Oppskrift – Bestemors gulrotkake

Puh! Da var vi ferdige med dagens bakverk! Jeg sitter i skrivende stund hos Cathrine ettersom jeg har hjulpet henne med litt forberedelser til morgendagens store åpning! Gulrotkaken ble muligens litt vel godt stekt, men sett bortifra det, ble den veldig veldig god. Den kremen.. Åh, som jeg ELSKER gulrotkakekrem. Ettersom dette bare er verdens beste oppskrift så tenkte jeg å dele den med dere også! Det er vel hyggelig? Kakebaking er ikke min sterkeste side, men denne er bare superenkel.

Du trenger: 1. 4 egg 2. 3 dl sukker 3. 3 dl hvetemel 4. 1 dl soyaolje 5. 2 ts kanel 6. 2 ts natron 7. 1 ts salt 8. 2 ts vaniljesukker 9. 4dl finrevet gulrot 10. 150g melis 11. 150g philadelfiaost 12. 50g smør

Slik gjør du – Gulrotkake:
1.
Pisk sammen sukker og egg.
2. Skrell ca 5 gulrøtter og riv dem med en rasp. Du skal ha 4 dl finrevet gulrot.
3. Bland sammen de tørre ingrediensene, men kun tilsett den ene tskjeen med vaniljesukker.
4. Bland sammen gulrøttene med det tørre og olja. Hell så hele blandingen over i eggedosisen.
5. Hell kakerøra over i en smurt form og stek den midt i ovnen på 180 grader i ca 50 minutt.



Slik gjør du – Frosting:
1. Bland sammen smør, philadelfiaost, melis og den siste tskjeen med vaniljesukker.
2. Pisk det hele til krem og smak den til med melis. Smaker det for mye ost, tilsett litt mer melis.

 

Jeg er SÅ klar for morgedagens åpning! Dette blir hyggelig. Jeg kommer til å være der fra 12 til 13.30 om dere vil komme og hilse på! Etter det ser det dessverre ut til at jeg må på jobb, men salongen vil fremdeles være åpen helt til 18.00. NÅ er jeg superklar for å dra hjem og titte på vår nye SOFA!! Jonas har vært på ikea og kjøpt oss ny sofa i dag. Hoho, jeg er så spent!

38 kommentarer

Siste innlegg