasring i røren og stek små lapper av dem, i en varm stekepanne med litt smør.

Ønsker dere en nydelig onsdag. Kos dere masse!
I kveld kommer det en liten videosnutt her på bloggen <3

24 kommentarer
    1. Åh så godt det så ut 😀 Jeg og venninna mi har bestilt oss London tur i sommer 😀 i August 😀 først Tyrkia tur i juni med familien og jente tur til London i august, kan det bli bedre!? 😀 GLEDER MEG! 😀 Jeg fikk reisebyrået til og bestille for oss 🙂 Ha en fantastisk dag videre og kos deg masse <3

    2. hvordan fikk du til at det ikke ble hull i lappene? ananasringer har jo hull?
      fylte du bare mer røre oppi hullene eller ble det bare sånn av seg selv?

    3. Hei 🙂 Er litt forvirra, hadde ikke du sluttet på Vero Moda? Eller var det bare den siste varetellingen der?
      Såg forresten sinnsykt godt ut!

    4. Har et spørsmål!
      Har nå trent mye trening samt noe kondis i over 1 år nå på SATS. I følge målebåndet har jeg blitt mer “fit”, men på vekten har jeg gått fra 57 til 62kg!! Jeg trener mye og spiser forsåvidt sunt også. Ikke noe diett eller noe, men sunnere enn et vanlig norsk kosthold. Jeg vil dermed stille deg dette spørsmålet til deg og din PT, er dette muskler? Er redd det er fett, noe jeg ikke kan fatte kan være med tanke på at jeg trener såpass mye og da ganske subb. Ikke føler jeg har gått opp heller. Kjenner da selvfølgelig at jeg er tynngre i kroppen, noe jeg ikke ønsket. Kanskje jeg skal redusere på styrke og fokusere mer på kondisjon?
      Har du noen erfaring med å ha gått opp i vekt etter mye styrketrening? Hva sier din PT om dette?
      Håper på svar 🙂

    5. Hei. Det er vel ikke din bokstavelig talt din ide!? Har sett flere på pinterest som har laget dette… Men det ser veldig godt ut, så bør prøve å lage det i helgen.

    6. Prøvd bananpannekaker? Favorittfrokosten her, og utrolig lett! Består kun av 1 egg, 1 most banan, litt bakepulver og ønsket mengde kanel. Blandes sammen og stekes, dette gir to stk og er overraskende mettende 🙂 Jo mer bakepulver du bruker, desto lettere er det å få de “fine”; men ikke mer enn ca én teskje! Sunt og godt, spesielt med ferske bringebær 🙂

    7. Ingvild: Det var suuupergodt! 😀 Nei hullene fylte seg selv hos meg. Noen ganger ble det litt lite røre på ananasringen og da la jeg en liten ts ekstra røre i midten, men ellers ble bare hullet dekket av seg selv 🙂

    8. Marie: Hullet er så lite at røren automatisk gled inn og dekket det. 🙂 Av og til ble det ikke helt fylt opp så da la jeg over en bitteliten ts med ekstra røre 🙂

    9. Ingelin Rystad: Nei, så gøy Ingelin! Arh, misunnelig til tusen 😀 Du kommer jo til å ha en kjempesommer. 🙂 Først syden og så shoppingweekend da? Heldiggris <3

    10. Det glasset hvor du har vannet ditt med bringebær i, hvor fikk du tak i det? 🙂 er det er brukt syltetøyglass eller noe? I så fall hviket? 🙂

    11. Elena: Jeg kjøpte det på en interiørbutikk like i nærheten av der vi bor, på en gård faktisk! Det heter Randesund lysstøperi og ligger på tømmerstø i Kristiansand. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg