DIY – Adventslys

God morgen! Håper dere har stått opp på et bedre ben enn det jeg har. Hoho, jeg kjenner det langt nedi bena når jeg hoster i dag. Er det et tegn? Formen min rakk aldri å bli noe særlig bedre. Jeg har vært på jobb og hatt så mange spennende planer at jeg helt har glemt å slappe av. Nå har jeg ihvertfall avlyst det lille som var av søndagsplaner og byttet ut møte med paracet, te og hjemmekos. Jeg har blant annet knipset bilder til et lite DIY innlegg! Som jeg koser meg med disse innleggene. Jeg skulle bare ønske inspirasjonen ikke tok slutt for to måneder siden. Nå er det ihvertfall jul, og med julen kommer mye ny inspirasjon! Det er jeg glad for.

Under får dere oppskriften på årets adventslys. Det er tross alt første desember og første advent i dag! Mange av dere har nok allerede staken på plass, men jeg er sikker på at det finnes noen som er litt sent ute. Slik er det jo alltid. Jonas og jeg gikk for hvite lys til stuen i år. De fleste går nok for lilla. Jeg syntes bare det ble så rotete med lilla i tillegg til rødt, hvitt og sølv. Stuen vår er ikke vandt til å bli preget av så mange farger! Vi får heller ha en egen lilla adventstake i gangen. Her skal alt være rent og pent.

 
 

Du trenger:
1.
Sølvfargede kongler fra Upstairs 2. Fire adventslys 3. Tall 1-4 4. Et pent fat 5. En blondetrå 6. “spikre” fra Upstairs 7. Saks

Slik gjør du:
1. Start med å måle hvor langt båndet må være for å akkurat rekke rundt kubbelysene. Klipp dem til med en saks.
2. Legg det ene oppklipte båndet rundt første lys. Der hver ende av båndet møtes, legger du første tall på og trykker gjennom en “spiker” slik at det hele blir sittende fast slik. Du må selvsagt bruke tall som har hull over seg slik at du får muligheten til å feste dem på denne måten. Noen adventstall har allerede en spiker festet på baksiden. Disse kan man jo bare tre rett inn. Finner du ingen slike tall som er beregnet til stearinlys så må du ty til lim, men det er heller ingen problem. Jeg kjøpte både spiker med diamantdetaljer og tall på butikken Upstairs. De hadde mange varianter og slikt dill er nærmest gratis. Spikrene kostet 13 kroner og blondebåndene 5 kroner.

  
 

Konglene kjøpte jeg også på Upstairs for tja 3 kroner stykk. Alt jeg har brukt i dette DIY innlegget er fra Upstairs bortsett fra fatet. Det kjøpte Jonas og jeg samme dag på Living. Ble det ikke bra? Dette prosjektet tar fem minutt og ikke koster det all verdens heller.

Ble dere inspirert til å lage noe lignende selv?
Eller kjører dere bare adventsstake med fire vanlige lys i?

33 kommentarer

Siste innlegg