Min første nålbehandling

Hoho, liker dere ikke nåler så er det nå på høy tid å krysse ut siden! Jeg kom akkurat inn døren fra enda en behandling på nakken/ryggen. Denne gang var det medisinsk akupunktur som sto for tur! Herlighet så heldig jeg har vært til tross for at jeg fikk denne galskapen mitt i romjulen. Venninner av venninner er jo utdannet som det ene og det andre og jeg tror ingenting kan gjøre situasjonen min verre så jeg har blitt sjeleglad for alle tilbud om behandling. Akupunktur prøvde jeg å bestille time til på morgenen i dag også, men ingen hadde som sagt åpent. Da både Annika og Victoria tipset om en bekjent som drev med akkurat dette var jeg ikke treg med å ta opp telefonen. Jeg har aldri før i dag prøvd noe form for nål-behandling verken med eller uten elektrisitet, men gud så glad jeg er for at hun kunne ta meg imot allerede i kveld. For det hjalp! Virkelig. 

Jeg er ikke sikker på hvor mange nåler jeg fikk i ryggen, men en ble plassert i hånda og resten rundt skulderpartiene. Deretter ble det satt på elektrisitet. Det høres voldsomt ut, men det var slett ikke forferdelig. Jeg vil ikke akkurat påstå at det var behagelig, men det gikk helt fint. Dette lå jeg med i ca et kvarter og deretter ble jeg trykket på og dratt litt i. Jeg fikk beskjed om å bevege hodet til alle kanter og til min store forskrekkelse klarte jeg det også! Ikke vet jeg hvilken magi som befinner seg i disse nålene, men noe er det ihvertfall. Det ligger enda en del igjen i virvelen i nakken, men dette blir jeg nødt til å knekke opp hos kiropraktor på nyåret. En god del av smertene er ihvertfall tatt bort og bevegeligheten er blitt bedre så nå skal jeg bare passe på å bevege meg en hau samtidig som jeg skal slappe av og ta tablettene mine. Så ordner det seg!

Nå kjenner jeg meg allerede en smule mørbanket. Hoho! Men for en lettelse å kjenne fremgang! Neste stopp er kiropraktor og så tenker jeg at jeg blir helt fin igjen. Dere får bare være tålmodige med meg så lenge.  

37 kommentarer
    1. God bedring Marthe. Ikke noe gøy å være utslått i jula med vondt eller sykdom. Håper du får kost deg litt uansett, og ønsker deg et skikkelig godt nytt år!

    2. Hei Marthe! Får helt vondt av deg jeg altså. Stakkars 🙁 Det første bilde på det forrige innlegget du posta og på det første bildet i det innlegget her, ser man at du har smerter!! UFF!! Masse god bedring du! Satser på at du er frisk og rask fort fort! Klem<3

    3. Uffamei! Jeg får helt vondt inni meg av å lese de siste innleggene dine! Jeg hadde også tenkt til å kommentere når du spurte om tips på Facebook, men så kom jeg på at jeg egentlig ikke hadde noen bedre råd enn de som allerede står der.. Jeg som går sykepleie og alt burde kunne komme med et godt tips! Men som alle de andre har sagt, ikke gjør for mange brå bevegelser, men pass på å hold deg gjevnlig i bevegelse, så det ikke stivner helt! Kiropraktor er vel også et av de beste rådene jeg kan komme med..
      Men jeg er glad du har det litt bedre, og jeg håper virkelig at du ikke har så vondt i morgen at du går glipp av feiring av nyttår! Bare ta det rolig! 🙂 ha masse god bedring, Marthe! Og for Guds skyld, sov godt! 🙂

    4. Det er bra du er på bedringens vei Marthe, for dette så ikke godt ut <3 Jeg håper du snart blir frisk og rask igjen, for det fortjener du 🙂

    5. Maria Sofie: Å <3 Du er god du. Jeg tror ikke det finnes noen særlig bedre tips enn akkurat det du sier her. Det er det jeg har blitt anbefalt på legevakten også. Å ta smertestillende, vente og gå til kiropraktor. De to behandlingene jeg har fått i dag har også hjulpet meg en hel del, men jeg må nok gå og knekke på plass det som foregår akkurat i nakkepartiet. Så tenker jeg at det ordner seg av seg selv! 🙂

      Tusen takk <3 Jeg setter så stor pris på oppmuntrende kommentarer som denne! Jeg føler meg allerede bedre så krysser fingre og tær for at det blir feiring på oss i morgen. Du må uansett ha en STRÅLENDE nyttårsfeiring! 🙂 Stor klem

    6. Eva: Å det er godt å høre 😀 Hehe, du vet det er svært vanskelig å ta seg bloggfri. Heldigvis har jeg i det minste fått min kjære fotograf til å gå med på å knipse litt bilder av behandlingene. Hehe, noe må man jo finne på. 😀 Tusen takk Eva. <3

    7. Uff, ser vondt ut 🙁 men samtidig litt godt å bli masert 🙂 Du er en herlig jente Marthe, god bedring. Ønsker deg alt vel 🙂 Godt nyttår

    8. Masse god bedring! Også må jeg si at jeg blir så glad når du klarer å se litt lyst og positivt på ting selvom du har det veldig vondt 🙂

    9. Ånei å nei Marthemor, så uheldig du har vært! 🙁 Jeg har ikke hatt skikkelig internett på hytten, dermed har jeg ikke fått oppdatert meg.
      Dette var virkelig uheldig og så utrolig dum timing at det skjedde i romjulen og bare dager før selve nyttår! Jeg håper virkelig behandlingen har hjulpet deg og at du blir frisk og rask så fort som overhode mulig. Tuinamassasje er noe jeg kan anbefale hvis du fortsatt har vondt. Det er en kinesisk massasje og akupunktur uten nåler som bl.a gir en god gunst på muskel/leddsmerter samt lindring av ulike idrettsskader, hodepiner og stress. http://www.alternativ.no/behandlingsmetoder/tuina.html – her er en link til informasjon 🙂 Jeg sliter med muskleknuter i nakke og rykk og har ofte smerter der. Denne behandlingen hjelper meg veldig mye og “løsner” på smertene på en måte, så kanskje det kunne hjulpet deg også?
      Jeg ønsker deg masse god bedring <3 Håper formen din er bedre og at du får en god start på det nye året! Håper du blir skjemt bort med godterier og god mat av din kjære!
      Jeg ønsker deg et godt nyttår og gleder meg til oppdateringer i 2014!!
      Store klemmer Emilie T

    10. Huff, får så vondt av deg! Dette må jo være dobbelt så vondt enn det jeg hadde. Mitt varte i 3 dager, altså at jeg ikke kunne bevege hodet eller overkroppen og armer, men så begynte det å løse seg opp av seg selv. Ønsker deg fortsatt god bedring 🙂 Og godt nytt år! 😀

    11. Uff, håper du blir bedre fort!
      Syns det er veldig kult at du prøvde akupunktur og følte det fungerte, selv har jeg prøvd det flere ganger og det er virkelig å anbefale! Utrolig hvor mye bare en nål kan gjøre!
      Du har virkelig en flott blogg, og godt nyttår:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg