Videoblogg – Spørrerunde

Good kveld! Da var det tid for deling av videobloggen som Magnus og jeg har styrt med de to siste dagene. Dere har stilt spørsmålene, jeg har plukket ut noen av dem og Magnus har svart. For å være ærlig så endte vi faktisk opp med å filme alt på nytt i dag. Vi eier ikke kunnskap om redigeringsprogrammer noen av oss, så vi ble rett og slett bare nødt til å filme alt om igjen og prøve å ikke si noe feil. Hehe! Videoen under er dermed helt uredigert og på ca 15 minutter. De første åtte minuttene svarer Magnus på spørsmålene dere har stilt ham. De neste åtte viser han tre enkle, men effektive øvelser med kettlebells, noen gode uttøyningsøvelser, og litt mageøvelser for oss som trener hjemme på stuegulvet! Helt til slutt gjør jeg et forsøk på å forklare hvordan man riktig skal utføre knebøy. Høhø!

Dere får se videoen og finne ut hvordan det gikk..

Ellers har vi mellom all filmingen selvfølgelig også fått til litt trening. I går gikk det en del i clean and jerk, snatch og overhead squat, og i dag fikk vi blant annet kjørt litt mageøvelser sammen. Vi kjørte 10 runder med tre ulike mageøvelser, blant annet begge øvelsene som Magnus viser i videoen under her. Disse må dere bare prøve ut hjemme jenter. Supereffektive for kjernemuskulaturen!

Håper dere liker videoen! Har dere noen kommentarer til Magnus svar, eller nye spørsmål så må dere gjerne spørre Magnus selv på hans blogg! Han er selvfølgelig mye flinkere enn meg, og svarer dere helt sikkert med glede. Bloggen hans finner dere HER.

61 kommentarer
    1. Bra video, men skulle ønske dere hadde sittet nærmere kameraet, for var litt vanskelig å høre hva dere sa av og til..

    2. Kjekt med video, skikkelig bra svar på spørsmålene! 🙂
      Kan du lage en spørrerunde til med vanlige spørsmål? Det er så koselig å se deg på video, kult at du tar med Magnus også 🙂

    3. Amanda Oline: Tusen takk! Så hyggelig at du likte den 😀 Ja, nå er jeg blitt hakket mer komfortabel med videoblogging så kanskje jeg må få til en vanlig spørrerunde også. Hoho! <3

    4. Anonym: Tusen takk. Ja, vi kunne nok sittet litt nærmere på spørsmålsdelen ihvertfall! 🙂 Men håper du hørte det meste? Hvis det var noe du ikke fikk med deg så må du bare spørre 🙂

    5. Veldig gøy med video blogg og høre din stemme 🙂 håper du fortsetter å lage videoblogg om andre ting også. Et lite tips til neste gang. Det er lettere for oss lesere å følge med og høre hva som blir sagt hvis dere snakker inn i kamerat mye nærmere 🙂 jeg skjønner at det kanskje er kleint og uvant men det gir et bedre resultat 🙂 bare et lite tips! Ellers er jeg veldig fornøyd med at du lager video blogg 🙂

    6. Kjempebra video, håper du kommer til å lage flere 😀
      Og forresten, jeg elsker bloggen din! Du gir meg masse inspirasjon. <3

    7. Overlykkelig siden dere tok to av spørsmålene mine! 😀 Marthe, du så kjempeliten ut i forhold til Magnus. Men siden du er på samme størrelse som meg så er det vel han som er en kjempe. Tusen takk for mange gode tips! Og sist men ikke minst: Treningsøktene dine vises mer og mer på deg. Du ser strålende ut 🙂

    8. Kjempe fin video, med mange gode tips. Fortsett med det! Det eneste jeg synes trekker litt ned er at jeg føler at dere burde snakke litt mer direkte til kameraet, slik at vi får en følelse at vi er med, i stede for å bare se på. Hvis du skjønner? haha 🙂 Men igjen, supert! Håper dere fortsetter med dette!

    9. kamilla: Takk Kamilla! 🙂 Vi får ta et steg av gangen 😀 Synes videoblogging er superkleint, men det kommer seg nå! Neste gang snakker jeg direkte til kameraet vet du 😀

    10. Flott video 🙂 men hva skjer med kjole og boots i et treningsrom? Haha ler!! Du som har så mye flott innen treningsklær 🙂 kunne ønske at det hadde kommet mer frem, og at dere hadde sett i kameraet 🙂 bare tips som du kan ta med videre Marthe 🙂

    11. Jenny Raquel: Å <3 Takk for det Jenny! Superhyggelig å høre. Hehe, Magnus er 1.86 så han er rimelig høy ja 🙂 Ihvertfall i forhold til meg og mine 162 centimeter! Håper du fikk noe ut av svarene på spørsmålene dine 😀

    12. Hadde jeg hatt han som personlig trener, hadde jeg trent hver dag! Haha 🙂 Så kjekk!
      Veldig gode tips! Må nok gå til innkjøp av kettlebells så får jeg trent litt styrke i sommer 🙂

    13. Åå, masse fine tips! Så hyggelig at du gjør dette for oss!
      Og du har så fin dialekt <3 gøy å høre stemmen din!

    14. Er du pittepittelittegranne forelsket i han her ? : )
      Hvordan går dette når typen flytter ?? :):)
      Ikke vondt ment, bare et spørsmål

    15. Her var du klein, men mest fordi du virket sykt overlegen. Synes dette ble veldig formelt og kjedelig :s
      Kjole og boots i et treningsrom? Å nei, å nei, å nei. Spar meg. Vi vet du er en moteblogger, men Marthe da….!

    16. første gangen har hørt stemmen din. var skikkelig kleint å se deg på video, virket som om du var ukomfortabel foran kammera

    17. anette ANETTE ANETTE ANETTE ANETTE ANETTE ANETTE ANETTE ANETTE ANETTE ANETTE ANETTE ANETTE ANETTE sier:

      Det var veldig vansklig å forstå hva dere sa! ahaha, kanskje det har noe med at jeg ikke forstår noen dilekter haha, bor i oslo haaha

    18. Du er en flott jente, Marthe – og Magnus e jo ikke så aller vert han heller. Hvordan takler typen din at du trener med han hver dag? Er dette ingen problem for dere, eller er det sjalusi i deres forhold og? Ellers vil jeg si at du er en veldig inspirerende blogger, og jeg leser bloggen din hver eneste dag. FIkk masse gode tips her – skal begynne å følge Magnus og.

    19. Hei Marthe 🙂
      Morsomt å høre stemmen din! Jeg vet du har begynt å trene mer enn du gjorde før, men vær så snill og ikke la treningen ta over alt innholdet ditt på bloggen. Var så godt å kunne lese bloggen din, fordi der var det liksom et pauserom fra alt presset om kropp og masse trening for å se bra ut. Savner litt den gamle bloggingen, men forstår jo også at du vil blogge om trening nå som du gjør det så mye. Bare en liten heads up om hva jeg mener 🙂

    20. siri: Heisann Siri! Jeg blogger fremdeles om både matoppskrifter, DIY, antrekk, mote, hårtips, shopping and so on 🙂 2-3 treningsinnlegg i uken utenom alt dette andre er da ikke all verdens. Du kan jo bare skrolle deg forbi treningsinnleggene om du vil 🙂

    21. Lise Marie: Takk for gode ord Lise Marie <3 Så bra at du fikk med deg litt tips her! 🙂 Jeg tar bare PT timer hos Magnus 2 ganger i uken. Det er mange som lurer på dette med sjalusi. Jeg synes det er litt morsomt. Fremtiden til Magnus vil se dårlig ut om folk skal la være å dukke opp på PT timene hans fordi han er for pen å se på. Hehe, man må stole på hverandre i et forhold. Har man ikke tillit til hverandre så har man jo ingenting å bygge på 🙂

    22. synes det er dårlig av de som klager, spesielt på innholdet i bloggingen din! den er kjempe variert, jeg elsker at du blogger om alt fra trening til strandferier til muffinsoppskrifter. man finner liksom litt av alt her hos deg, også skriver du jo på en slik inspirerende måte! fantstisk, marthe- fortsett sånn 🙂 dialekten din er jo så super fin, kan ikke du begynne med flere videoer? du tar deg jo så godt ut på film!! 🙂

    23. Overraskende at du svarer litt sånn prippent tilbake på de kommentarene med kritikk.. Dette trodde jeg du ikke brydde deg om, og jeg trodde du var den type person som var blid og hyggelig mot alle uansett 🙂 Men moro at dere kom opp med en spørsmålsrunde ang trening!

    24. karoline solsvik: Jeg har Hairtalk tapeextentions i to eller tre ulike farger ettersom jeg har så mye spill i håret 🙂 Det er frisøren min som bestiller extentionet og setter det på for meg, så det er hun som har peiling på dette med farge. Ønsker du også tape og ikke Clip-on så vil jeg absolutt anbefale deg å gjøre det samme. Da er du sikker på at du får riktig farge. 🙂

    25. Amalie!: Du er god <3 Tusen takk for det! Hyggelig at du setter så stor pris på variasjonen her på bloggen. 🙂 Det er klart vi må ha flere videoblogger i fremtiden 😀 Er det det leserne vil ha så får jeg bare se å lære meg disse video-redigeringsprogrammene! Hehe. <3

    26. Kan du lage video der dere snakker litt mer tydeligere, for jeg hører ikke helt hva dere sier. Men en fin video 🙂

    27. Haha, har alltid lurt på om du snakker kristiansandsk eller stavangersk, så nå fikk jeg svaret på det! Enda et av livets mysterium løst, woho

    28. eg er helt målløs over at folk henger seg opp i at du har på kjole i et intervju eller at Jonas sku bli sjalu på treneren din -er jo ikkje nett en dustete tvserie fra LA heller der damene faller for trenerene sine. Mange damer i verden som trener med flotte trenere uten at det betyr noe annet enn trening -jeeez
      Og så klager de over at du lager treningsinnlegg og snakker for lavt og er uproff-hellige ku, Marthe Marthe, du har en engels tålmodighet -seriøst.
      Men ja kill them with kindnes hahaha works like a charm.
      syns det var supergøy å høre deg på video overhodet ikkje kleint-veldig hyggelig å høre stemmen din selvom eg ble overrassket. Vet ikkje hvorfor,men var sånn oi sånn høres du ut likssom-så gøy:)
      syns du var flink, alle kan ikkje være så hypp på å ha seg selv på video:)
      you go girl <3

    29. Så skjønn du er ! Tullete at du fikk litt kritikk på dette innlegget, håper ikke det stopper deg i å video blogge i fremtiden. Håper du får en fin helg og 17.mai, kooos deg:)

    30. En tekstet versjon hadde vært fint. Dialekt og rask prat er litt vrient å forstå for oss fra Oslo..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg