Paradise Valley

God kveld! Det ble en sen oppdatering på dere i dag, men jeg hadde i det minste forberedt dere på at det kanskje ville bli slik. Jeg har hatt en veldig fin dag, til tross for at ting ikke gikk helt som planlagt. Hoho, værgudene kan ikke alltid være på vår side! Dagen startet nydelig. Det var strålende sol så etter frokost hoppet jeg i joggeskoene og tok en morgentur langs beachen. Deretter spaserte jeg videre nedover gatene, tittet litt i småbutikker, knipset bilder og pratet med de lokale.. Da klokken slo elleve satte vi oss i bilen som skulle ta oss til Paradise Valley, og etter en 40 minutters morsom kjøretur i finværet begynte regndråpene å falle. En regndråpe ble til veldig mange flere og vi i minishortser og sportsbh ble fort kjølige.

Håpet om at solen skulle titte frem igjen forsvant likevel ikke og vi startet på gåturen over fjellet og opp mot den fine oasen med ferskvann og klipper. Etter en 20 minutters gåtur kom vi frem, og da slo uværet til for fullt. Haha! Det ble bading på ytterst få av oss og det hele endte med at vi snudde og dro tilbake igjen etter bare noen minutter. -MEN jeg er veldig glad for at jeg dro, for oasen var utrolig fin selv på en regnværsdag! Jeg kan tenke meg at det er rimelig magisk der når solen skinner og lyser opp det klare, blågrønne vannet. Ah! Kanskje jeg får se det en annen gang? Jeg håper det! 

På veien hjem stoppet vi også ved et sted hvor de produserer moroccan oil. Vi fikk se hvordan oljen lages helt fra bunnen av og vi fikk prøvesmake/teste både mat og produkter hvor den ferdigproduserte oljen var tilsatt som ingrediens. Dette syntes jeg var veldig interressant! En av mine favoritt hårprodukter er basert på nettopp Moroccan oil. Dere vet vel alle hvilken serie jeg snakker om. “Moroccan Oil” produktene er jo blitt superpopulære de siste årene. Ikke bare i Norge, men verden over!

Da vi kom hjem tittet selvfølgelig solen frem, så da tok jeg meg en tur på cafè og bestilte pizza og verdens beste ananasjuice. Her ble jeg sittende og nyte meg helt til solnedgang. En perfekt avslutning på dagen! I morgen er det både surfing og en ny utflukt som står på planen så det gleder jeg meg maks til! *Krysser fingrene for sol og varme*. Ha det gøy så lenge! Håper dere synes det er hyggelig å lese om opplevelsene mine i Marokko. Eller bare titte på bildene! Hva enn dere foretrekker. <3

32 kommentarer

Siste innlegg