Oppskrift: Indisk rekegryte

Du trenger: 1. 1 boks reker i lake 2.  2 ss karri 3. En halv ts kajennepepper 4. 1 ss paprikapulver 5. 1 dl kremfløte 6. 1 boks hakkede hermetiske tomater 7. 1 fedd knust hvitløk 8. En grønn paprika 9. 2 poser ris 10. Nanbrød 11. 2 ss olje


Slik gjør du: 
1.
Start med å sette på risen. Sett også ovnen på 200 grader.
2. Hell ca 2 ss matolje i en gryte. Hakk opp den grønne paprikaen, knus to fedd hvitløk, og hell kajennepepper, karri og paprikakrydder i samme gryte. Fres det hele opp i oljen, rør ingrediensene godt sammen, og tilsett hele boksen med opphakkede hermetiske tomater. Tomatsaus, og biter. Alt sammen skal kokes opp og brukes i den smakfulle rekegryta.
3. Når denne blandingen har begynt å småkoke, tilsetter du 1 dl kremfløte. La det hele stå og småkoke i 5 minutt.
4. Ta gryta av plata, finn frem en stavmikser og mos det som er av paprika og tomatbiter. (Denne delen er valgfri)
5. Sil laken av en boks med reker og hell rekene i den ferdige sausen. Det er viktig at sausen nå ikke koker, ellers vil rekene fort bli seige. 
6. Mens rekene får varmen i seg, kan du hive inn et par nanbrød i stekeovnen og ta vannet av den ferdigkokte risen. Ferdigkjøpte nanbrød behøver gjerne ikke mer enn et par minutter i ovnen. Oppskriften er beregnet for 2-3 personer, men den kan helt fint dobles.


Bare vær så snill og prøv denne indiske rekegryta. Den er himmelsk!

15 kommentarer
    1. Hei Marte! Du har en fantastisk blogg, stå på:)
      Jeg lurer på noe; jeg reiser til antelope park i zimbabwe nå i januar. Jeg vet at frokost, lunsj og middag er inkludert i prisen, men er det noen liten kiosk eller noe sted der man kan kjøpe noe frukt eller noe? 3 måltider er veldig lite om dagen for meg høhø:p
      Stor klem!!

    2. Dette er en av de beste bloggene jeg har vært innom! Du har alt, inspirerende outfits, diy, fitness og mat. Du er så utrolig nydelig, og du har verdens fineste smil! Du ser bare veldig ekte ut, håper du fortsetter å blogge i lang tid fremover:)

    3. Zeynab: Åå tusen tusen takk for det. Nå ble jeg glad! 🙂 Jeg skal fortsette med bloggingen i lange stunder fremover, så ikke bekymre deg for det. Håper du vil følge meg også 😀

    4. Karoline: Heisann Karoline! 🙂 Åh, så heldig du er. Du kommer til å få det helt fantastisk. For en opplevelse! 🙂 Du bor ikke så langt ifra sentrum så i fritimene eller om kveldene kan man dra inn til butikkene og handle frukt, kjeks eller annen type mat som du kan spise på mellom måltidene 🙂 Klem!

    5. Hei! Da har jeg og samboeren min akkurat forspist oss på denne fantastiske rekegryten! Den var utrulig god og så enkel! Får lett en plass i middagsplanleggeren vår 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg