En spennende kyllingsalat


Herregud, jeg ler meg ihjel! Kristine kom akkurat på besøk og hva tror dere hun har tatt med seg? Katten!! Virkelig!? Det er ikke unormalt å ta med seg hunden på jentekveld, men katten? Haha! Jaja det er en større kattunge som ikke har sett verden enda, så hvorfor ikke starte med Marthes crib? Katten rakk visst å bli bestis med Bella disse dagene som Kristine passet henne for oss, så dette vennskapet gleder jeg meg til å observere. Jeg har på følelsen at dette blir en kveld med veldig mye latter. <3

Over til dagens bloggoppskrift.. Kyllingsalat med masse sunt og godt i. Denne oppskriften visste jeg at kom til å falle i smak, for den stjal jeg av min kjæreste tante som mildt sagt er en mester på kjøkkenet! Jeg må ærlig innrømme at jeg aldri engang har vurdert å spise salat som middag, men i dag gjorde vi det og jammen tror jeg helsa hadde godt av alle disse grønne godbitene! Mette ble vi også. Veldig! Så herved vil en fyldig og smakfull kyllingsalat være oppskrevet på vår middagsmeny mye oftere.

Du trenger: 1. 4 redikker 2. En håndfull brokkoli 3. 1/4 agurk 4. En halv paprika 5. En kopp pastaskruer 6. En avokado 7. 2 kyllingfilèter 8. 1/2 pose lett majonès 9. 1/2 boks ekstra lett rømme 10. En halv pose tacokrydder 11. Et halv salathode

Slik gjør du:
1. Start med å sette på pastaen. Den tar lengst tid.
2. Klipp eller skjær kyllingfiletene i terninger og stek det gjennomstekt.
3. Kutt opp alt det grønne og bland det hele i en stor salatbolle.
4. Bland en halv boks rømme med en halv pose majonès og en halv pose tacokrydder.
5. Avkjøl både pasta og kylling før du heller det over i salatbollen.
6. Topp med den ferdigrørte rømmedressingen og server. DET SMAKER SÅ GODT!

Velbekomme! Oppskriften er for 3-4 personer. <3

38 kommentarer

Siste innlegg