Milkshake av grønn pistasje

Nå blir det mye usunnheter her på bloggen! Jeg skal ikke slutte med å dele disse godsakene med dere, men jeg lover å publisere litt flere sunne oppskrifter også fremover. Kanskje spesielt middager! Jeg mener jo at søtsaker heter søtsaker for en årsak. Det skal være søtt og det skal være usunt. -Men middagstipsene mine kan derimot veldig gjerne bli både litt flere og litt sunnere. <3

Jeg er mest sannsynlig på vei hjem mot Kristiansand jeg nå! Toget mitt rullet avgårde 19.23 og vil være fremme i Kristiansand rundt halv elleve i kveld. Denne gang regnet jeg ikke med å ha et fungerende internett så jeg forhåndsskrev denne lille, gode milkshake oppskriften til dere. Milkshake med grønn pistasje, sjokolade og mandler! En spennende variant som jeg aldri før har prøvd meg på. Jeg må innrømme at det er vanskelig å få en grønn milkshake til å se apetittelig ut, men ved å tilsette litt Freia sjokoladesaus så får man i det minste dempet den knallgrønne fargen litt! Heldigvis så vet pistasj-elskere at det faktisk ikke bare smaker godt, men veldig godt!


Du trenger: 1. 10 mandler 2. 10 ss pistasjis 3. En liten skvett helmelk 4. 0,5 dl Freia sjokoladesaus 5. Litt revet mørk sjokolade

Slik gjør du:
1. Hell mandler, is og sjokoladesaus i en blender. Tilsett en liten skvett melk og dur løs!
2. Jeg liker milkshaken tykk og god. Foretrekker du den tynnere så tilsetter du mer melk.
3. Riv en liten bit mørk sjokolade med en risp og strø på toppen av milkshaken før servering.

Nam, nam, nam! <3 Velbekomme.
Vi skrives fra Kristiansand igjen dere!

17 kommentarer

Siste innlegg