Svar – Ukens leserspørsmål

Spørsmål: Du fremstiller alt som det er en dans på roser. Er det slik livet ditt er? Jeg føler ikke at vi lesere kjenner deg fordi du skriver så og si aldri personlige innlegg (unntaket er forholdet ditt). Misforstå meg rett, det er jo bra å være positiv, men i denne verden vi lever i, er et perfekt liv umulig. Bloggen var morsomt å lese før, men nå virker det litt for falsk og perfekt.

 

Svar: Hva er et perfekt liv og hvorfor skal det være så umulig å ha et? Jeg tror vi mennesker har veldig ulike definisjoner av hva et perfekt liv er. Et perfekt liv for meg er et lykkelig liv. Så lenge jeg har de riktige menneskene rundt meg så vil jeg påstå at livet er rimelig fantastisk. Hvor jeg bor og hva jeg eier kan være akkurat det samme. Det eneste som virkelig kan påvirke hverdagen min i negativ grad er mennesker som drar meg ned. Har du en bestevenninne eller en annen person i livet ditt som hele tiden hakker på deg, sier nedlatende ting eller som ser på alle problemer som krisesutasjoner uten løsning. Kutt dem ut. Sørg for at du kun omgås mennesker som bryr seg om deg. Det er bedre å ha noen få, gode mennesker i livet enn en hel hau som drar deg ned.

Er det egentlig så rart og falskt at jeg er takknemlig? Jeg har nesten 20 000 gode og snille lesere, jeg har fem bestevenner som jeg kan dele ALT med og som jeg vet stiller like mye opp for meg som jeg vil stille opp for dem, og familien min er verdens beste. Den er ikke så stor, men det har bare gjort at vi er blitt enda mer knyttet til hverandre. Nei, jeg er veldig fornøyd med livet mitt. Jeg har som alle andre dårlige dager og jeg blir sur når jeg må stå ute i kulda og vente på en sen buss, men livet mitt blir ikke noe mindre bra for det. Jeg har ingen ordentlig utdannelse enda, jeg eier ingen leilighet, og jeg har ingen bil, men jeg har så uendelig mye annet å være takknemlig for. Jeg forstår dere lesere som føler at dere ikke kjenner meg ettersom jeg ikke skriver nok personlige innlegg. Jeg har et filter og det vil jeg nok alltid ha. Jeg føler jeg deler mye av meg selv, kjæreste og familieliv, men alt passer ikke på bloggen. Dere behøver ikke å vite alt til enhver tid. Jeg forstår at dere er nysgjerrige men hva får dere egentlig ut av å høre om mine familiekrangler? Ingenting! Jeg vil heller dele en god middagsoppskrift som jeg har hatt glede av å lage og som dere kanskje kan få bruk for.

 

Spørsmål: Selv om du har dine dårlige dager hvor du er sur og grinete så klarer du likevel å skrive et godt innlegg som sprer glede og positiv energi til alle oss lesere. Hvordan var du som liten, og hvordan har oppveksten din vært? Er det noen spesielle hendelser som er årsaken til at du ser og lever livet på den måten du gjør? Du er virkelig til å beundre! Og etter hvordan jeg oppfatter deg ved å lese bloggen din hver dag de siste to årene så har jeg ihvertfall oppfattet deg som en sånn person man gjerne selv skulle ønske man var, en sånn person som sprer glede til andre og gjør andre godt.

Svar: Tusen takk! Den gode følelsen jeg får av å lese tilbakemeldinger som denne er gull verdt. Herlighet så motiverende! Det er ikke alltid jeg klarer å være snill og god mot alle, men jeg prøver så godt jeg kan. Jeg blir sliten og syk jeg også, men deres dag behøver vel ikke å påvirkes i negativ grad for det. Derfor har jeg valgt å kun skrive om positive saker på bloggen. Jeg vil at mine lesere skal komme i bedre humør av å lese www.martheborge.blogg.no. Klarer jeg å oppmuntre èn person under en kjip skoletime eller etter en hard arbeidsdag så er målet mitt nådd. Ønsket om å inspirere, motivere og glede jenter/damer i alle aldre er veldig stort. Sitter jeg noen gang i en taxi alene med en sjåfør som ser ut som han er fryktelig lei av livet, så prøver jeg å komme med en oppmuntrende kommentar. Bare tenk så glad du selv ville ha blitt for noen gode ord på en dårlig dag? Du behøver vel ikke å kjenne personen? Jeg har blitt oppdratt til å vise andre mennesker respekt og takknemlighet, og jeg har også alltid fått det tilbake, men jeg synes likevel det er viktig å huske at det aldri er for sent å forandre seg til det bedre. Hva du sier i morgen har større betydning enn det du sa i går. Det er aldri for sent å be om unnskyldning og det er aldri for sent å gjøre en god, liten gjerning.

 

Hvordan ser barndomshjemmet ditt i Stavanger ut? Savner du huset?
Mitt barndomshjem i Stavanger er et gult, rekkehus bestående av en etasje og en kjeller som jeg i senere tid malte knallrosa. Vi hadde en diger veranda hvor jeg holdt utallige barnebursdager, en stor hage og en svært velbrukt trampoline. Jeg var jo gatas turner! Huset ligger bare femti meter fra bestemor og bestefars hus i Stavanger så jeg kan heldigvis besøke det akkurat når jeg vil. Jeg har bare gode minner fra dette stedet. Alle bestevenninnene mine fra barneskolen bodde i nabohusene og flere av dem ble også turnere etterhvert. Selv om foreldrene mine aldri har bodd sammen så tror jeg ikke at jeg kunne fått en bedre barndom. 
Menneskene jeg var omringet med og opplevelser jeg fikk som barn har nok vært med på å forme den jeg er i dag.

 

Håper dere likte innlegget. Nå må jeg hive meg på butikken!
Jeg skal lage meg enchiladas til middag i dag. *Vann i munnen*

70 kommentarer
    1. Skjønner ikke helt poenget her, du er den bloggeren jeg føler jeg kjenner mest, vet ikke hvorfor men hahah. Jeg drømte faktisk at jeg møtte deg i helga, det sier litt om hvordan jeg ser for meg du er ihvertfall. Men jeg drømmer mye rart da. Fint innlegg foressten, du har så fine bilder fy søren!

    2. Du er så flink å svare på spørsmålene, Marthe! Du svarer ikke bare med et par ord, der man kanskje ikke får svar på det man lurer på. Men du utfyller svarene dine kjempe godt og svarer på en måte slik at vi får svar og forstår svarene dine! Digger bloggen din, og leser den hver eneste dag! Håper du får en kjempe fin dag!<3

    3. Utrolig befriende å lese svarene dine på disse spørsmålene! Du fikk ihvertfall meg i bedre humør etter en slitsom dag 🙂 Stå på Marthe, du er fantastisk!

    4. Så utrolig fin du var på de bildene i midten, med rød bukse, hvit genser og skinnjakke! Du er lekker 🙂 Må inrømme at jeg synes den hårfargen du har på de bildene også er den fineste på deg. Du var kjempefin med det mørke håret også altså, forandring fryder! Men denne hårfargen er du aller finest med 🙂

    5. Jeg føler også at vi ikke blir kjent med deg. Kun en fasade. Svarene blir så picture perfect. Sier det ikke for å være slem men, det er slik jeg opplever deg gjennom bloggen.

    6. Heei 🙂 Jeg synes bloggen din er til stor inspirasjon og du er uten tvil den beste bloggeren jeg vet om! Som du nettopp skrev om å muntre opp andre, så gjør du det hver dag til meg 😀
      Jeg har skrevet et innlegg om bloggen din på bloggen min, så om du vil kan du jo ta en titt 🙂 Villa bare opplyse leserne mine om en fantastisk blogger!
      <3

    7. Fine svar! Du er en utrolig stor inspirasjon, blogger så bra! 😀
      Men jeg har et spørsmål til neste gang! Jeg så sist gang at mange hadde spurt om det, og det er dette med mammaen din. Synest det var litt rart at du ikke hadde tatt det med denne gangen, siden det var så mange spørsmål om det, men skjønner selvfølgelig at du ikke vil vist det er for personlig 🙂

    8. Flott innlegg med veldig fine svar. Det nederste minnet meg litt om min egen barndom, med tanke på bursdagene jeg feiret og alle nabojentene. Ja til flere innlegg som dette. 🙂
      Er forresten glad for at du velger å holde et slags filter over bloggen slik som du selv skriver, det gleder meg nemlig alltid å titte innom her da bloggpostene dine er positivt vinklet. 🙂

    9. Så utrolig flink du er til å skrive og formulere deg Marthe!
      Du er favorittbloggeren min! Elsker at du er så blid og glad, og jeg syns du deler masse med oss lesere. Stå på videre fine du :):)

    10. Du er nydelig Marthe! Bloggen din inspirerer og motiver og du sprer glede hver dag. Jeg gleder meg alltid til å komme inn på bloggen din for du gjør det så bra! Innleggene dine er utfyllende og bildene dine er fantastiske! Alt er så gjennomført, så du er definitivt favorittbloggeren! Stå på videre Marthe for du er rå! <3

    11. Du er nydelig Marthe! Du motiverer, inspirerer og sprer glede på bloggen din hver dag. Jeg gleder meg alltid til å klikke meg inn på bloggen din for innleggene dine er utfyllende og av kvalitet og bildene dine er fantastiske! Du er også så utrolig vakker! Alt er så gjennomført og bra så stå på videre Marthe for du er rå! <3
      Du fortjener det beste!

    12. Flinke Marthe, du er så fantastisk inspirerende! Stå på videre, bloggen din er et lyspunkt i en ellers mørk og kald vinterhverdag!♥

    13. Først; Du var jo veldig personlig når du skrev om utslett episoden?
      Spørsmål: Har du en eller flere tunge hendelser, som du har løst å dele med oss? En hendelse som styrket deg av den grunn?

    14. Ser på småting som krisesiutasjoner uten løsning? Det er en dårlig venn? Du virker søt osv sett fra mitt perspektiv, men jeg har hørt fleeere fortelle at du blogga med ei annen før, men dere ble uvenner fordi hun glemte å ta med en strømpebukse til deg på en fest… Hahaha?! Er ikke det å se på småting som krisesituasjon uten løsning så spør ikke meg..

    15. Utfyllende og gode svar!<3
      Jeg er ofte på skolen i friminuttet og er døds sliten og vil bare hjem, spesielt etter store prøver som tentamen osv, da pleier jeg faktisk å ta opp mobilen i håp om at du har et innlegg i vente, og det har du som regel! Da kjenner jeg at jeg blir super glad<3 Og plutselig får jeg lyst til å lære, merkelig hvordan det funker, hahah!:D
      Men sånn helt seriøst så er du en fantastisk blogger, og jeg lurte faktisk også på hvorfor du ikke tok skrev om følelser og tanker, og hvis ikke jeg tar feil så spurte eg deg også men nå har jeg svaret 😉
      Ha en fin dag<3 Imorgen har vi en rle prøve, kanskje du kan komme med et innlegg kl.12? Hahah, neida!

    16. MartheBorgeFan: Nei nå ble jeg glad. Du er så flink til å legge igjen oppmuntrende kommentarer. Blir jo i bedre humør bare av å lese navnet i kommentarfeltet. “MartheBorgeFan”. Hehe! Herlig 😀 Godt å høre at jeg til og med kan være til motivasjon på skolebenken! Det hadde jeg ikke turt å håpe på 🙂

    17. Eli: Tusen takk! <3 Kjempehyggelig å høre. Jeg håper du har hatt en fin dag selv. Her har vi akkurat bakt hjemmelaget eplekake og oppskrift kommer straks! 😀

    18. Hei Marthe! Utrolig bra innlegg det der! De svarene må være noen av de beste jeg har hørt på en stund. Det du skrev med å glede andre, det er akkurat derfor jeg leser bloggen din. Du sprer så mye glede i alle innleggene dine. “You make my day” er det ikke det man sier? 😉 Stå på!! 🙂

    19. Jeg lurer på en ting. Om du kan skrive et innlegg om noe, ikke nødvendig vis noe personlig, men et innlegg du “dedikerer” til en tanke, ditt syn på noe osv. jeg elsker å lese slike “dypere” innlegg med meninger osv akkurat like godt som jeg liker å lese en god oppskrift eller dagens antrekk 🙂

    20. Finner ikke helt de rette ordene til å uttrykke det sterkt nok.. Du er så utrolig inspirerende, blir så glad hver gang jeg klikker inn på bloglovin og ser du har blogga! 🙂

    21. Kjempefine svar, Marthe! Synes det er bra at du har et filter også 🙂 Og det å dele privatlivet sitt for 20 000 mennesker, skjønner jeg veldig godt at du ikke vil. En stor grunn til at jeg går inn på bloggen din er nettopp fordi jeg vet at du alltid har noe positivt å komme med, og er det en dag jeg kanskje ikke har det så bra, vet jeg at bloggen din kan gjøre ting litt bedre 🙂 Fortsett sånn du!

    22. wow, så inspirerende du er! har hatt en utrolig kjip dag på skolen i dag, og humøret har ikke akkuratt vært på topp, men du endret det. dette innlegget var det jeg trengte, akkuratt i dag. takk for at du er du, Marthe<3 stå på, fine deg. du er gullverdt

    23. Du virker som en utrolig god og snill jente & ikke minst så er du utrolig vakker! jeg leser bloggen din vær eneste dag & den får meg alltid til å smile. elsker at du legger ut oppskrifter som man kan prøve på selv. liker også veldig godt å lese om stedene du har vært og alle de fine bildene. du er virkelig fantastisk & helt klart min favoritt blogger 🙂

    24. Takk for inspirerende innlegg. Må bare få dette ut: Jeg har tre gode venner, men jeg føler ingen av dem egentlig respekterer meg for det jeg er og hva jeg liker. Føler nesten jeg alltid blir dømt. Alt jeg liker skal de på en eller annen måte trykke ned på. Føler egentlig ikke jeg passer inn i gjengen på en måte. Jeg er så forskjellig fra dem alle tre. Bestevennen min bare klager hele tiden og jeg er så dritt lei (sorry språket). Gråter nesten bare av å skrive dette. Har du noen gode råd til meg, jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Sliter med bulimi og dette føler jeg de heller ikke skjønner. Det har vært et veldig vanskelig år for meg, men det føles ikke ut som om de bryr seg så mye…Tror du jeg er venn med feil mennesker??? Føler meg så alene noen ganger. Har en super fantastisk søster som støttet meg da!!! Hun er min aller aller beste venn!
      Tusen takk hvis du leser 🙂

    25. Er enig med hanne over her 🙂
      Savner personlige innlegg på bloggen din.. Missforstå meg rett, jeg virkelig ELSKER bloggen din, men savner virkelig personlige innlegg, de som er litt mer dypere rett og slett. Dette trenger så absolutt ikke å være negativt eller så ufattelig personlig i det heletatt! 😀

    26. Kjenner at det er noen andre som trenger å lære seg filter. Hun SIER at hun ikkje vil dele alt personlig -alikevel mener folk at det er overflatisk og falsk? Eg spydde litt nå i munnen min sorry
      Har ALLTID tenkt at grunnen til at du opplever fantastiske ting og har venner som bryr seg så mye om deg som bla Cathrine er vel FORDI du er ekte og genuin og positiv og oppmuntrende.
      nei folk er så opptatt av at alle klager og syter hele tiden at om noen ikkje gidder vise den siden av segselv så er man ikkje ekte……….eh right
      Skjønner heller ikkje koffor folk insisterer på å spørre om ting du ignorerer konsekvent . Igjen bruk ditt eget filter folkens og følg med i timen.
      Selv ble eg beskyldt for å være så f¤#%¤% Polyanna som egentlig er litt det du opplever Marthe, men det fine med Polyanna, eller Pippi eller du er at de er optimister og liker å være positiv og elsker ha det kjekt og kose seg og omgi seg med gode venner og være takknemlig. På den måten finner man lykke i hverdagen og setter mer pris på tingene.
      Stor klemmeting
      lin <3

    27. Hei! Jeg har ikke kommentert på bloggen din tidligere, men du skal vite at jeg har lest den så lenge jeg kan huske. Du er en av de få kvalitetsbloggene som er igjen – du er en av de få som faktisk bruker tid på både leserne dine OG innleggene dine. Jeg setter stor pris på det! Du er også utrolig flink til å være ærlig, samtidig som du er realistisk, synes jeg da. Bare det at du leser og svarer på alle kommentarene sier meg at du faktisk verdsetter leserene dine, og det er faktisk ikke alle bloggere som i nesten hvert eneste innnlegg nevner hvor morsomt det er med mange lesere, nye leserekorder eller hvor mange fine kommentarer du har fått. Du skal vite at vi legger merke til det! Grunnen til at jeg rett og slett ikke kunne dy meg med å ikke kommentere var det faktum at jeg leste det første svaret på et av spørsmålene i dette innlegget. Det svaret var så utrolig bra at jeg bare måtte kommentere det! Rett fra hjertet var det. Jeg har faktisk et håp om at man kan være lykkelig og kunne ha et ‘perfekt’ når jeg leser bloggen din, for jeg tror på deg. Jeg tror på det du skriver. Bloggen din er en stor inspirasjonskilde for meg! Det sier seg jo selv at alle har dårlige dager, men det at du klarer å se forbi det viser ikke annet enn styrke i mine øyne. Selvsagt kunne du gjerne ha skrevet flere personlige innlegg (eller tatt om saker som du har synspunkter på), men jeg liker også bloggen din sånn som den er. Stå på!

    28. Jeg er helt enig med det ene spørsmålet her…Jeg kjenner ikke Marthe Borge, jeg kjenner martheborge.blogg.no. Du er jo eeeegenltig hvis man setter det helt på spissen kun en reklameplakat for nelly,ica sine julepølser og vero moda. Du er den eneste bloggeren på topplisten som aldri har kommet med noe personelig og noe som vi blir sjokkert over. Vi hører kun historier om glemte kort, flaggermus på rommet og spysyken. Det er som om du prøver å etterligne fotballfrue, men ikke når helt ut.
      Håper du tar til deg alle disse kommentarene og ikke glemmer de. Jeg og 15 000 andre som har følgt deg i 2 år venter enda på et innlegg om moren din som plutselig forsvant etter et utrolig godt forhold, mange ønsker nok å ha et slikt forhold med sin egen mamma. Dette er konstruktiv kritikk med litt sarkasme, ikke ment som mobbing eller noe sånn.
      Hadde jeg hatt en blogg så skulle jeg ikke ha kommentert som anonym 🙂

    29. Hei kjære Borge!
      Nå er det lenge siden jeg har kommentert! Husker jeg kommenterte for en stund tilbake, og fikk svar fra deg! Det er så utrolig bra at du faktisk tar deg tid til leserne dine, og forteller at du setter så stor pris på dem!
      Stå på videre, du er en veldig nydelig jente som jeg gjerne skulle blitt kjent med!
      Masse klemmer fra Andrea Emilie

    30. Sandy: Mitt mål med bloggingen er ikke å dele sjokkhistorier med 20 000 fremmede personer Sandy. Hvis det er det du har ventet på i to år så bør du heller begynne å lese en av de andre bloggene på blogg.no. Jeg kommer aldri til å skrive om noe jeg selv ikke vil og jeg synes det er direkte kvalmt at enkelte mennesker aldri kan respektere at jeg, fotballfrue eller andre bloggere faktisk vil ha noe av privatlivet for oss selv.

    31. Åh, for et fantastisk menneske du er… <3 Som blogger er du uerstattelig. Må si jeg er uenig med det første leser-"spørsmålet". Den leseren svarer jo seg selv ved å si "det er umulig å ha et perfekt liv". Ingen, absolutt INGEN, opplever kun positive ting i livet sitt. Og det er derfor jeg liker deg så godt, for min definisjon av positivitet er å kunne se forbi de tingene som er negativ og bare fokusere på å være takknemlig og sette pris på de vakre tingene i livet. Man merker godt at du ikke bare er positiv på bloggen, men det lyser gjennom bloggen at du har en naturlig positiv holdning som person. Og bare det synes jeg er personlig nok. Stå på <3

    32. Jeg mener at en blogg skal være et positivt sted for den som driver den! Hva skal være gleden med å blogge, om det ikke er et fristed hvor man kan fremheve det gode? Nei, Marthe, jeg synes det er kjempebra at du har et filter, og at du ikke lar slike kommentarer som enkelte skriver her påvirke deg og hvordan du driver bloggen.
      og det må nevnes at jeg digger svaret ditt til det første spørsmålet, er så enig!:)

    33. “Jeg forstår at dere er nysgjerrige men hva får dere egentlig ut av å høre om mine familiekrangler?” Vi leserne har vel en makaber lyst til å se at du ikke er perfekt, at selv du har opplevd noe mange sliter med.. 🙂

    34. synnøve: Tusen takk Synnøve. Det er så godt å se at jeg har flere lesere som deg. Som jeg også skrev i innlegget så vil jeg så mye heller ha tre takknemlige lesere enn 1000 som aldri blir fornøyde. <3

    35. Signe Bruvold: Å <3 Tusen tusen takk for en fantastisk oppmuntrende kommentar Signe. Du er så flink til å legge igjen slike gode tilbakemeldinger! Ah, de settes stor stor pris på. 🙂 Det er godt å høre at det er flere av oss 😀 Tusen takk!

    36. norah helene: Ah, hvor god er ikke du? Jeg prøvde å svare på kommentaren din før jobb til morgenen i dag, men tror du ikke pcen ble så varm at den skrudde seg av i det jeg skulle klikke “lagre og publiser”? Hehe, på tide med en ny pc ja! Tusen takk for en fantastisk tilbakemelding. Jeg setter uendelig stor pris på kommentarer som denne. Det finnes ikke noe mer motiverende! <3 Herlig å høre at jeg er en inspirasjonskilde for deg Norah Helene. Det er akkurat det jeg ønsker. 🙂 Stor klem!

    37. cuskima: Hehehe, jeg ler meg i hjel av deg Lin. Elsker engasjementet! 😀 Haha, det er jo helt fantastisk. “Følg meg i timen”! Kunne ikke sagt det bedre selv. Vi kan ikke dikte opp skrekkhistorier for bloggens skyld heller. Jeg har aldri hatt behov for å dele private, personlige tanker og meninger. Da gjør jeg det ikke heller. 🙂 Skulle jeg få et behov for det en dag, så kanskje! -Men det blir ikke i dag og mest sannsynlig ikke i morgen heller.

      Klem! <3

    38. Ida: Heisann Ida! Huff, dette var leit å lese. Jeg har vært i en lignende situasjon selv, men jeg tror nok du har det verre enn det jeg noen gang har hatt det med bulimi og tre “venninner” som hele tiden klager og drar deg ned. Det er ikke slik det behøver å være! Tenk så herlig det ville vært å omgås mennesker som gjør deg til en bedre person. Mennesker som løfter deg opp på en dårlig dag og som kanskje ikke alltid, men mye oftere har et smil om munnen. Det er ikke alltid like lett å finne slike venner om du bor på et sted og må forholde deg til et miljø, men jeg ville kanskje ha prøvd å prate med disse tre venninnene du har. Kanskje ikke alle tre på en gang, men en av gangen. Forbered deg litt og fortell dem hvordan du føler deg. Hvordan du føler at du blir behandlet. Nekter de å forstå eller endre på oppførselen sin så ville jeg prøvd å unngått dem så godt som jeg bare kunne. Du har i hvert fall en veldig god søster som du kan støtte deg på. Jeg vet ikke hvilken skole du går på, men husk at du ikke skal gå her for alltid. En dag vil du flytte på deg, kanskje bytte skole og danne nye vennskap. Da behøver du ikke de tre jentene som ikke gjorde deg noe godt. <3 Du behøver alt annet enn negativitet i livet ditt Ida. Stå på, hold deg i nærheten av gode mennesker og bli frisk for familien og din egen del! <3

    39. Sitter her på nattevakt og kom over innlegget ditt. Må bare si at det var et veldig bra innlegg! Verden trenger slike som deg for det er jammen meg nok av sure og negative mennesker som ikke har respekt for andre eller takknemmelighet for noe. Stå på:-)

    40. Hei! Du har en utrolig fantastisk blogg 🙂 jeg lurer på om du kan skrive et innlegg om fortiden din. Hvordan alt var i Stavanger, hvordan du var og var du flink på skolen? Lurer på om du kunne lagt ut bilde av foreldrene dine, for det har du vel aldri gjort? Jeg vet du var turner, kunne du skrevet noe om det også? Det ville vært veldig interessant å få vite litt mer utdypende om Marthe borge! Forresten så er bloggen din veldig sjelden og kjempebra!! Det er ikke mange som er som din blogg <3

    41. Du er alltid så flink til å svare på spørsmål Marthe! 🙂
      Jeg har bare en liten kommentar på det første spørsmålet. Jeg vil på ingen måte lage noen diskusjon, men bare komme med noen tanker jeg fikk angående at noen mener du er for upersonlig.
      Jeg har lest denne bloggen en god stund nå, og den er en av de få bloggene jeg leser fast. Bloggen din er jo på en måte jobben/hobbyen din, så det er jo litt urelevant å skrive om alt. Det er mange bloggere som skriver veldig personlig, f.eks. krangel med venninne, problemer i forholdet, og andre ting. Som i lengden kan bli litt “kjedelig” å lese om, siden man ikke kjenner disse personene i hverdagen. Men jeg synes det er veldig bra at du, Marthe, begrenser litt hva du tar med på bloggen. Det at du framstiller livet ditt som veldig bra (og noe det selvfølgelig er), gjør at du gir en positiv inspirasjon. Jeg personlig synes det er kjempe gøy å klikke inn på bloggen din å lese om tips du kommer med, eller hvordan du klarer å vri en bagatell inn til noe positivt! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg