Gjør om skjerfet til en kjole!

Tjo hei! Nå er vi mest sannsynlig på vei inn til hovedstaden allerede. Tenkte bare å starte fredagen med å komme med et morsomt lite tips! Nemlig hvordan gjøre et skjerf om til en peplumkjole. Dette er slett ikke vanskelig og det krever verken nål og trå eller lim. Alt du behøver finner du under her med en liten “steg for steg” forklaring. Håper dere liker innlegget. <3 Jeg koste meg ihvertfall glugg ihjel da jeg holdt på med dette. Skulle bare ønske jeg hadde mange flere pene, sammenhengende skjerf så jeg kunne laget flere kjoler! Det lette stoffet ville jo passet perfekt å pakke med til Egypt. Det veier jo omtrent null!

Du trenger: 1. Et sammenhengende, litt stort skjerf i et pent mønster eller en pen farge. 2. To Belter.

Slik gjør du: 
1. Start med å feste første belte over brystpartiet. Fest det ganske så stramt så kjolen ikke faller av.
2.
Se nøye på bildet over for det er dette som beskriver steg nummer 2. Ta tak i skjerfet og legg det inn under beltet du nettopp festet. Dra til skjerfet kommer opp på andre siden og forsett bare å dra og dra til skjerfet henger langt nedenfor beltet og skjuler det. Det er slik du lager peplum-effekten! Du må selvfølgelig dytte skjerfet inn under belte og dra på sidene og bak på ryggen også. Ikke bare foran som vist på bildet over. Ellers vil du jo bare lage kjole av skjerfet på fremsiden.
3. Når skjerfet er dratt såpass mye at lengden på “kjolen” begynner å bli kort, stopper du. Finn nå frem belte nummer 2 og fest det passe stramt rett under brystene. Vips så har du en peplumkjole! Hihi, kult eller hva? Skjerf kan brukes til så mangt!

  

Jeg vedder på at deres resultat blir mye penere enn mitt!
Bare husk to ting: 1. Skjerfet må henge sammen i hver ende 2. Skjerfet bør ikke være gjennomsiktig. 

31 kommentarer

Siste innlegg