My first glass of fresh juice

Haha! Åja! Jeg har laget mitt første glass med juice allerede.. Jeg sa jo at jeg var begeistret over denne nye saken. Håper dere er klare for noen deilige juice-oppskrifter fremover, for jeg er veeldig ivrig etter å kombinere smoothie-oppskriftene mine med noen friske juicer! Ta det helt med ro. Jeg skal ikke drepe dere med oppskrifter, men et lite innlegg i uken er vel greit? I dag ble det en kombinasjon av eple, gulrøtter, bringebær, vannmelon og appelsin. Gleder meg veldig til å juice litt flere grønnsaker. Dette er jo en ypperlig måte å få i seg litt mer grønt på! Ikke bare til middag, men til frokost, lunsj eller kvelds også. Håper bare jeg kan få det til å smake godt, ellers drikker jeg det ikke om det er aldri så sunt. Hehe, jeg er vel ikke alene på den fronten?

Du trenger: 1. En appelsin 2. Tre grønne epler 3. En håndfull bringebær 4. 1/3 vannmelon 5. Seks gulrøtter


Slik gjør du:
1. Er du så heldig å ha en juicemaskin hvor alt bare kan kastes oppi med skall så er det bare å fyre løs. Jeg må skrelle vannmelonen og appelsinene før jeg trykker dem nedi maskinen, og eplene valgte jeg å dele i fire for å gjøre det litt enklere for maskinen. Når dette er gjort så er det bare å juice i vei! Server det kaldt. Sett juicen i kjøleskapet først, eller ha noen isbiter i.

Slik ser maskinen ut inni når alle ingrediensene er blitt til juice. Dette kan kaste i søpla, eller som en bloggleser tipset meg om: lage sorbètis av! Jeg ville kanskje ikke laget sorbètis av gulrot-rester, men har du laget en ren ananas, jordbær eller mangojuice så vil dette helt sikkert smake kjempegodt! Du må vel og merke skrelle frukten før du juicer den om du ønsker å lage sunn sorbèt is av restene. Spennende, eller hva? Gjett om jeg skal prøve det ut neste gang jeg tar maskinen i bruk!

Vet dere forresten hvor isbiter som ikke smelter fås kjøpt? Noen av dere må vel vite hva jeg snakker om? Slike plastikkbiter med væske i som man bare tar inn og ut fra frysen så mange ganger man vil. Disse skulle jeg gjerne hatt til juicene mine.

Så det godt ut eller? Noen som ble fristet til å kjøpe juicemaskin selv?

48 kommentarer

Siste innlegg