Egypt, here i come!

*GLEDESHYL!!!!!* Jeg kjøpte meg akkurat en ukes sol og snorkelferie i Egypt, Sharm El Sheikh. *GLEDESHYL IGJEN!* Haha, jeg tror ikke jeg kan bli mer lykkelig akkurat nå. Annika, storesøsteren Tonje og jeg skal bo på fem stjerners hotellet Shores Amphoras Resort i en uke! -Og wait for it… Avreisen er om 2(!) dager. Haha, snakk om spontan sydenreise. Jeg har lenge gått og tenkt på at jeg måtte finne på noe lurt for vinterferieuken så nå var det på tide å slå til! Jeg har en hel uke fri fra jobb nummer 2, og den skal jeg jammen utnytte også. Endelig skal jeg til Egypt igjen. Dette blir faktisk mitt fjerde besøk!


Det er vel et tegn på at jeg trives farlig godt her? I en uke blir det bare snorkling, soling, spising av god mat og selvfølgelig blogging! Jeg vet jo hvordan dere foretrekker bloggingen min så jeg skal prøve å forhåndsskrive så godt jeg kan disse to dagene jeg har igjen før avreise. Kjenner jeg dere riktig så vil dere ikke bare ha strandbilder, men litt mer variasjon enn som så! Jeg skal gjøre så godt jeg kan så blogginnleggene blir både mange og varierte for den kommende uken.

Håper jo at dere gleder dere litt til å lese om strand og snorkel-livet i Egypt også! Jeg tror hotellet skal være helt nydelig så det bør ihvetfall ikke være noe problem å få knipset bilder i ordentlig fine omgivelser. Ah, nei nå vet jeg ikke riktig hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg er bare så glad! Denne uken skal i motsetning til alle de andre reisene mine, være en ren solferie. Jeg skal bare nyte meg på et nydelig sted med to nydelige jenter. <3 Gjett om det skal smake godt for både kropp og sinn!

Se så fint det er! Kan ikke vente med å se hvordan det er i virkeligheten. 
Er det noen av dere som har bodd på dette hotellet før?

43 kommentarer
    1. hei, så koslig, jeg har nett avbestillt turen min til egypt i mai på grunn av så mye uro der nere :/ men så hadde eg tenkt å dra til kairo i tillegg til strandlivet, og det anbefalte de ikke, så det ble avlyst hele turen, selv om eg hadde gledet meg masse, men eg håper de gir seg i løpet av året så eg endelig kan komme meg en tur ned igjen 🙂 kos deg masse 😉

    2. Åh, dette blir en velfortjent tur for deg Marthe! Gleder meg til å lese blogg innleggene dine den kommende uken! Du er super! Ha en heerlig vinterferie videre, og god onsdag! Klem. <3

    3. Gale, gale jente!! Men også så heldig og så bra! Du fortjener virkelig så mange ferier du bare kan få til å dra på. Med bloggingen din og innsatsen du legger i alt du publiserer, og sikkert også på Vero Moda, så fortjener du en hel gullgruve og mer. Så utrolig spennende altså! Gleder meg virkelig til ferieblogging igjen. Elsker når du legger ut reiseinnlegg, det er så spennende, og ikke minst inspirerende til egene reiser.
      Tusen takk for at du er så flink! Masse god tur til dere, håper dere får et kjempefint opphold 😀 <3

    4. Jeg var i Hurghada med en venninne i fjor. Det var en helt spontan tur, og vi reiste uspesifisert. Havnet i “downtown” og det var helt jævlig.. Slum, kloakk og uhøffelige mennesker. Vi var kun 6 nordmenn på hotellet, de andre var egyptere fra blant annet Kairo. Når vi la oss ved bassenget i bikini(!) Fikk vi mange stygge blikk, da vi var de eneste som ikke badet og solet oss i enten Hijab eller Niquab.. Vi kunne ikke forlate hotellet etter solen hadde gått ned, og opplevde mange ubehagelige situasjoner. Når det er sagt, tror jeg vi fikk ett feil førsteinntrykk av Egypt. Skal iallefall ikke reise uspes. Igjen 😉
      Kos deg masse, gleder meg til å se alle bildene fra reisen 😀

    5. Anne: Ånei! Huff, det må du ikke finne på å gjøre igjen. Uspesifisert er alt for risikabelt. Noen ganger havner man på femstjerners, mens andre ganger havner man i slummen. Da er det bedre å betale et par tusen ekstra og få den beste uken noen sinne. 🙂 Det er jo ikke så dyrt å bo på fem stjerners i Egypt. Ihvertfall ikke i forhold til andre varme og fine steder i verden 🙂

    6. Du er så heldig<3
      Men har et lite spørsmål, på tattoveringen til Jonas så var det bokstver for familien. Syntes du det er kipt at ikke du også har en bokstav i den?

    7. Frida Bringslimark: Åå du er god Frida! Tusen takk for det 😀 Gleder som et barn til å komme frem og bare nyte ALT. Så bra at du gleder deg til litt reiseinnlegg igjen. Jeg gleder meg ihvertfall masse til å blogge fra Egypt 😀 Hurra! Kan ikke tro at det bare er to dager til jeg reiser. Mihi <3

    8. Hvordan tar Jonas det? Er det greit for han, eller synes han det er trist? I og med at du reiser så mye.. heheh 😀 Du får kose deg kjempemye, skulle gjerne vært der selv! <3

    9. Julie: Tusen takk! 😀 Jeg drar jo stort sett bare en uke av gangen og Jonas jobber nesten hver eneste dag så han forstår godt at jeg ikke vil sitte alene hjemme i sofaen når jeg har muligheten til å reise et varmt sted med fine jenter 🙂

    10. Åh, så heldig du er! En tur til varmere strøk frister mer enn noe annet akkurat nå 😀 Jeg bare lurer på hva du liker så godt med Egypt? Jeg har vært der en gang, i Hurghada, og syns stedet i seg selv var helt nydelig. Men egypterne ødelegger så veldig, de var så innpåslitne at vi (en venninne og jeg) ikke fikk ligge i fred på stranden for å sole oss engang.. Det var faktisk så ille at jeg ikke vet om jeg vil tilbake til Egypt!

    11. Hei søte Marthe:) Er ikke så ofte jeg legger igjen en hilsen, men nå er det på høy tid altså:P Først og fremst må jeg bare si at du har en utrolig inspirerende blogg. Og den headeren du har fått nå, fyttikatta den var fiiiin! Håper du koser deg max i Egypt, klem Ida<3

    12. Ååå du er søren meg spontan! 😀 Jeg har SÅÅ LYST å dra til Egypt selv. Gleder meg til å lese reise guiden når du kommer hjem, for da tror jeg jaggu meg vi skal bestille oss en tur selv dit 😀 Virker jo helt fantastisk! Gleder meg til sommer blogging, noe å se frem til når man sitter i triste Norge, med bare regnvær..
      Forresten. Jeg sendte en mail til deg for en ukes tid siden eller noe sånt. Har du fått sett på den? Den er fra [email protected] 🙂 Håper på svar så snart du har tid!

    13. Hei solstråle 🙂 åh, nå kjenner jeg at jeg ble sikkelig misunnelig! Har hvert der 5 ganger, og jeg drar nesten ingen andre steder en dit fordi det er så fantastisk fint der 🙂 åh, Egypt i mitt <3 men må bare spørre om Norge reiser dit igjen, eller om dere må reise til et annet land også reise derfra? Som foreksempell Istanbul? 🙂

    14. Du er så ufattelig heldig! Ååå, er så misunnelig på deg at det vrir seg inni meg 🙁 haha! Masse god tur og kos deg masse 😀 gleder meg til å se fine strandbilder, selv om jeg kommer til å vri meg av misunnelse! Haha 🙂

    15. Åh din heldiggris!! Jeg har bodde og arbeidet i Sharm tidligere og elsker plassen! Kos deg masse i Egypt, gleder meg til å se masse fine bilder 🙂 God tur!

    16. Ja, det var det jeg mente 🙂 for da jeg sa på tur til Egypt for ikke mange uker siden, måtte man mellom lande i Istanbul fordi det ikke gikk direkte til sharm! Åh, misunnelig jeg er altså 😀 kos deg masse masse!!!!

    17. Hvilke reiseselskap reiser/reiste dere med? Eller, hvordan har dere planlagt reisen? Bestilte dere en slik pakkereise, med både hotell og fly i en pris? :))

    18. Merethe: Heisann! Vi reiser med Expedia og bestilte reisen gjennom Finn.no. Vanligvis bestiller vi nesten alltid en pakkereise, men denne gang bestilte vi fly og hotell hver for seg 🙂 Fly kom på 3800 kroner og hotellet kom på 1900 🙂 Da er alt bortsett fra mat inkludert. Supergreit!

    19. Hei…fin blogg du har:) Ser du skriver om tur til Egypt:) Hvordan var det der nede nå? Har vært der mange ganger før og skal ned igjen 4 april:) Er spent på om vi får reise eller ikke…skjønner ikke hvorfor ud fraråder reiser nå..vet du hvorfor? VR det noe uroligheter der nå?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg