Ny sofa – Ny stue!

Velkommen i hus du nydelige sofa! Hehe, jeg er så fornøyd med denne nye lekkerbisken at jeg ikke riktig vet hvor jeg skal gjøre av meg. Dere kan tro jeg var et nervevrak da jeg spiste pannekakefrokosten min med blåbærsyltetøy på til morgenen i dag. “IKKE SØLE.. IKKE SØLE”. -Men det er faktisk verdt det. De mørke, veldig oppbrukte sofaputene er byttet ut, og det samme skal klokken på veggen og gulvteppet bli etterhvert! Nå mangler vi bare noe å ha helt i hjørnet. Det er liksom så tomt her! Skap vil jeg ikke ha, for skapplass har vi mer enn nok av på kjøkkenet. Kanskje dere har noen gode idèer?

 

Fine blomstene jeg fikk av Jonas i går! Jeg sier det igjen.. What a man!

Åh, nå er frøkna jammen fornøyd!

70 kommentarer
    1. Det var kjempe fin sofa, du ha utrolig flott liv Marthe du burdefå deg barn fordi du virker veldig snill person, leser bloggen din hver eneste dag du har så perfekt liv altså love you Marthe!!

    2. Du kan ha en litt større potteplante i hjørnet! Det hadde vært kjempefint. Se etter en orkide eller noe lignende som en “tre-plante”. Slike pleie og være fine 🙂

    3. er det ektorp sin? hvis det så går det greit å søle, man kan lett bytte trekk på den 🙂 det har vi gjort to ganger allerede 😛

    4. erle: Ja det er det! Kristina Andersen har også denne sofaen og hun har også vasket trekket noen ganger, så vi har heldigvis en redning om det skulle skje 😀

    5. Du kan ha en expedit hylle som du kan ha bøker i og DVD og cd og lignende:) også en plante oppå og litt sånn:):):) den finner du på ikea

    6. Helt nydelig! 😀 Og så fin sofa, sånn vil jeg også ha! ;-D Men kanskje ikke i hvit.. upraktisk når man har lillebror på besøk og en grå katt,haha!

    7. kristina andersen har jo en helt annen type sofa enn ektorp, den typen er rund på ermelendet mens hennes er firkantet 🙂
      men ektorp sin er himmelsk å sitte i, vi har samme med tre-seter bare vi ikke har sjelselong, men ektorp sin puff istedenfor 🙂

    8. Lotta: Tusen takk! Hehe, ja med barn i hus er det svært upraktisk 😀 For ikke å snakke om dyr! Nå har vi bare lille Bella som heldigvis aldri klarer å bli skitten. Hehe 😀

    9. Herreguuud det er jo MASSE man kan sette i et hjørne! Så flere hadde skrevet plante, da med en stooor potte.. Eller så er min favoritt store kurver med masse deilige tepper som henger over kanten pluss puter.. Eller så kan du kjøpe kasser, sette de på gulvet og bruke som hyller. F.eks eplekasser. Der kan du ha bøker, forskjellig pynt, tepper hengende ut eller en plante med en fin potte oppi. Du kan også putte en stooor lykt eller to mellomstore lykter der. Eeeller en fin kasse/kurv/boks med interiørblader eller andre blader… MASSE fint å putte i et hjørne! Skulle bare ønske jeg hadde det hjørnet. haha

    10. Karina: Haha, nå måtte jeg smile. Jeg tror du kunne trenge tre hjørner! Jeg har både fine Paris-trekasser og stråkurv i grå som puter kan være i. Jeg får prøve meg litt frem og se hva som blir penest! 🙂

    11. De er kjempegode! Vi flyttet inn for en mnd siden og kjøpte en sånn, men i lys beige 😉 Fine sofaer!!

    12. Grønn og blå av misunnelse på livet ditt! Er selvsagt ikke så perfekt til enhver tid, men du har nådd så langt og er alltid på topp humør. Motiverende!:-)
      Nydelig sofa! Hva gjør du med møblene (f.eks klokken og teppet denne gangen) når du “bytter det ut”? Kaster du det gamle, gir vekk eller selger eller lignende?
      <3 vaaali

    13. Marthe du er utrolig flott jente, jeg kunne ønsket at jeg vært med i din familie du er så utrolig pen, og du virker som en godt menneske, men jeg har aldri møtt deg i irl så jeg vet jo ikke helt men du virker i hvertfall veldig hyggelig person, du er så nydelig og nydelig stua foresten, leser bloggen din hver eneste dag og alle de flotte klærne du har og alt bare elsker deg, love you Marthe !!

    14. En stor lykt! Vi har det selv i et hjørne, og det er bare kjempekoselig! Vi har en stor lykt med to ordentlig store kubbelys inni, og det er så fint 🙂 uansett ville jeg faktisk anbefalt å ta turen innom Nille i byen eller kanskje helst på Vågsbygd senter (Amfi) da de utrolig nok har fått inn kjempemye fint interiør der! Har kjøpt mye fint til leiligheten der det siste året, de har virkelig fått god interiør smak 🙂 og så skader det jo ikke at det er til en veldig rimelig penge

    15. Kristina har vel Kivik sofa, er hvertfall den hun har i stol 🙂
      Eg misunner deg ektorp,blir det eller howard her senere. men foreløpig har eg den diggeste digre sofaen til Home and Cottage som heter Boston. Den er nesten 2.5 meter,men er fordi eg sover som ofteste på sofaen siden gubben snorker så sinnsykt hahaha -og eg har med en hund så da måtte eg ha ekstra diger sofa siden vi ikkje har gjesterom;)
      Grattis med sofaaaaaaaaaaaa
      anbefaler at du legger et pledd der Bella skal ligge. selvom hun ikkje røyter mye……………ja du vet haha

    16. Oj, så fint! 😀 Det er utrolig fint med hvit sofa.. Den eneste ulempen er jo at det er veeldig lett å søle på, men det går vel forhåpentligvis bra 🙂

    17. Hahha jeg kom til å tenke på en ting … Har du dialekt fra Stavanger? Jeg tror heeele tiden at du snakker bokmål siden du skriver bokmål, hehe.
      Uansett … Jeg hadde funnet et rundt, fint bord for så å plassere stearinlys,eller duftlys på. Eller så hadde jeg funnet en kurv og putte masse tepper og puter oppi 🙂

    18. Du kan kjøpe en deilig lenestol eller en designerstol å ha for høyre for sofaen! Dekorer det med et hvit saueskinn eller en fresh pute!
      Eller så kan du også kjøpe en ”fake” peis! Jeg kjøpte min på Jula i fjor for bare tusenlappern, og den er såå fin, den varmer godt og det blir utrolig hjemmekoselig med en slik en nå utover høsten!
      her er en link så du ser hva jeg mener: http://egenesmobler.no/elpeis/elektrisk-peis-18/

    19. Om der er plass, hadde jeg hatt en god lesestol!! Eller en bloggestol. Og kanskje en liten bokhylle med favorittene ved siden av 🙂 Både kos i hverdagen og praktisk når man får besøk og trenger ekstra sitteplass.

    20. Du må flytte bort liljene! De spirene/frøene gir flekker som aldri går bort! Noe smart du kan gjøre er å klippe bort spirene ( de brune ), så det aldri kommer noen flekker på den nye lekre sofaen din 😉 hilsen blomsterdekoratør som har ødelagt mange klær pågrunn av det! Be Jonas kjøpe vanlige liljer ikke Marta liljer neste gang 🙂

    21. Helt lik sofa hadde vi også i forrige leiligheten, men nå når vi flyttet et annet sted valgte vi skinnsofa på grunn av at jeg har en golden retriver som røyter ganske mye. Men de er jo helt geniale, blir man lei fargen eller den blir slitt så er det bare å kjøpe nytt trekk, og vips så har du ny sofa 🙂 Dere har fått det kjempe fint og hjemmekoselig 🙂

    22. Ååhh, så fantastisk sofa! Hvit var drømmen her i hus også, men med tre hunder og ei lita snuppe tror jeg det hadde vært like greit å kjøpe en som allerede var full av flekker om vi først skulle ha gått til innkjøp av en hvit, haha! 🙂 Heldigvis røyter ikke mynder så fælt, så det problemet tviler jeg på at dere får med italieneren 🙂
      ♥ Lizbethosnes.com

    23. Så fint det ble med ny sofa! Litt vanskelig å se hvor stort hjørnet er, men jeg tror det kunne vært veldig fint med en Ektorp Jennylund stol der! (Såklart ikke helt inni hjørnet, men stående litt på skrå mot bordet). Det er samme serie som sofaen, men den er veldig liten og nett 🙂 I hjørne innforbi stolen, kunne det for eksempel vært en litt stor plante, som andre også har nevnt ovenfor 🙂 Eller kanskje stigen med blader på?
      Et lite tips: Når dere skal vaske trekket, kan det være lurt å ta det på mens det fremdeles er litt fuktig, slik at det former seg etter sofaen 🙂
      Hilsen Caroline 🙂

    24. Så fint det var. 🙂 Jeg ville fordi om du ikke ønsker skap egentlig anbefalt et hvitt vitrineskap fra Jysk, det er såå lekkert! Du vil kjenne det igjen om du ser etter det, tror det er det eneste de har inne for øyeblikket. Veldig, veldig dekorativt og fordi det består mye av glassdører kan du jo pynte inni det også. 🙂

    25. Sitt oppå et flisteppe eller lignende når du spiser blåbær O.l. Da slipper du å søle i sofaen! 🙂 gjør det hele tiden når jeg spiser i sengen (lever på soverommet mitt..hehe). Mødder jeg, så rister jeg det ute av flisteppet! Ha en flott kveld videre

    26. Caroline: Ja en slik stol har jeg også tenkt litt på! Det tror jeg ville blitt veldig fint! 🙂 Tusen takk for litt tips Caroline. Det er så fint med litt hjelp 😀 Dette med sofatrekket hadde jeg ikke peiling på. Det skal jeg huske på! 🙂

    27. Blomsterdekoratør: Tusen takk for beskjed! Det skulle tatt seg ut om blomstene skulle ødelegge den splitter nye sofaen. <3 "Vanlige liljer" er også notert 😀

    28. Anonym: Hehe, jeg snakker sørlandsk, men jeg kan også prate stavangerdialekt. Den er ikke så grov som den var da jeg var liten, men jeg skifter om til Stavangersk når jeg er med familien min der 🙂

    29. Minea: Åå <3 Du er vel god! Tusen tusen takk for en nydelig kommentar. Her var det virkelig mange oppmuntrende ord. 🙂 Håper du følger meg i lange stunder fremover, og hvem vet? Kanskje vi sees en dag? 😀

    30. Valmira Maqastena: Å <3 Så hyggelig å høre! 🙂 Klokken blir nok flyttet ut til gangen ettersom vi har litt den stilen der, men teppet må nok kastes. Jeg har sølt blåbærsyltetøy på det.. *kremt*

      😀

    31. Ektorp er genial!! Ble kjempefint 🙂 hund med svarte hår her, hvis ikke hadde jeg absolutt hatt hvit sofa selv. Hvor er forresten det grå “lammeskinnet” fra?? Er på jakt etter AKKURATT sånn:p

    32. Det hadde nok blitt veldig fint med stolen ja! Og så er det jo veldig greit med litt ekstra sitteplasser 🙂 Hyggelig å kunne hjelpe bittelitt! Jeg jobber på stueavdelingen på IKEA, så tips som gjelder slikt har jeg jo noen av, hehe! 🙂 Blir gøy å se hvordan hjørnet blir seende ut til slutt 🙂

    33. Jeg ville kjøpt en ektorp god stol å laget en liten lese krok! (-: du har jo ikke kjempe mye sitte plasser nå, og da får du plutselig en til (-:
      ( siden du er glad i å lese i tillegg ). 💚

    34. Heisann Marthe! Jeg bare lurer på om vi kunne fått en liten rundtur i den nye leiligheten deres? Elsker interiørstilen din!! Håper du svarer meg!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg