Hei lungebetennelse!

God mandag! Jeg skulle ha oppdatert dere for lenge siden, men jeg ble hengende over doskåla etter å ha tatt min første antibiotika tablett. Hehe! Jeg glemte å legge noe i magen før jeg tok den. Etter en helg med bare avslapning våknet jeg i dag opp og følte meg alle tiders! Likevel dro jeg til legen for en liten sjekk. Det var slett ikke dumt for crpen min lå på 92 (den skal være under 10) og legen fortalte meg at jeg hadde lungebetennelse. Hoho, lurer meg på hvor høy den crpen må ha vært på lørdag når feberen var på sitt høyeste. Jaja, nå er jeg bare superglad for å ha fått noe som skal hjelpe meg med å bli frisk!

Ettersom jeg føler meg så god og været er nydelig, tenkte jeg å ta med meg Bella og Jonas på en liten luftetur så fort dere er oppdatert. Noen fine antrekksbilder må vi også få tatt i løpet av dagen, og senere tenkte jeg kanskje også å sette opp en ny ukesmeny til dere! Høres det greit ut eller? Jeg håper det! Dere får ha en flott mandag så lenge. Så skrives vi!

Jeg laget meg forresten en helt nydelig juice i går. Den besto av fire røde epler, en halv sitron og en mango. Enkel, men veldig god på smak! Jeg liker juicene når de er litt syrlige og da er spesielt sitron og druer gode ingredienser å bruke.

Nei, nå får jeg komme meg ut i den friske luften!
Håper dere har fått en fin start på den nye uken.

34 kommentarer
    1. stakkar, det er kjipt med lungebetennelse, heldigvis noe som går fort over når du har fått pencelin 🙂 marthe karin det har du aldri fortalt oss at du heter? 😉 elle er de noe jeg ikkje har fått med meg?

    2. God bedring:)
      Hva crp`en skal være under kommer an å hvilket sykehus/legekontor du er på Camilla og Aina. Kan variere litt.

    3. Nei har du fått lungebetennelse 🙁 uff, god bedring <3 men hva syns du om Frozen i går da hvis dere så den? 🙂 Er spent på hva du syns!
      Og jeg skriker et stort JA til ukemeny innlegg 😀

    4. Hei Marthe♡ Så dumt at du er syk, men for meg så syntes jeg ikke det er rart så tynt kledd som du går på antrekksbildene dine, tar du våren litt for fort på forskudd? God bedring til deg søteste Marthe♡

    5. Åå, uffda, lungebetennelse er aldri gøy. Jeg hadde faktisk lungebetennelse i jula to år på rad! Den ene gangen ble jeg værende hjemme fra skolen i to uker siden jeg ikke klarte å holde meg i ro, og sprang rundt i huset når mamma og pappa lå og sov, hehee. Håper du blir frisk fortere enn meg i hvertfall, det blir du sikkert. God bedring! <3

    6. Du må jo slappe av! Ble nesten stresset av å se hvor mye du skal gjøre, det er lov å tenke på seg selv når man er syk, så ta en pause hvis du føler du trenger det 🙂 god bedring <3

    7. God bedring! 🙂
      Må bare få spørre, på bilde er øyenbrynene dine tegne på eller har du tatt makeup tattoo? Utrolig fine! 🙂

    8. Anonym: Åh, du høres akkurat ut som meg. Vasker huset fremfor å ligge på sofaen. Det blir så ufattelig kjedelig i lengden. Hehe! 😀 Tusen takk <3 Blir nok frisk i en fei nå som jeg har fått antibiotika 😀

    9. Christine Hindenes: Åå den var så fin! Elsket den! Planlegger å se den igjen veldig snart sammen med Jonas. Hehe. -Men først skal denne “Tangled” sees. Kanskje allerede i kveld? Jeg må jo ta det med ro likevel? 😀

      Nå er ukesmeny-innlegg ute! 😀

    10. Maren: Hihi, joda jeg har skrevet det i et “10 ting du ikke visste om meg” innlegg for sikkert et år eller to siden. 😀 Jeg heter Marthe Karin Borge og er oppkalt etter bestemor og oldemor 🙂 <3

    11. Ida: Ja det er bare en dum pollenallergi. Renner fra øynene hele våren. Hehe! Men nå har jeg fått tabletter, nesespray OG øyedråper for det også. Alle tiders! 😀 Tusen takk Ida. <3

    12. ÅÅÅ så bra at du elsket den 😀 jeg syns Tangled er enda bedre! Det er jo min absolutt favoritt film. Den har alt jeg liker i en film og den er utrolig morsom 😀 Virkelig verdt å se og kjøpe hihi 😀
      Har sikkert sett den 10 ganger null tull..og jeg griner på slutten like mye hver gang. 🙂
      Ukesmenyen kunne jo ikke fristet mer.. Du er virkelig flink å komme på gode oppskrifter. Skikkelig restaurant kvalitet også 🙂

    13. Så bra du kom deg til legen, og vil bare gi deg så masse creds for å alltid være så positiv og flink å blogge! Herregud, se på alle disse nye innleggene. Og “jeg ble hengende over doskåla, hehe. Nå skal jeg ut i solen”, er det mulig å ha en så positiv innstilling eller? Alle jeg kjenner, meg selv inkludert, hadde krøpet til sengs og klaget på alle sosiale medier.
      Jeg har selv slitt med lungebetennelse hvor jeg fikk det fire ganger i løpet av alderen 18 og 21, og følte jeg hadde en konstant hoste. Det er så kjedelig. Jeg hostet i 2-3 måneder før jeg dro til legen, men etter 10 dager med antibiotika ble lungene renset opp og jeg sluttet å hoste og ble helt frisk, så bare hold ut og ta alle tablettene dine! God bedring til deg!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg