Første surfeleksjon er over!

FY søren for en morsom dag jeg har hatt så langt. Herlighet, jeg visste at surfing var gøy, men ikke SÅ gøy! Når man først velger seg ut en bølge, reiser seg på riktig tidspunkt og surfer på den i metervis. Da føler man seg jammen som kongen på havet. Det er rart hvordan jeg kan beskrive denne opplevelsen for det er jammen ikke mange gangene jeg faktisk har klart å stå slik, men det skjedde et par ganger og det må jeg si meg superfornøyd med til å være første gang! Hehe. Heldigvis er jeg på langt nær alene om å være amatør. Over halvparten i gruppen har aldri så mye som tatt på et surfebrett, men vi lærer fort! Spesielt guttaboys. De ser jo ut som profesjonelle etter to timer i vannet. Det vil nok ta noen timer til for min del, men gud som jeg gleder meg til å øve mer! Jeg vet ikke hvor mange timene vi var i vannet i dag, men det var timer og føltes som minutter.

Første surfeleksjon er altså over. Etter frokost kjørte vi ut til et fem stjerners hotell med veldig fine surfemuligheter. Her skal vi tilbringe alle dagene våre! Jeg skal knipse noen bilder av dette området i morgen tidlig. Det er bare helt fantastisk.. Et lite paradis rett og slett! Såfort vi hadde fått sett oss rundt, hilst på en kamel og titusen katter fikk vi utdelt surfeutstyr og våtdrakt. Deretter bar turen på stranden hvor vi tok en aldri så liten oppvarming. Surfelærern som dere ser på aller første bilde, gikk grundig gjennom hvordan vi skulle bruke surfebrettet, hva vi skulle gjøre og hva vi ikke skulle gjøre. Det ble selvsagt litt “sand-padling”, og så fikk prøve oss i sjøen. Overraskende nok så var det slett ikke umulig! Det var så GØY og 90% av tiden fikk jeg det ikke engang til. Jeg lurer på hvor moro det blir når jeg faktisk står på brettet! Haha, denne ferien kommer til å bli magisk. <3 Jeg har det på følelesen.

Sjekk den gjengen med amatørsurfere da dere!
Lapoint har full camp denne uken og alle er bare superhyggelige!

22 kommentarer
    1. åhh det der skal jeg å gjøre en gang! du er så heldig som får oppleve så mye blir så sykt missunnelig!! kos deg videre daa ! <3

    2. Martine: Tusen takk Martine! 🙂 Ja jeg føler meg kjempeheldig som får være med på så mye spennende 😀 Disse dagene skal bli så fine <3 Du får bare hive seg på surfekurs du også en gang 😀

    3. Herregud, tenk den verden vi lever i, her har vi muligheten til å reise til et annet land, og det kun for å lære å surfe! Jeg er super misunnelig, det der skal jeg å gjøre en gang, kos deg masse denne uken Marthe! og ta med litt sol og varme hjem til Norge 🙂

    4. Emilie: Ikke sant 🙂 Ikke er det spesielt dyrt heller. Du kan bestille en uke med surfekurs, opphold og mat i Marokko til under 4000 kroner. Fly får man veldig ofte kjøpt hos Norwegian til under 1500 kroner. Da blir det ihvertfall ikke mer enn hva en vanlig “lat” sydenferie koster! + man slipper nærmest lommepenger. 🙂

      Lover å ta med litt sol og varme hjem. 😀

    5. Ser fantastik gøy ut! er det flere nivåer? har surfet litt fra før, så føler egentlig ikke jeg er heelt på den sandøvingen. Kos deg masse videre! også må jeg være helt blind, men finner deg ikke på det nederste bilde haha…

    6. Åå! Urettferdig! Var å surfet i sommer og kjenner virkelig igjen følesen når man greier å komme opp på brettet! Jeg skulle virkelig gjort alt for å være der du er nå:)) ha fortsatt en super og minnerik reise! Du kommer til å savne det og ikke minst surfinga med en gang du kommer hjem, det kan jeg love deg!!

    7. Nadia J: Ja det er det 🙂 Det er tre nivåer. De aller fleste som er her går nivå 1, men det er noen som går nivå 2 også. Jeg tror ikke jeg har hilst på noen som går nivå 3 her. Men da skal du jammen kunne sakene også 😀 Jeg tror du ville passet perfekt på nivå 2 da 🙂

      Nei du finner meg ikke på nederste bilde fordi det er jeg som tar bilde 😀 Hehehe!

    8. Linn: Åh <3 Jeg skal nyte tiden på surfebrettet! Jeg kjenner jeg savner bølgene allerede nå og det er bare timer siden jeg lå i dem. Hehe. 😀 Tusen takk Linn. Du får leve deg inn og late som du er med på tur 😀

    9. Herregud, ser jo helt herlig ut! Vet du om det arrangeres turer med grupper som ikke bare er skandinaver også? Føler litt av målet med å reise er å møte nye mennesker og kulturer.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg