Anbefaling HBO serie: Girls

Tidligere denne uken så tipset jeg om den nye HBO serien “True Detective”. I dag har jeg lyst til å skrive litt om min andre favorittserie på streamingtjenesten HBO Nordic. Nemlig “Girls”. Jeg har skrevet noen få ord om denne hysterisk morsomme serien på bloggen før, men jeg synes faktisk at den fortjener en egen liten anmeldelse i et helt eget innelgg.



I HBO serien “Girls” møter vi den grå musa “Hannah”, spilt av Lena Dunham som også er skaperen av serien. Hannah er slett ingen supermodell, men hun har likevel en selvsikkerhet som få og en utrolig underholdende personlighet. Venninnene hennes består heller ikke av kjedelige karakterer. En av dem er jomfru og svært så flau over det, en annen sitter fast i et forhold med en snill pusegutt som slett ikke tenner henne, mens den siste britiske venninnen er en aldri så liten mannemagnet.

13 januar var norgespremieren på den tredje sesongen av HBO serien “Girls”. Er det flere enn Jonas og jeg som har fulgt med på de tidligere sesongene? Dere er nødt til å gi denne serien en sjanse. Jeg ler så jeg griner av Hannah (Lena Dunham) og venninnene hennes. Her snakker vi en handling og et innhold som er stikk motsatt fra alle andre typiske jenteserier hvor sånn ca enhver skuespiller er eller skulle vært supermodell på deltid. Jentene i Girls kunne ikke ha brydd seg mindre om designerklær. Å være veltrent og superslank er heller ikke livsviktig for denne gjengen. Her går bekymringene rundt kjønnssykdommer, graviditet, jobb, kjærlighet, intriger og venninnedrama. Jentene klarer å problematisere det aller meste i hverdagen og det hele ender stort sett i en pinlig, sår eller hysterisk morsom situasjon. Ikke bare for meg, men for Jonas også. Dere må bare snurre noen episoder “Girls” med kjæresten dere også jenter.. Dere kommer begge til å bli avhengige! Kombinasjonen av ydmykelser og pinlige øyeblikk er bare så fantastisk underholdende.. Perfekt å snurre etter en tung og litt kjip dag på skole eller jobb.

Jeg legger ved traileren til første sesong for dere som ikke har sett den før!
Dere kan se tvserien “Girls” på HBO Nordic for 79 kroner i måneden HER. 

     

        Annonse
12 kommentarer
    1. Du skriver at du synes den fortjener et eget innlegg, men på slutten står det at dette er annonse. Det blir litt forvirrende, du får jo penger for å reklamere for serien så det er bare å være ærlig om det 🙂 Skjønner at du helt sikkert liker serien godt også, misforstå meg rett… Men; “men jeg synes faktisk at den fortjener en egen liten anmeldelse i et helt eget innelgg” høres bare litt uærlig ut, håper du forstår hva jeg mener..
      Hilsen fast leser 😉

    2. Charlotte Tunes: Så bra! 🙂 Det var hyggelig å høre Charlotte. 🙂 Det er jo supergøy om man faktisk finner en ny serie som man liker veldig godt. Da slipper man å se de gamle seriene om og om igjen hele tiden. Hehe, eller det gjør man vel uansett. 😀

    3. Heihei: Hei. Nei jeg tror ikke jeg forstår hva du mener? Kan jeg ikke mene at serien fortjener et eget innlegg fordi det er en annonse? Jeg velger jo selv hva jeg vil skrive annonser om? 🙂 Jeg kan takke nei til annonseforespørsmål, men liker jeg produktene så anbefaler jeg dem mer enn gjerne til leserne mine. Om jeg får penger eller ikke har ingenting å si.

    4. Anonym: Hei! Ja de vil ikke vises fordi jeg har lastet dem opp på facebook og deretter kopiert og limt dem inn i blogg.no. Jeg hadde problemer med bildeopplastningen på blogg.no da jeg var i Mexico og måtte derfor gjøre det veldig tungtvindt. Men de fleste bildene ligger på facebook så du må gjerne legge meg til og se dem der! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg