Marthe tipser – Snurr julefilm

God morgen! Hvor deilig var det ikke å våkne opp til søndag? Jeg synes ihvertfall det er like skjønt hver uke.. Jeg vet jeg er litt tidlig ute nå, men i dag vil jeg veldig gjerne komme med litt filmtips til gode juleklassikere. Det er bare 10 november, men skal man ikke begynne med julefilmer og julete før i desember så rekker man aldri å få den helt store julestemningen på plass! Filmene jeg har remset opp under her er alle filmer som jeg kunne sett hundre millioner ganger. Jeg blir aldri lei. Hvert eneste år når julen nærmer seg, snurrer jeg minst ti av disse klassikerne. Skal jeg velge tre storfavoritter så må det bli polarekspressen, The holiday og Love actually, men jeg er kjempeglad i dem alle. Andre filmer som gir meg julestemning er faktisk Harry Potter filmene! Jeg vet ikke helt hva det er med disse, men jeg forbinder dem med jul! Kanskje det har med at alle tv kanaler snurrer dem rundt juletider? Åå juuulen.. Kom kom!

  
  
  
  
  

1. A christmas carol 2. Polarekspressen 3. The grinch 4. Julenissen 3 5. Ice Age A mammoth Christmas 6. Santa Buddies 7. Home Alone 8. Reisen til julestjernen 9. Tre nøtter til Askepott 10. The Holiday 11. The Family stone 12. pitbullterje 13. Love actually 14. Anywhere but home 15. Bad Santa

Har dere noen ekstra filmtips å komme med?
Da blir Jonas og jeg evig takknemlige!

71 kommentarer
    1. Tusen takk for alle tipsene <3 En kjempebra julefilm er New Years Eve, elsker den filmen og får skikkelig julestemning av den 🙂

    2. Ååå jul!!! Serendipity er en kjempefin film! Jeg husker jeg så den kl 4 på morgenen natt til julaften for noen år siden. Hehe, jeg var så spent at jeg ikke fikk sove 😀 det er kanskje ikke en typisk julefilm, men det er snø, juletider, kjærlighet, new york 😀 kjempefin :))

    3. Wii, takk for julefilm tips! Elsker julen, og hva er vel bedre enn å surre seg inn i ett pledd, drikke kakao og se julefilmer? 😀
      Mine storfavoritten vil alltid være 3 nøtter til askepott, reisen til julestjernen, og hjemme alene filmene <3
      Ha en fin dag Marthe!

    4. Tusen takk for tips! Har ikke hatt julestemning på flere år:( skulle egentlig på plutti plutti plott i går og kanskje jeg hadde fått julestemning DA, men så kunne jeg ikke da alikevell. Får håpe dine filmer gir meg i hvert fall litt julestemning 😀
      Andre filmer er Elf, Mikke redder julen, Reisen til julestjernen, Nå er det jul igjen, Mens vi venter og Mikkes jul i Andeby! Mange tegneseriefilmer, men det er de jeg har vokst opp med og det er de som er de koseligste julefilmene <3

    5. Jeg har faktisk bare sett fem av disse, og da er ikke Askepott og Reisen til julestjernen noen av dem. Tro det eller ei! 🙂 Polarekspressen har jeg knapt hørt om! Vil få sett den til jul i år, siden det var en av dine favoritter! 🙂

    6. Verdens beste julefilm er uten tvil; home for christmas/hjem til jul! Den er såå fin og må sees hvert år! En annen er The christmas shoes! Fantastiske filmer! 😀

    7. Åå, tusen takk for tips 🙂 Julestemninga har begynt å komme over meg nå! 🙂
      Harry Potter gir meg også kjempe-julestemning! Har gjort det gjennom hele bandommen min, og det sitter litt i meg<3
      The Grinch og The Family Stone er nok favorittene mine av de ovenfor. Flåklypa og Tre nøtter til askepott er de filmene som bare må sees hver jul <3

    8. Jeg har en film til som er kjempefin! Jack frost! Den er såå søt og litt trist! Den handler om en “levende” snømann 🙂
      Jeg har notert filmene de andre leserne dine skrev ned, artig med innlegg der folk kan tipse om forskjellige ting :))

    9. Tusen takk for fine julefilm tips Marthe 😀 Julen kan bare komme nå, syns vi har ventet lenge nokk nå 🙂 men dagene går fort å det er bra ^^ Ha en fin søndag <3

    10. Tror du må ha misforstått, for den fineste fillmen er helt klart “3 nøtter til askepott”. Ingen over og ingen ved siden av <3 Forresten hver gang jeg går inn på bloggen din, tar det alltid år og dag før bildene dine kommer frem, hvis de kommer frem. Vet ikke om dette er ett problem bare på min mac, eller hva det er, men det gjelder kun din blogg. Litt synd, for det ender som regel med at jeg går ut av bloggen din før alle bildene kommer frem...

    11. Du burde virkelig se “Historien om Julenissen”, den er helt fantastisk og gir meg masse julestemning 🙂

    12. Hei! Kjempeflott med litt tips til filmer 🙂 Tror du at du kunne laget et innlegg med tips til juleantrekk også? Jeg trenger virkelig inspirasjon til den perfekte julekjolen, og da er vel dette rett plass for inspirasjon? 🙂

    13. Åååh, jeg gleder meg så ufattelig mye til desember – det er uten tvil den beste og vakreste måneden i året! Jeg håper du ligger ut en julegaveliste, kanskje for venner og familie som ikke vet hva de ønsker seg? Jeg står helt FAST! Og kanskje julemusikk-tips også? Haha, det er lite som engasjerer meg like mye som desember og alt som heter jul, så det er bare til å kjøre på 😀
      Ellers når det kommer til julefilmer, antar jeg du har de andre Hjemme Alene-filmene på liste din også. Selv får jeg alltid julestemning av Barbie og Nøtteknekkeren – blir man noen gang for gammel for Barbie? (a) Det er jo også mange andre versjoner av Scrooge sin historie som er ute, men jeg finner ikke favoritten min… Om du ikke har sett Jack Frost MÅ du se den – en like herlig historie skal du lete lenge etter 🙂

    14. Flere tips til julefilmer:
      “Miracle on 34th Street” og “de fem legendene”.
      Regner med at dere har sett de andre alene hjemme filmene, og de andre julenisse filmene, hvis ikke er de også et must.

    15. Åh, jeg elsker julen, og spesielt julefilmer 😀 Her i London ble faktisk julelysene tent i Regent Street i går, så nå begynner julestemningen å komme seg her, selv om vi bare er i november! Hehe. Min absolutte favorittjulefilm må være The Holiday <3

    16. Ååå, det glemte jeg!
      Jeg vet ikke om du ser så mye serier, men det som alltid hever julestemningen hos meg er å se juleepisodene av Glee. De er så utrolig koselig, med mye fantastisk julemusikk. Du må hvertfall se den som er i sesong 3: Extraordinary Merry Christmas, episode 9. Den er bare så GOD !

    17. Jeg blir så glad når du tipser:D
      Kanskje liiitt tidlig ja:p Men nå får jeg tid til å laste ned en haug av julefilmen før “sesongen” er igang:D
      Gjett om jeg skal kose meg på toget hjem når jeg får juleferie da:D
      Hadde vært kjekt om du kunne tipset om fine julesanger også:D Jeg har en juleliste på spotify, men er alltid kjekt med nye “input” :):)
      Til slutt vil jeg bare ønske deg en strålende søndag, og en like strålende start på den nye uken som starter imorgen:) Make it count!

    18. Åh så mange fine filmer!
      Eg elsker Love acctually og Grinchen hahaha
      Ellers er Nightmare before Christmas fantastisk -den må datteren min og min bror se hver jul.
      Elsker 3 nøtter til Askepott,er ikkje jul uten 🙂
      Harry Potter filmene kom ut til jul og de sendes i julen ( og påske )
      Elsker alle sånne serier som går i julen -sukk
      Mens du sov ( Sandra Bullock)
      Die Hard 1
      Gremlins 1
      Narnia filmene blir ofte sent i julen så eg syns de er veldig julete
      I <3 jul
      ~Lin

    19. hva ønsker du deg til jul da? :))) kan du skrive ønskelista di på bloggen? <333 takk for gode filmtips forresten! 🙂 elsker film! 😉 <3333

    20. Miracle on 34th street er ganske fin julefilm. Den er fra 1994 så har kanskje ikke dagens kvalitet, men jeg liker den veldig godt fordet 🙂

    21. Elf <3 Morsom og søt! Ellers elsker eg alle de amerikanske julefilmene som snurrer på tv 2 og tv norge i desember 🙂

    22. Jeg ahr to jeg MÅ se hver jul, the family stone og den originale grinch who stole christmas fra 1966. Den er helt fantastisk, og jeg vil virkelig anbefale deg å se den hvis du liker julefilmer. Ingenting gir meg mer steming enn når grinchens hjerte vokser tre størrelser <3

    23. Tuuusen tusen takk for alle filmtips! Jeg har nå lest gjennom enhver kommentar og notert meg ned alle filmer som jeg ikke allerede har sett. Denne jula skal antallet av sette julefilmer dobles. Mihi! Glad dere likte innlegget. <3 Håper dere fant i hvert fall èn film som var ny. 🙂

    24. elise: Ja det lover jeg å gjøre. Jeg skal dele både ønskeliste og tips til julegaver for både kvinner og menn, kjæreste, mor, søster, far, besteforeldre og you name it 😀

    25. Ingelin Rystad: Å det er bare hyggelig å dele tips med dere. Jeg har jo fått like mange igjen også 😀 Jeg er helt enig med deg. Har ventet lenge nok. Jeg må bare bli ferdig med julegaveshoppingen og julebakingen så kan julen komme neste uke 🙂 Hehehe!

    26. Helt enig! Syns også at Harry Potter-filmene minner meg om julen! Så den første Harry Potter filmen igår faktisk 😀 Må jammen meg se noen av disse julefilmene også, så takk for tips! 🙂

    27. Jeg må bare tipse deg om en film jeg alltid ser sammen med søskenbarna mine i julen, og det er “Gurin med reverumpa”. Viss du liker Solan og Ludvig fra Flåklypa vil du elske denne, men for alt jeg vet kan du ha sett den fra før?
      Tusen takk for nye filmtips også❤️ Nå har jeg mange filmer å kose meg med i julen, i tillegg til de gamle klassikerene selfølgelig.

    28. Mange flotte tips 🙂 Surviving Christmas er fin film som kan anbefales. Ønsker deg en fin dag 🙂

    29. digger love actually! <3 er verdens søteteste julefilm 🙂 anbefaler dei å se elf med will ferell og julenissen1: nå er det jul-igjen 🙂 lover deg at disse gir deg den ultimate julestemmningen, ellers skal jeg sjekke ut fred santa før jul i år 😉 har hørt at den er bra!

    30. Å laste ned alle episodene av Jul i Skomakergata er ikke så dumt. Gjorde det i fjor og så en episode hver dag. Koselig, får en til å tenke på når man var liten og jula da! <3

    31. Så gøy med litt “julete” innlegg 😀
      Elsker virkelig julen, og jeg har allerede begynt med noen forberedelser til den store dagen. Men min nr 1 film er “Hjelp, det er juleferie!” Filmen er bare helt SINNSYKT gøy og ikke minst koselig <3 Den filmen ser jeg hver lillejulaften, det er et MUST! <3
      Håper du koser deg i førjulstiden! Stor klem til deg Marthe <3

    32. Mange gode tips her! Godt å være ute i god tid med nedlasting/innkjøp så filmene kan nytes hele desember!
      Min favoritter:
      Bas santa
      Deck the halls
      Alene hjemme filmene
      The holiday
      The Christmas shoes
      Julenissen 1,2,3
      Hjelp det er juleferie!
      Mens du sov
      Flåklypa (Gleder meg til å se den nye)
      Askepott
      Reisen til julestjernen
      I saw mommy kissing santa
      Noel
      Hjem til jul
      Die hard
      Amalies jul er ett must hver dag i desember!
      Takk for masse gode tips om filmer jeg aldr har hørt om engang! 🙂

    33. Hei!
      Jeg ville bare legge igjen en liten kommentar til deg her å takk for mye fint lesestoff i året som har gått. Jeg er selv blogger og blogger om alt mellom himmel og jord, men mest om dysleksi 🙂
      Ha r vært spennende å følge deg.
      Ønsker deg og dine en riktig god jul og et enda bedre blogge år i 2016 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg